Idélådan Sverige

Välkommen till IdéLådan! Har du ett bra förslag till ny kasse, vår service, vår hemsida eller något annat, så meddela oss det här. Vi ser fram emot att höra din åsikt.

Idélådan Sverige

Categories

JUMP TO ANOTHER FORUM

1. Hej, ni bör plocka bort vetemjöl helt och hållet samt gluten i större mängder, känns märkligt att man får en känsla av att ni ska vara mer hälsosamma men ändå ha vete och gluten. Bör även vara Endast Svenskt kött!

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej,
    Tack för ditt förslag.

Vi har för närvarande inga planer på att göra några större ändringar kring vete-/glutenmängden i våra existerande matkassar. Däremot är det fler som önskar glutenfria alternativ, så det är självklart något vi hoppas på att kunna erbjuda i framtiden.

Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Ha en fortsatt fin dag!

MVH,
    Årstiderna

2. När man vill ta en paus från lådorna, vore r bra om ni kunde hämta upp tomma lådor, när ni ändå kör "ronden", så man slipper ha lådorna ståendes, också ni behöver ju ändå lådorna själva. Eller om man kunde beställa leverans i endast påse, utan låda, så att man blev besparad problemet med förvaring av lådorna mellan leveranserna. (jag bor trångt)

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej,
    Tack för ditt förslag.

I dagsläget har vi ingen process för att hämta upp tomma lådor när det inte är någon leverans inplanerad, då hela ruttupplägget ser olika ut varje vecka och baseras på de aktuella beställningarna. Vi tar dock självklart ditt önskemål vidare!

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

3. Vore underbart om ni har möjlighet att ta fram en nöt- och mandelfri vegetarisk matkasse! Det finns många nötallergiker där ute som skulle uppskatta det! I vårt fall är det min man som inte tål nötter och mandel. För hans del går det dock bra om det finns ”spår av nötter”.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  4. Att inte endast se kommande leveranser under min profil, utan även levaranserna bakåt dvs min personliga leveranshistorik. Då får man som kund bättre underlag för uppföljning och bakåtblick i alla menyer.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  5. 1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Carina,
    Tack för ditt förslag.

Jag vet inte om du kanske syftar på en gluten- och laktosfri variant av vår vanliga Vegetariska Matkassen, men annars så har vi i alla fall redan en matkasse som är vegetarisk, glutenfri och laktosfri: den Glutenfria Vegankassen.

Den är som namnet antyder glutenfri och eftersom den är vegansk är den fri från animalier och därmed även laktos, så den kan vi tipsa dig om att testa.

Du hittar den här: https://www.arstiderna.com/hitta-matkasse/glutenfria-vegan

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

6. Ibland får vi olika artiklar som ersättning då visa inte levereras frå Er sida. Sist var det tex svamp som vi inte äter alls. Ni kanske kan låta kunden föreslår 5-10 top lista gällande ersättningsvaror.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  7. Jag skulle gärna vilja köpa mer av de olika kryddmixerna, typ Bangkok, Bombay osv! :)

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  8. Vi önskar leverans för företagsfrukt i Göteborg!
    Vi gör mycket jos på vårat kontor och här brister typ alla andra fruktleverantörer på marknaden. De som kör eko frukt har minst 50% banan, något som inte går åt så mycket hos oss. Vore fantastiskt med leverans dagtid till Göteborg så vi kan testa era joslådor även här! Tack!

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  9. 1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Alexandra,
    Tack för ditt förslag.

Jag vet inte om du kanske syftar på en gluten- och laktosfri variant av vår vanliga Vegetariska Matkassen, men annars så har vi i alla fall redan en matkasse som är vegetarisk, glutenfri och laktosfri: den Glutenfria Vegankassen.

Den är som namnet antyder glutenfri och eftersom den är vegansk är den fri från animalier och därmed även laktos, så den kan vi tipsa dig om att testa.

