Idélådan Sverige

Välkommen till IdéLådan! Har du ett bra förslag till ny kasse, vår service, vår hemsida eller något annat, så meddela oss det här. Vi ser fram emot att höra din åsikt.

Jag föreslår...

You've used all your votes and won't be able to post a new idea, but you can still search and comment on existing ideas.

There are two ways to get more votes:

• When an admin closes an idea you've voted on, you'll get your votes back from that idea.
  • You can remove your votes from an open idea you support.
  • To see ideas you have already voted on, select the "My feedback" filter and select "My open ideas".
(thinking…)

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

If a similar idea already exists, you can support and comment on it.

If it doesn't exist, you can post your idea so others can support it.

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

1. Låda utan rotfrukter

En låda som endast innehåller ovanjordiska grönsaker för oss som vill begränsa kolhydratintaget.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Mjölkfritt alternativ

Jag skulle vilja ha ett tillval till alla kassar där man har möjlighet att välja mjölkfria/ laktosfria mejeriprodukter.

För de som är laktosintoleranta och väljer att dricka/äta mjölkfritt

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej,

Tack för ditt förslag! Vi skickar det vidare till vår avdelning för produktutveckling. Tillsvidare vill vi varmt rekommendera våra två veganska matkassar, som ju är helt fria från mjölk.

Vänliga hälsningar,
    Årstiderna

3. Soppkassen

Jag skulle vilja införa en soppkasse dels för att det är lättsmält och värmande och mer lämpligt att äta på kvällen och dels för att det är lättare att ta vara mer av grönsakerna och man får mer frihet att kunna göra det på sitt sätt, exempelvis om man vill att soppan ska vara slät eller inte. Soppa passar i princip för alla tillfällen men jag önskar mer variation i mitt hushåll. Därför uppmanar jag till att ni inför soppkassen så att man introduceras till nya smakupplevelser, ökar sin kunskap om råvaror och tillvaratagande av det man har.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  4. Lock

Jag skulle så gärna vilja ha lock/botten till min bakform i trä. Kan ni vara snälla och ta in den. Ni har ju ändå andra saker från dem. Nu är det för bökigt att använda formen då jag måste smörja papper till botten. Lite kasta pengar i sjön utan lock/botten. Det kan väl inte vara meningen?

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  5. Saknar många produkter

Vad har hänt med potatislådan,avocadopåsen, exotiska fruktkassen och mjölet?. Saknar att kunna beställa mina basvaror MYCKET! Känns som ni satsar mer på matkassar....

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Evelina,
    Tack för din feedback.

Så tråkigt att höra att dina favoriter utgått ur sortimentet! När en produkt utgår ur sortimentet handlar det oftast om brist på efterfrågan. Det finns helt enkelt inte ett tillräckligt stort intresse för en viss vara för att den ska kunna finnas kvar, utan den får utgå för att lämna plats till andra varor.

Du kanske har märkt att vi har fått fler tillval än bara frukt? Vår förhoppning är att kunna fortsätta utveckla denna typ av praktiska tillval som passar perfekt att kombinera med sin matkasse, men som såklart också kan beställas separat utan matkasse.

En del produkter är också säsongsvaror som återkommer i sortimentet under vissa perioder av året, men inte alltid finns tillgängliga. Sparris är ett exempel på en sådan vara som bara finns i sortimentet under en begränsad period varje år.

Om du har fler frågor kring sortimentet är du…

6. Att ni åter durumvete

Inte så lätt att få tag på så fint ekologiskt durumvete

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  7. Lchf

Lchf är bra vid stressproblematik. Många inkl jag har det. Enkla recept med ekologiska råvaror för trötta o stressade människor så det blir lättare att bli frisk.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  8. En liten lantlåda och möjlighet att tillfälligt ändra adress

Jag skulle vilja se en låda med enbart nordiska råvaror, men i en liten mindre storlek, så att även vi som är 1-2 i hushållet kan äta närodlat.

Dessutom skulle jag vilja att man tillfälligt kan ändra adress, så att man kan ge bort en låda utan strulet med presentkort, eller ta med sig sin prenumeration om man tillfälligt är nån annanstans (inom ert leveransområde förstås).

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Elin,
    Tack så mycket för dina förslag.

Vi tar ditt förslag om en mindre lantlåda vidare till vår produktutvecklingsavdelning.

Angående att tillfälligt ändra adress, så går det faktiskt att göra redan nu. Inne på Din profil kan du lägga till en alternativ leveransadress genom att klicka på “Lägg till en annan leveransadress”. Dock kan du inte välja någon specifik tidsperiod, utan du måste själv gå in och ta bort den alternativa leveransadressen när du återigen vill få leverans till din vanliga adress. Vi tar med oss ditt önskemål om att kunna tidsbestämma den alternativa adressen, likt hur man idag kan pausa sin prenumeration.

Vi hoppas också på att kunna utveckla ett smidigare sätt för att kunna ge bort gåvor till andra i framtiden.

