229 results found
-
Att ni åter durumvete
Inte så lätt att få tag på så fint ekologiskt durumvete
1 voteHej,
Tack så mycket för ditt förslag.Vi tar det vidare till vår produktutvecklingsavdelning.
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Kikärtor
Hej,
Jag tycker att era kikärtor (frysta kokta och torra) är fantastiskt goda! Jag skulle gärna vilja köpa bara det separat utöver kassen. Är detta möjligt?
Hälsningar
Lisa1 voteHej Lisa,
Tack för ditt förslag.Kul att höra att du gillar våra kikärtor! Vi tar ditt önskemål vidare till vår produktutvecklingsavdelning.
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
1 vote
Hej Alexandra,
Tack för ditt förslag.Jag vet inte om du kanske syftar på en gluten- och laktosfri variant av vår vanliga Vegetariska Matkassen, men annars så har vi i alla fall redan en matkasse som är vegetarisk, glutenfri och laktosfri: den Glutenfria Vegankassen.
Den är som namnet antyder glutenfri och eftersom den är vegansk är den fri från animalier och därmed även laktos, så den kan vi tipsa dig om att testa.
Du hittar den här: https://www.arstiderna.com/hitta-matkasse/glutenfria-vegan
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Mindre ris o pastarätter
Vill helst ha rätter med endast grönsaker, pasta o ris äter vi annars ändå och försöker dra ner på det så skulle verkligen gilla en låda utan
2 votesHej,
Tack för ditt förslag.Vi tar det vidare till vår produktutvecklingsavdelning.
Ha en trevlig dag!
MVH,
Årstiderna -
Tidigare leveranser
Leveranserna har blivit mycket senare nu. Första lådan jag fick hem för några veckor sedan kom vid fyra vilket passade oss perfekt. Den stod vid dörren när vi kom från jobbet och vi kunde plocka upp o fixa middag i lugn o ro. Nu kommer den senare för varje leverans och vi börjar inse att det inte blir middag på leveransdagen i Kalmar! Fick precis mejl om att det blir mellan 20-21 idag, räknade med senast sju eftersom det var då den kom sist. Har inte fått besked om det innan o har ingen mat hemma 😕. Borde i alla…
4 votesHej,
Tack för din feedback.Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med leveranstiden. Efter upprepade önskemål från kunder valde vi att i december förra året övergå till kvällsleveranser. Det innebär att leveranstiden i Kalmar är måndagar mellan kl. 17.00-22.00.
Vi kör efter den mest miljövänliga rutt vi kan och bestämmer rutten kort tid innan leverans baserat på beställningar. Därför kan du få leveransen vid olika tidpunkter från vecka till vecka. Du ska dock få ett sms med uppskattad leveranstid. Du ska också få ett sms när körningen är påbörjad där du kan följa chauffören och se hur många stopp som är kvar innan dig, och om den beräknade leveranstiden eventuellt blir ändrad.
Vi tar med oss din feedback om att få sms:et med uppskattad leveranstid tidigare.
Om du har fler frågor är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst!
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Vi i Luleå vill oxå njuta av era kassar!!!
Har haft förmånen att få njuta eran Glutenfria Vegankasse hos min väninna i Sthlm. Jag är mäkta imponerad!!! Kommer ni expandera mot Luleå så Hör av er i så fall.
Mvh Åsa4 votesHej Åsa,
Tack för ditt önskemål.Vad härligt att höra att du gillar Glutenfria Vegankassen, det gör oss jätteglada! Men tråkigt att vi inte leverar till dig.
Du får gärna skriva upp dina uppgifter här:
https://www.arstiderna.com/varukorg/checka-ut/opportunity-signup så kontaktar vi dig om vi skulle öppna Luleå för leverans i framtiden.Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
"Träning/viktminskningskassen" - Extra protein för träningsresultat
Hej!
Som träningsintresserad lärde jag mig snabbt hur viktigt kosten är för resultatet, vare sig man vill gå ner i vikt (fett) eller bygga styrka / muskler.
Då behöver man äta mer protein än vanliga rekommendationer, utan att för den delen öka antal kalorier per måltid. Vill gärna övergå till vegetariskt/veganskt men tycker det är svårare att få rätt komposition själv utan kött. Bra summering på proteinbehovet finns här https://www.styrkelabbet.se/protein/21 votesHej,
Vi har i dagsläget två vegetariska matkassar och två veganska matkassar, där målet för proteinmängden per rätt är satt i samråd med vår dietist. För den Veganska Matkassen ligger den t.ex. på ca 20 g protein per rätt. Målet är naturligtvis satt utifrån ett genomsnitt – olika människor behöver olika mycket protein.
Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har frågor kring våra matkassar eller vill ha vägledning i vilken som kan passa dig!
Ha en fin fredag!
MVH,
Årstiderna -
Företagsfrukt Göteborg
Vi önskar leverans för företagsfrukt i Göteborg!
