229 results found
-
Näringsberäkning
Det skulle vara toppen om det stod i receptet hur mycket protein, kolhydrater och fett det innehåller per portion.
86 votes -
Glutenfri vegankasse för 4 personer
Äntligen finns glutenfri vegankasse dock för endast två personer. Vi önskar oss en sådan för 4 personer.
44 votesHej,
Tack så mycket för ditt förslag.Kul att du gillar vår nya matkasse! Till att börja med kommer matkassen endast finnas för 1 och 2 personer, men om det finns stor efterfrågan på att utöka matkassen till fler personer är det såklart en möjlighet i framtiden.
Ett tips så länge är att det går att beställa två stycken matkassar för 2 personer samma vecka, så blir det för 4 personer.
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Morgonkassen utan gluten och mjölk!
Havregurt och kokosgrädde istället!
26 votesHej Josefine,
Tack för ditt förslag.Vi tar det vidare till vår produktutvecklingsavdelning.
Ha en trevlig dag!
MVH
Årstiderna -
Student
Nyttiga, snabblagade varor som är energigivande när man studerar men även plånboksvänlig:) Kan vara för de som har studentkort.
23 votesHej,
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Laktosfritt tillval
Hej!
Jag skulle vilja önska ett laktosfritt tillval till exempelvis den vegetariska matkassen, eller varför inte till alla matkassar som innehåller mejeriprodukter?
Vänliga hälsningar,
Ett fan22 votesHej,
Ha en trevlig dag!
MVH,
Årstiderna -
"Träning/viktminskningskassen" - Extra protein för träningsresultat
Hej!
Som träningsintresserad lärde jag mig snabbt hur viktigt kosten är för resultatet, vare sig man vill gå ner i vikt (fett) eller bygga styrka / muskler.
Då behöver man äta mer protein än vanliga rekommendationer, utan att för den delen öka antal kalorier per måltid. Vill gärna övergå till vegetariskt/veganskt men tycker det är svårare att få rätt komposition själv utan kött. Bra summering på proteinbehovet finns här https://www.styrkelabbet.se/protein/21 votesHej,
Vi har i dagsläget två vegetariska matkassar och två veganska matkassar, där målet för proteinmängden per rätt är satt i samråd med vår dietist. För den Veganska Matkassen ligger den t.ex. på ca 20 g protein per rätt. Målet är naturligtvis satt utifrån ett genomsnitt – olika människor behöver olika mycket protein.
Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har frågor kring våra matkassar eller vill ha vägledning i vilken som kan passa dig!
Ha en fin fredag!
MVH,
Årstiderna -
Påse med färsk ingefära & gurkmeja
Toppen med en ingefära (ej kinesisk) & gurkmeja påse/ förpackning
18 votesHej,
Tack för ditt förslag.Ingefära- och gurkmejapåsen togs bort ur sortimentet för att lämna plats åt nya produkter, men vi ska självklart framföra dina önskemål till vår produktutvecklingsavdelning.
Ha en fortsatt trevlig dag!
MVH
Årstiderna -
2:a sorteringens frukt och grönt låda
I Frankrike säljer de ”fula” grönsaker och frukter till ett lägre pris. Det kan vara prickiga bananer och grönsaker som kanske sjunger lite på sista versen. Tycker det är supernice klimatmässigt och skulle gärna bidra och betala för en sån kasse. Det är ju ofta inget fel alls på dem.
18 votes -
Keto-låda
En låda baserad på Keto-dieten utan någon som helst processerad mat. Lite mjölkprodukter. Mycket nyttiga fetter såsom kokosolja och avokado men också mycket protein!
16 votesHej Eliot,
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Mindre plast
Hejhej! Skulle uppskatta om det gick att få grönsaker i mindre plast. Oplastad gurka, tomater utan påse, betor/morötter helt utan emballage etc... Räcker med plasten som kommer RUNT grönsaker i lådan!
16 votesHej,
Tack för ditt förslag.Förpackningen är först och främst till för att säkerställa en förvaringshygienisk produkt. En del förpackningar är absolut nödvändiga medan andra kan verka överflödiga men de används för att följa livsmedelslagstiftningen.