Ha en fortsatt trevlig dag!

MVH
    Årstiderna

9. Upphämtning av lådor

När man vill ta en paus från lådorna, vore r bra om ni kunde hämta upp tomma lådor, när ni ändå kör "ronden", så man slipper ha lådorna ståendes, också ni behöver ju ändå lådorna själva. Eller om man kunde beställa leverans i endast påse, utan låda, så att man blev besparad problemet med förvaring av lådorna mellan leveranserna. (jag bor trångt)

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej,
    Tack för ditt förslag.

I dagsläget har vi ingen process för att hämta upp tomma lådor när det inte är någon leverans inplanerad, då hela ruttupplägget ser olika ut varje vecka och baseras på de aktuella beställningarna. Vi tar dock självklart ditt önskemål vidare!

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

10. Att man ska kunna ge bort en matkasse i present till någon som inte bor i ena egna hushåll

Att man ska kunna ge bort en matkasse i present till någon som inte bor i ens hushåll.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  11. 1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  12. "Billiglådan"

En låda som är lite billigare och kanske lite mer storkok osv!

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  13. kolhydrater

Vore väldigt bra om det fanns uträknat hur mycket kolhydrater, protein och fett varje måltid innehåller på ett ungefär, skulle verkligen underlätta om man räknar dessa för till exempel folk som tränar, går på en diet eller bara vill hålla koll på hur mycket man äter. :)

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  14. Företagsfrukt Göteborg

Vi önskar leverans för företagsfrukt i Göteborg!
    Vi gör mycket jos på vårat kontor och här brister typ alla andra fruktleverantörer på marknaden. De som kör eko frukt har minst 50% banan, något som inte går åt så mycket hos oss. Vore fantastiskt med leverans dagtid till Göteborg så vi kan testa era joslådor även här! Tack!

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  15. Vegansk hälsokassr

Vegansk kost är bäst och ännu bättre skulle vara dn kasse vart vi tänker på hälsovinsten och utesluter snabba kolhydrater, mycket olja och friterat.
    Önskar en vegansk kasse vart man prioriterar nutritionen, ökad protein och mindre kokhydrater samt att kalorier/portion står. Lätt att äta för mycket när det handlar om nötter, frö och vegetabiliska fet.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  16. Låt företagskunder få beställa från hela sortimentet

Jag är idag företagskund, men kan då bara beställa från ett begränsat urval fruktlådor. Hade varit toppen om vi företagskunder få kunde beställa av hela ert sortiment!

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Anna,
    Tack så mycket för ditt förslag.

Sortimentet på företagssidan grundas till stor del på vilken volym vi kan erbjuda av en viss vara. Det är endast varor vi har en stor volym av som vi kan erbjuda företag. Matkassar riktar sig av uppenbara skäl till privatkunder.

Det är därför inte möjligt att erbjuda hela vårt sortiment till företagskunder, men vi tar asbolut åt oss av ditt önskemål och ska se över om vi eventuellt kan utöka företagssortimentet en aning med fler frukt- och/eller gröntlådor. Vi planerar t.ex. att erbjuda juice- och smoothielådorna till företagskunder inom kort.

Ha en fortsatt fin dag!

MVH
    Årstiderna

17. Felanmälan ny hemsida

Jag hade problem redan med er gamla sida tyvärr, eftersom jag gärna handlar lådor från er. Den nya sidan är än så länge helt oanvändbar.

Till exempel om jag väljer kategori "Frukt, grönt & övrigt" och sedan klickar på "Mix" så laddas enbart sidfoten, ingen information om lådor.

Hoppas ni lyckas lösa det snart. :)

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  18. Stjälkselleri

Som ensam beställningsbar grönsak. Juicear denna varje morgon!! Saknar så att kunna få den från er!

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  19. Världskassen

I Danmark finns världskassen som är en väldigt god matkasse - önskar den i Sverige också!

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Glenn,
    Tack för ditt förslag och kul att höra att du gillar Verdenskassen!

Vi har faktiskt tidigare haft den matkassen i Sverige också, men den utgick dessvärre på grund av för låg efterfrågan. För ett år sedan tog vi också det strategiska beslutet att sluta producera matkassar som innehåller rött kött i Sverige, vilket Verdenskassen gör. Du kan läsa mer om det beslutet här: http://www.mynewsdesk.com/se/arstiderna/pressreleases/aarstiderna-slopar-sina-matkassar-med-noetkoett-2614598

Därför är det inte särskilt troligt att vi kommer ta in Verdenskassen i det svenska sortimentet igen, men vi noterar självklart ditt önskemål.

Om du har några frågor är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Ha en fortsatt trevlig dag!

MVH,
    Årstiderna

20. Världskassen

I Danmark finns världskassen som är en väldigt god matkasse - önskar den i Sverige också!

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
1 2 3 4 5 6 8 Next →
  • Don't see your idea?

Idélådan Sverige

Feedback and Knowledge Base