Jag föreslår...

Selleri kasse/låda

Många dricker idag sellerijuice dagligen p.ga dess utmärkta hälsofördelar. Men det är svårt ibland att få tag på bra ekologisk selleri och många turer till affären blir det. Så jag föreslår att årstiderna gör en sellerilåda med enbart selleri och ev en kasse för de som dricker mindre eller mer sällan.

Sellerin ger mest effekt om den inte blandas med annat och 5 dl per dag rekommenderas så mängden bör anpassas till det.

309 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Password icon
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
Anonymous shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

27 comments

Sign in
(thinking…)
Password icon
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • Anonymous commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jag är så nyfiken, har ni hittat någon leverantör till stjälkselleri? Väntar tålmodigt ;-)

Jag skulle också beställa stjälkselleri varje vecka, om det fanns. Gör som många skriver, olika alternativ låda eller påse.

Sellerijuice på fastande mage varje morgon. Stora hälsofördelar världen över. Vore underbart om ni på
    Årstiderna ville underlätta i vår vardag.

• anonym commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Bra idé, gärna tjocka stjälkar, inte de tunna. stora gärna plastfria. Selleri håller väl sig ca 1-2 veckor i kylskåpet, nån som vet? varje eller varannan vecka? en prisfråga såklart även. Går att köpa eko selleri på Willys för 20kr/st. så gärna mängdrabatt, skulle inte skada :)

Bra idé! ca 3 kg stjälkselleri/vecka använder jag till att göra juice. Vore intressant att kunna köpa detta samt att få med 2 krukor koriander/vecka.

• Johanna commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Skulle också köpa sellerilåda, gärna med mängdrabatt som ter sig naturligt i ett sådant fall :) Så slipper man ordna det själv med butikerna!

Jättebra förslag. Ett knippe selleri varje dag. Jag är intresserad av sellerilåda/kasse. /

• Anna commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jaa det vore superbra! Ett knippe = ca 5 dl. För mig går det ett knippe om dagen minst!

• Jenny commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Schysst idé!!! 20 knippen varannan vecka vore perfekt// Jenny

← Previous 1

Feedback and Knowledge Base