Du hittar den här: https://www.arstiderna.com/hitta-matkasse/glutenfria-vegan

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

10. Hej,
    Jag tycker att era kikärtor (frysta kokta och torra) är fantastiskt goda! Jag skulle gärna vilja köpa bara det separat utöver kassen. Är detta möjligt?
    Hälsningar
    Lisa

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  11. Inte så lätt att få tag på så fint ekologiskt durumvete

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  12. 1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  13. Jag skulle vilja införa en soppkasse dels för att det är lättsmält och värmande och mer lämpligt att äta på kvällen och dels för att det är lättare att ta vara mer av grönsakerna och man får mer frihet att kunna göra det på sitt sätt, exempelvis om man vill att soppan ska vara slät eller inte. Soppa passar i princip för alla tillfällen men jag önskar mer variation i mitt hushåll. Därför uppmanar jag till att ni inför soppkassen så att man introduceras till nya smakupplevelser, ökar sin kunskap om råvaror och tillvaratagande av det man har.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  14. Jag hade er matkasse en gång och ville verkligen fortsätta men för en student som lever på CSN så funkar inte den summan. Kommer ni kanske kunna erbjuda studentrabatt?

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  15. Att skicka beställningen till kalender så det blir lättare än att gå in på webbsidan eller att behöva att lägga till det själv.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  16. Hej, jag önskar mig en "ovanjordsgrönsakslåda". Vore toppen för oss som vill skära ner på kolhydraterna. Den skulle kunna innehålla olika grönsaker, örter, sallader och gärna nån citron

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Pia,
    Tack för ditt förslag.

Vi tar det vidare till vår produktutvecklingsavdelning.

Jag skulle också vilja rekommendera dig Grönsakslådan om du inte redan har testat den. Den innehåller alltid många olika sorters härliga grönsaker, men aldrig potatis. Innehållet varierar från vecka till vecka, och den innehåller både lätta och lite tyngre grönsaker och en smakssättare eller örtkryddor. Du hittar den här:
    https://www.arstiderna.com/frukt-gront-ovrigt/gronsaker/gronsaksladan

Du kan se innehållet från tidigare veckor och se om du tror det skulle passa dig. Har du några frågor är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

17. Mejerilådan, fylla på m produkter m naturli fetthalt och inte som nu m bara 0,5% fettinnehåll.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  18. 1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  19. Matkassarna är superbra men det vi tycker att ni tappar lite från konkurrenterna är att det är helt omöjligt att i förväg ungefär uppskatta när leveransen kommer. Vi har testat flera matkassar och eran är superbra i matväg, men ni tappar i planeringen för leverans.

Då vi bor i ett hus som saknar portkod måste vi planera att någon är hemma på söndag mellan 15-22 på söndagar, och det är inte förrän klockan 14 samma dag med smset som vi inser att leveransen kommer på em/kväll. Då är det supersmidigt att se när leveransen kommer och en får en jättebra…

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Sofia,
    Tack för din feedback och vad roligt att du gillar våra matkassar!

Det är dock såklart väldigt tråkigt att du upplever att leveransen är en dålig upplevelse. Så ska det såklart inte vara!

Vi håller med dig om att få sms:et med leveransinformation på eftermiddagen är alldeles för sent och det är heller inte tanken att det ska komma så sent. Vi är medvetna om problemet och jobbar på att hitta en lösning så fort som möjligt!

Återigen stort tack för din feedback och ha en trevlig midsommar!

MVH
    Årstiderna

20. har ibs i funktionell dysepsi.
    Önskar glutenfri soya fri ej palmolja vegansk lättlagad mat

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej,

Tack för ditt förslag! Du har väl inte missat vår Glutenfria Vegankasse? Den är dock inte sojafri, så jag skickar det förslaget vidare till vår avdelning för produktutveckling.

Vänliga hälsningar,
    Årstiderna

• Don't see your idea?