Vi förstår dock ditt önskemål, och vi är såklart ute efter ett bättre alternativ. Det är så här, att många alternativ som verkar hållbara, är icke-hållbara i processen där de tas fram/produceras. Därför har vi idag en utmaning med just alternativ till plasten.
Men du kan lita på att vi håller på att leta efter alternativ, och det kommer inom en snar framtid att testas olika alternativ. Om du har fler specifika frågor, kontakta vår kundtjänst så kan de vidarebefordra dem till rätt avdelning här, så fråga på i så fall.
Ha en fortsatt trevlig dag!
MVH
Årstiderna -
Glutenfri brödpåse
Glutenfria brödpåsar med färdigt bröd (Bageri Snurr har fantastiskt ekologiskt glutenfritt bröd) och/eller bakeoff (i princip färdigt bröd som endast behöver bakas färdigt en snabbis i ugnen hemma) och/eller glutenfritt mjöl, recept och ingredienser så man kan baka själv (exempelvis glutenfritt surdegsbröd, scones, ostbullar etc. Doves Farm har bland de bästa ekologiska glutenfria mjölmixerna jag hittills testat)
15 votesHej Karolina,
Tack så mycket för ditt förslag och tips på produkter.Vi tar det vidare till vår produktutvecklingsavdelning.
Ha en trevlig dag!
MVH,
Årstiderna -
Låda/påse med bladgrönt
Hej,
Jag saknar en låda/påse med gröna bladgrönsaker. Jag tänker tex spenat, olika salladssorter, mangold, vattenkrasse, grönkål, pak choi och persilja.
14 votes -
Vegetariska snabbkassen, mer protein.
Min uppfattning är att vegetariska snabbkassen innehåller alldeles för lite protein. Jag saknar bönor, linser eller tofu i de rätter som erbjuds. Endast en rätt per vecka innehåller bönor, linser eller tofu.
Undantaget v17 där 3 av 4 rätter innehåller mer protein. Mungbönor, daal samt kikärtor, toppen.13 votes -
Möjlighet att köpa kryddblandningar
Årstiderna har många bra kryddblandingar till sina recept. Jag känner att det hade varit bra att kunna köpa dem separat så att man kan använda dem till sin egen matlagning.
12 votes -
För oss som äter fisk och skaldjur men inte äter kött eller mjölkprodukter
hade jag önskat att det fanns möjlighet att köpa till fisk till vegankassen alternativt funnit en seagan matkasse dvs vegan plus fisk.
12 votesHej,
Ha en trevlig dag!
MVH,
Årstiderna -
Färsk ingefära i bit ej kinesisk!!
Inför höst o vinter ser vi gärna en separat påse med eko färsk ingefära som INTE är från kina!! 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
11 votesHej Karin,
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Förklarnig
Skulle önska förklaring av ovanliga grönsaker/ frukter i lådan. Nu sist fick jag bergamot tex... Roligt men skulle behöva tips på användningsområden...
10 votes -
...att ni förbinder er med fler grönsaksbönder i norden och ökar efterfrågan på gröna proteiner
Sockerärtor från Egypten?! Tomater i februari? Ärtor och bönor från Italien?
Bönder såsom Nordisk Råvara har visat att det på ett hållbart sätt går att odla gröna proteiner i södra Sverige. Massvis med lokala grönsaksodlare väntar på att hitta sina kunder, och att få resurser att börja odla gröna proteiner mer storskaligt. Ska vi klara mat-transformationen måste vi bereda vägen för de som vågar sig på att odla för framtiden- såsom era egna gårdar. Vi kan inte vänta på att politiker styr om pengar från animalier till växter- lobbyn är för stor och vi har inte tid. Så ut och…10 votes -
9 votes
Hej Siw!
Tack för ditt förslag!
Vi jobbar på att uppdatera vårt sortiment med fler glutenfria alternativ i framtiden. Vår senaste nyhet Morgonkassen med hälsosamma frukostar är glutenfri. Se mer om den här: https://www.arstiderna.com/hitta-matkasse#/morgonkassen./Nathalie på Årstiderna
-
Yuzu
Ni har så fina citrus-lådor men jag hade SÅ gärna önskat att se Yuzunär den är i säsong och går att få tag på.
8 votes
- Don't see your idea?