Idélådan Sverige

Välkommen till IdéLådan! Har du ett bra förslag till ny kasse, vår service, vår hemsida eller något annat, så meddela oss det här. Vi ser fram emot att höra din åsikt.

Idélådan Sverige

Categories

JUMP TO ANOTHER FORUM

1. Vore toppen om man kunde välja antal av varje produkt i kållådan, exempevis 3 broccoli, 1 vitkål etc.

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Även era kryddmixar är bra, så kanske slå ihop den här idén med redan befintligt förslag?

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. 1 kg paprika eller 2 kg morötter är lite väl mycket åt gången för 2 personer om man inte ska slänga en massa, det vore trevligt att kunna beställa grönsaker i mindre mängd.

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  4. Groddar är den mest miljö vänliga, mest intressant, och mest näringsrik mat som finns på jorden. Man kan inte beställa själv groddar direkt från gro företagen i Sverige, så det här platform är perfekt för att crowdfund nöden.

Groddar som skulle kunna finnas i lådan är:
    Alfalfa
    Böngroddar
    Rädisgroddar
    Lökgroddar
    linsgroddar
    solroskott
    rödbetsgroddar
    vitlöks groddar
    OSV!!!

Varje typ är smak rik och tillföra dig med nutrienter i hög dos för att hjälpa kroppen bota sig själv och hjälpa dina barn växer.

Vegansk, Glutenfri, Raw, OSV!!!

https://nutritionfacts.org/topics/sprouts/
    https://isga-sprouts.org/about-sprouts/nutritional-advantages-of-sprouts/
    https://food.ndtv.com/food-drinks/6-benefits-of-sprouting-and-the-right-way-to-do-it-1691887

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  5. Leveranserna har blivit mycket senare nu. Första lådan jag fick hem för några veckor sedan kom vid fyra vilket passade oss perfekt. Den stod vid dörren när vi kom från jobbet och vi kunde plocka upp o fixa middag i lugn o ro. Nu kommer den senare för varje leverans och vi börjar inse att det inte blir middag på leveransdagen i Kalmar! Fick precis mejl om att det blir mellan 20-21 idag, räknade med senast sju eftersom det var då den kom sist. Har inte fått besked om det innan o har ingen mat hemma 😕. Borde i alla…

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej,
    Tack för din feedback.

Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med leveranstiden. Efter upprepade önskemål från kunder valde vi att i december förra året övergå till kvällsleveranser. Det innebär att leveranstiden i Kalmar är måndagar mellan kl. 17.00-22.00.

Vi kör efter den mest miljövänliga rutt vi kan och bestämmer rutten kort tid innan leverans baserat på beställningar. Därför kan du få leveransen vid olika tidpunkter från vecka till vecka. Du ska dock få ett sms med uppskattad leveranstid. Du ska också få ett sms när körningen är påbörjad där du kan följa chauffören och se hur många stopp som är kvar innan dig, och om den beräknade leveranstiden eventuellt blir ändrad.

Vi tar med oss din feedback om att få sms:et med uppskattad leveranstid tidigare.

Om du har fler frågor är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst!

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

6. Har haft förmånen att få njuta eran Glutenfria Vegankasse hos min väninna i Sthlm. Jag är mäkta imponerad!!! Kommer ni expandera mot Luleå så Hör av er i så fall.
    Mvh Åsa

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  7. Hej!

Jag skulle önska att ni hade en tomatpåse med lite olika tomater, som lilla tomatlådan fast ungefär hälften av storleken, typ 1 kg istället för 2. Brukar varva med att köpa Baslådan och Mixlådan men jag tycker ofta att jag skulle vilja ha lite fler tomater än jag brukar få där men att köpa till Lilla tomatlådan blir lite för mycket istället. Så hade varit toppen med en tomatpåse!

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  8. Vi älskar svartkål och äter det helst dagligen istället för pasta och potatis. Det vore toppen att kunna köpa det i större förpackning (precis som grönkålen).

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  9. Plocka ihop din egen kasse

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  10. Jag skulle vilja tillbringa mer tid (t.ex ett par timmar på helgen) för att förbereda mat till veckan. På veckodagarna ska det ta bara en kort tid (<30 min) för att kombinera ingredienser och sätta ihop middagar. Som i kokboken "A New Way to Dinner" <https://food52.com/shop/p/a-new-way-to-dinner> ("they both began preparing several recipes each weekend and then weaving together a full week of menus").

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej John,
    Tack så mycket för ditt förslag.

Vi tar det vidare till vår produktutvecklingsavdelning.

Om du äter lakto-ovo-vegetarisk mat kan vi också rekommendera Vegetariska Snabbkassen, där rätterna precis som du önskar tar max 30 minuter att laga.

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

11. Jag önskar att man kan få leverans av matkasse på fredagar. Detta för att det är svårt att hinna/orka laga alla maträtter på kvällarna efter jobbet. Speciellt när vi ibland behöver jobba sent. Istället för en vardagsstress så hade det hade blivit som en helglyx att få laga spännande nya måltider på helgerna.

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  12. Tidigare hade ni jättefina getostar från Montes de Alcalá i två varianter. Den halvlagrade var särskilt god. De har även en badad i smör och rullad i rosmarin som låter väldigt läcker! Kan ni ta in dem?

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  13. A box filled with safe food for babies - snacks, fruit, vege and some pre-made pouches/jars!

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  14. 3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  15. En låda där man kryssar i vanliga allergier och få får ersättningsproduker men samma recept. Exempel. Grädde ersätts med imat (mjölk allergi)
    Nötter = utesluts
    Fisk = kyckling ist eller vegetariskt. Etc etc

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  16. Jag vill ge ett förslag, förutom frukostkassen som ser helt amazing ut så känns den lite avancerad för oss tröttisar.
    Så vore så underbart om det fanns en snabb frukostkasse som kanske är mindre matig och också lite enklare/snabbare att laga och blir även då liiiite billigare. Jag hade verkligen köpt den!!

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  17. Jag vill gärna ha matkassor för större familjer. Vi är 5 hemma och enda möjligheten vi har är att beställa en 3-persons och en 2-persons kassa. Men om man kollar prisskillnaden mellan kassor för 2 och 3 pers, och 3 och 4 pers, då betalar man plötsligt väldigt mycket för pers nummer 5.

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  18. Testade precis glutenfria vegankassen, något jag väntat på länge. Men sojapasta är så otroligt äckligt, och ser att det nästa vecka kommer bönpasta. Det finns så jättebra glutenfri vanlig pasta att köra istället. Snälla överväg det.

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej,
    Tack för din feedback.

Tråkigt att höra att du är besviken på pastan. Vi ska såklart framföra ditt önskemål till vår produktutvecklingsavdelning.

Ha en fin dag!

MVH,
    Årstiderna

19. Skulle jättegärna kunna beställa en vegankasse för 3 eller 4personer 5dagar.

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  20. 3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)