Idélådan Sverige

Välkommen till IdéLådan! Har du ett bra förslag till ny kasse, vår service, vår hemsida eller något annat, så meddela oss det här. Vi ser fram emot att höra din åsikt.

Idélådan Sverige

Categories

JUMP TO ANOTHER FORUM

1. 1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Jag skulle vilja ha ett tillval till alla kassar där man har möjlighet att välja mjölkfria/ laktosfria mejeriprodukter.

För de som är laktosintoleranta och väljer att dricka/äta mjölkfritt

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej,

Tack för ditt förslag! Vi skickar det vidare till vår avdelning för produktutveckling. Tillsvidare vill vi varmt rekommendera våra två veganska matkassar, som ju är helt fria från mjölk.

Vänliga hälsningar,
    Årstiderna

3. Jag skulle vilja införa en soppkasse dels för att det är lättsmält och värmande och mer lämpligt att äta på kvällen och dels för att det är lättare att ta vara mer av grönsakerna och man får mer frihet att kunna göra det på sitt sätt, exempelvis om man vill att soppan ska vara slät eller inte. Soppa passar i princip för alla tillfällen men jag önskar mer variation i mitt hushåll. Därför uppmanar jag till att ni inför soppkassen så att man introduceras till nya smakupplevelser, ökar sin kunskap om råvaror och tillvaratagande av det man har.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  4. Jag skulle så gärna vilja ha lock/botten till min bakform i trä. Kan ni vara snälla och ta in den. Ni har ju ändå andra saker från dem. Nu är det för bökigt att använda formen då jag måste smörja papper till botten. Lite kasta pengar i sjön utan lock/botten. Det kan väl inte vara meningen?

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  5. Vad har hänt med potatislådan,avocadopåsen, exotiska fruktkassen och mjölet?. Saknar att kunna beställa mina basvaror MYCKET! Känns som ni satsar mer på matkassar....

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Evelina,
    Tack för din feedback.

Så tråkigt att höra att dina favoriter utgått ur sortimentet! När en produkt utgår ur sortimentet handlar det oftast om brist på efterfrågan. Det finns helt enkelt inte ett tillräckligt stort intresse för en viss vara för att den ska kunna finnas kvar, utan den får utgå för att lämna plats till andra varor.

Du kanske har märkt att vi har fått fler tillval än bara frukt? Vår förhoppning är att kunna fortsätta utveckla denna typ av praktiska tillval som passar perfekt att kombinera med sin matkasse, men som såklart också kan beställas separat utan matkasse.

En del produkter är också säsongsvaror som återkommer i sortimentet under vissa perioder av året, men inte alltid finns tillgängliga. Sparris är ett exempel på en sådan vara som bara finns i sortimentet under en begränsad period varje år.

Om du har fler frågor kring sortimentet är du…

6. Mina barn älskar gurka så vi skulle vilja ha en mjölighet att välja en grukalådan (1kg/vecka?). Jag också missade den mjölighet att välja en

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  7. Inte så lätt att få tag på så fint ekologiskt durumvete

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  8. Lchf är bra vid stressproblematik. Många inkl jag har det. Enkla recept med ekologiska råvaror för trötta o stressade människor så det blir lättare att bli frisk.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  9. Snälla ta tillbaka ingefära och gurkmeja! :)
    Alltså sådan som inte kommer från Kina

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  10. Jag skulle vilja se en låda med enbart nordiska råvaror, men i en liten mindre storlek, så att även vi som är 1-2 i hushållet kan äta närodlat.

Dessutom skulle jag vilja att man tillfälligt kan ändra adress, så att man kan ge bort en låda utan strulet med presentkort, eller ta med sig sin prenumeration om man tillfälligt är nån annanstans (inom ert leveransområde förstås).

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Elin,
    Tack så mycket för dina förslag.

Vi tar ditt förslag om en mindre lantlåda vidare till vår produktutvecklingsavdelning.

Angående att tillfälligt ändra adress, så går det faktiskt att göra redan nu. Inne på Din profil kan du lägga till en alternativ leveransadress genom att klicka på “Lägg till en annan leveransadress”. Dock kan du inte välja någon specifik tidsperiod, utan du måste själv gå in och ta bort den alternativa leveransadressen när du återigen vill få leverans till din vanliga adress. Vi tar med oss ditt önskemål om att kunna tidsbestämma den alternativa adressen, likt hur man idag kan pausa sin prenumeration.

Vi hoppas också på att kunna utveckla ett smidigare sätt för att kunna ge bort gåvor till andra i framtiden.

Ha en fortsatt trevlig dag!

MVH
    Årstiderna

11. När man vill ta en paus från lådorna, vore r bra om ni kunde hämta upp tomma lådor, när ni ändå kör "ronden", så man slipper ha lådorna ståendes, också ni behöver ju ändå lådorna själva. Eller om man kunde beställa leverans i endast påse, utan låda, så att man blev besparad problemet med förvaring av lådorna mellan leveranserna. (jag bor trångt)

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej,
    Tack för ditt förslag.

I dagsläget har vi ingen process för att hämta upp tomma lådor när det inte är någon leverans inplanerad, då hela ruttupplägget ser olika ut varje vecka och baseras på de aktuella beställningarna. Vi tar dock självklart ditt önskemål vidare!

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

12. Att man ska kunna ge bort en matkasse i present till någon som inte bor i ens hushåll.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  13. skulle se fram emot att det fanns en bakpotatis påse att köpa som extra vara

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  14. Eftersom ni redan har sardiner från Ortiz så vore det kanske möjligt för er att även erbjuda deras makrill. Fantastiska produkter!!

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  15. 1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  16. Så länge det är säsong i Norden skulle det vara underbart med en låda som har fokus på härliga fräscha sallader! Mycket blad sallader som hjärtsallad, friseé, rucola, spenat mm men även ingredienser som små brokkoli, tomater, champinjoner, morötter, gurka, paprika, grön sparris, rädisor, avokado, mm och då och då kanske lite frukt, fröer och nötter, färska kryddor - ja, möjligheterna är oändliga! Med eller utan receptförslag spelar ingen roll, men med tanke på att blad sallader har lite kortare hållbarhet kanske lådan kan sammanställas så att det räcker till 3-4 olika sallader som utgör huvuddelen av en måltid (alltså…

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  17. En låda som är lite billigare och kanske lite mer storkok osv!

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  18. 1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  19. Det vore underbart med en matkasse för gravida packad med de vitaminer och ämnen som man behöver extra av då, utan opastöriserad ost och andra varor man bör hålla sig från.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  20. Hej!
    Vore kul att kunna beställa denna matkasse för fler (än bara 2) personer!
    Mvh
    Elena

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  • Don't see your idea?