Idélådan Sverige

Välkommen till IdéLådan! Har du ett bra förslag till ny kasse, vår service, vår hemsida eller något annat, så meddela oss det här. Vi ser fram emot att höra din åsikt.

Idélådan Sverige

Categories

JUMP TO ANOTHER FORUM

1. Er pizzadeg och burrata är jättegoda. Vore bra att kunna köpa dem som enstaka köp

2 votes
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. En låda med anpassade grönt som passar till härliga grillkvällar. Behöver inte nödvändigtvis vara hela menyer.

2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  3. Papaya lådan kan bli bra!

2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  4. Jag vill kunna se vad jag beställt bakåt. När man handlar oregelbundet blir det en enda röra med Klarnas räkningar och jag har svårt att få ordning på vad jag handlat och om jag betalt i tid. Det vore en fin tjänst på er sida.

2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  5. 2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  6. Utan houmus, bara er fantastiska falafelsmet :) Däremot gärna med tortillabröd och lite grönsaker som passar att fylla dem med tillsammans med falafeln.

2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  7. Hej!
    Förstår att ni inte kan styra tiderna fullt ut, men hade velat ha möjligheten att åtminstone önska söndag/måndag eller om leveransen ska komma tidigt eller sent på kvällen. Nu behöver man vänta till 14-tiden för att veta när leveransen kommer och om man då hinner laga det på kvällen eller behöver handla annan middag. Osäkerheten gör att vi inte vågar beställa 4-dagarskassen för då är risken stor att vi inte hinner laga maten dag 4 (som blir en fredag).

2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  8. Ja, som titeln säger - en mixlåda utan potatisväxter (alltså Solanaceae där man hittar bl.a potatis, tomater, aubergine, paprika etc.).

2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  9. En låda som är lite billigare och kanske lite mer storkok osv!

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  10. Liknande som den vegetariska morgonkassen, men att man bara undviker skyr, mjölkbaserad yougurt och ägg. Det skulle man ju enkelt bara kunna byta ut mot soygurt, soygurt kvarg och tofu (istället för ägg)..

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  11. Hej!
    Jag fick vid ett tillfälle med surdegsbröd i den vegetariska matkassen. Det var inte särskilt bra för matlådan eftersom brödet blev torrt och hårt när det väl var ugnsrostat. Jag har matkasse för 2 pers eftersom jag även gör matlådor för veckan. Då är det synd om jag måste slänga brödet eftersom det inte är ätbart i matlådan dagen efter. Något jag gärna vill att ni tänker på i framtiden. Tack annars för en fantastisk matlåda!

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Lowisa,
    Tack för din feedback.

Kul att höra att du generellt sett är nöjd med matkassen! Vi tar gärna din feedback vidare till vår kockar, men för att kunna framföra den rätt undrar vi om du önskar att inte ha bröd alls i matkassen eller just surdegsbröd? Du kan svara som en kommentar för det här förslaget.

Ha en fin dag!

MVH
    Årsitderna

12. Vad har hänt med potatislådan,avocadopåsen, exotiska fruktkassen och mjölet?. Saknar att kunna beställa mina basvaror MYCKET! Känns som ni satsar mer på matkassar....

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Evelina,
    Tack för din feedback.

Så tråkigt att höra att dina favoriter utgått ur sortimentet! När en produkt utgår ur sortimentet handlar det oftast om brist på efterfrågan. Det finns helt enkelt inte ett tillräckligt stort intresse för en viss vara för att den ska kunna finnas kvar, utan den får utgå för att lämna plats till andra varor.

Du kanske har märkt att vi har fått fler tillval än bara frukt? Vår förhoppning är att kunna fortsätta utveckla denna typ av praktiska tillval som passar perfekt att kombinera med sin matkasse, men som såklart också kan beställas separat utan matkasse.

En del produkter är också säsongsvaror som återkommer i sortimentet under vissa perioder av året, men inte alltid finns tillgängliga. Sparris är ett exempel på en sådan vara som bara finns i sortimentet under en begränsad period varje år.

Om du har fler frågor kring sortimentet är du…

13. Jag önskar att ni kan leverera en glutenfri vegankasse tack 🤗

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Maina,
    Tack så mycket för ditt förslag.

Det ligger redan ett förslag om detta sedan tidigare, så önskemålet är framfört till vår produktutvecklingsavdelning.

Du får väldigt gärna rösta på det förslaget som redan ligger: http://idekassen.aarstiderne.com/forums/602140-id%C3%A9l%C3%A5dan-sverige/suggestions/32020087-vegankasse-glutenfri

Det gör det lättare för oss att avgöra vilka förslag som är mest populära, vilket vi såklart har i åtanke när vi planerar nya produkter.

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

14. Vore skönt med helgkasse, med det där lilla extra.
    Personligen så känner jag att det är där fantasin tryter,
    eller man har inte tid/ ork för att handla hem till helgens " läckerheter". Gärna enkel lunch och 2-3 rätters till kvällen

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  15. 3- 4 långkoksrätter, dels för middag och matlådor.
    Sånt som kräver minimalt med arbete, men tid och kärlek..gamla klassiker.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  16. 1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej,
    Tack för ditt förslag.

Du får gärna lägga en kommentar där du specificerar vilken typ av glutenprodukter du önskar, så ska vi framföra ditt förslag till vår produktutvecklingsavdelning.

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

17. Snabb vegetariska kassen kan väljas 3 eller 4 dagar som många av de andra alternativen.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej,
    Tack för ditt förslag.

Den Vegetariska Snabbkassen går redan att få för 4 dagar, men vi ska såklart framföra ditt önskemål om att även kunna beställa den till 3 dagar.

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

18. Hej, ni bör plocka bort vetemjöl helt och hållet samt gluten i större mängder, känns märkligt att man får en känsla av att ni ska vara mer hälsosamma men ändå ha vete och gluten. Bör även vara Endast Svenskt kött!

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej,
    Tack för ditt förslag.

Vi har för närvarande inga planer på att göra några större ändringar kring vete-/glutenmängden i våra existerande matkassar. Däremot är det fler som önskar glutenfria alternativ, så det är självklart något vi hoppas på att kunna erbjuda i framtiden.

Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Ha en fortsatt fin dag!

MVH,
    Årstiderna

19. När man vill ta en paus från lådorna, vore r bra om ni kunde hämta upp tomma lådor, när ni ändå kör "ronden", så man slipper ha lådorna ståendes, också ni behöver ju ändå lådorna själva. Eller om man kunde beställa leverans i endast påse, utan låda, så att man blev besparad problemet med förvaring av lådorna mellan leveranserna. (jag bor trångt)

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej,
    Tack för ditt förslag.

I dagsläget har vi ingen process för att hämta upp tomma lådor när det inte är någon leverans inplanerad, då hela ruttupplägget ser olika ut varje vecka och baseras på de aktuella beställningarna. Vi tar dock självklart ditt önskemål vidare!

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

20. Vore underbart om ni har möjlighet att ta fram en nöt- och mandelfri vegetarisk matkasse! Det finns många nötallergiker där ute som skulle uppskatta det! I vårt fall är det min man som inte tål nötter och mandel. För hans del går det dock bra om det finns ”spår av nötter”.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  • Don't see your idea?