Vi gör mycket jos på vårat kontor och här brister typ alla andra fruktleverantörer på marknaden. De som kör eko frukt har minst 50% banan, något som inte går åt så mycket hos oss. Vore fantastiskt med leverans dagtid till Göteborg så vi kan testa era joslådor även här! Tack!1 voteHej,
Tack så mycket för ditt förslag.Kul att ni är intresserade av företagsfrukt i Göteborg! Vi noterar ert önskemål.
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Köpa extra kryddmix
Jag skulle gärna vilja köpa mer av de olika kryddmixerna, typ Bangkok, Bombay osv! :)
1 voteHej M-L,
Tack så mycket för ditt förslag.Kul att du gillar våra kryddmixar! Vi tar förslaget vidare till vår produktutvecklingsavdelning.
MVH,
Årstiderna -
Önskelista då artiklar uteblir
Ibland får vi olika artiklar som ersättning då visa inte levereras frå Er sida. Sist var det tex svamp som vi inte äter alls. Ni kanske kan låta kunden föreslår 5-10 top lista gällande ersättningsvaror.
1 voteHej,
Tack så mycket för ditt förslag.Vi tar det vidare till vår distributionsavdelning.
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Potatiskasse
En påse med potatis, ev olika sorter
1 voteHej,
Tack så mycket för ditt förslag.Vi har faktiskt en potatislåda planerad. Den kommer dock inte lanseras förrän senare i år, så håll utkik på hemsidan från slutet av sommaren. Vi kommer också att uppdatera denna idé när lådan är lanserad så får du ett mail om det.
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
1 vote
Hej Carina,
Tack för ditt förslag.Jag vet inte om du kanske syftar på en gluten- och laktosfri variant av vår vanliga Vegetariska Matkassen, men annars så har vi i alla fall redan en matkasse som är vegetarisk, glutenfri och laktosfri: den Glutenfria Vegankassen.
Den är som namnet antyder glutenfri och eftersom den är vegansk är den fri från animalier och därmed även laktos, så den kan vi tipsa dig om att testa.
Du hittar den här: https://www.arstiderna.com/hitta-matkasse/glutenfria-vegan
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Leveranser bakåt
Att inte endast se kommande leveranser under min profil, utan även levaranserna bakåt dvs min personliga leveranshistorik. Då får man som kund bättre underlag för uppföljning och bakåtblick i alla menyer.
1 voteHej,
Tack så mycket för ditt förslag.Det är bra idé som vi tar vidare till vår IT-avdelning.
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Nöt- och mandelfri vegetarisk matkasse
Vore underbart om ni har möjlighet att ta fram en nöt- och mandelfri vegetarisk matkasse! Det finns många nötallergiker där ute som skulle uppskatta det! I vårt fall är det min man som inte tål nötter och mandel. För hans del går det dock bra om det finns ”spår av nötter”.
1 voteHej,
Tack så mycket för din idé.Vi tar den vidare till vår produktutvecklingsavdelning.
Ha en fin dag!
MVH.
Årstiderna -
Att ni börjar sälja er buljong separat och i större förpackningar
Även era kryddmixar är bra, så kanske slå ihop den här idén med redan befintligt förslag?
4 votesHej Olle,
Tack för ditt förslag och kul att du gillar vår buljong (och våra kryddmixar)!Vi tar det vidare till vår produktutvecklingsavdelning.
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Större matkassor
Jag vill gärna ha matkassor för större familjer. Vi är 5 hemma och enda möjligheten vi har är att beställa en 3-persons och en 2-persons kassa. Men om man kollar prisskillnaden mellan kassor för 2 och 3 pers, och 3 och 4 pers, då betalar man plötsligt väldigt mycket för pers nummer 5.
3 votesHej Peter,
Tack så mycket för ditt förslag.Vi tar det vidare till vår produktutvecklingsavdelning.
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Sluta med bön- och sojapasta
Testade precis glutenfria vegankassen, något jag väntat på länge. Men sojapasta är så otroligt äckligt, och ser att det nästa vecka kommer bönpasta. Det finns så jättebra glutenfri vanlig pasta att köra istället. Snälla överväg det.
3 votesHej,
Tack för din feedback.Tråkigt att höra att du är besviken på pastan. Vi ska såklart framföra ditt önskemål till vår produktutvecklingsavdelning.
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
Upphämtning av lådor
När man vill ta en paus från lådorna, vore r bra om ni kunde hämta upp tomma lådor, när ni ändå kör "ronden", så man slipper ha lådorna ståendes, också ni behöver ju ändå lådorna själva. Eller om man kunde beställa leverans i endast påse, utan låda, så att man blev besparad problemet med förvaring av lådorna mellan leveranserna. (jag bor trångt)
1 voteHej,
Tack för ditt förslag.I dagsläget har vi ingen process för att hämta upp tomma lådor när det inte är någon leverans inplanerad, då hela ruttupplägget ser olika ut varje vecka och baseras på de aktuella beställningarna. Vi tar dock självklart ditt önskemål vidare!
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna -
För oss som äter fisk och skaldjur men inte äter kött eller mjölkprodukter
hade jag önskat att det fanns möjlighet att köpa till fisk till vegankassen alternativt funnit en seagan matkasse dvs vegan plus fisk.
12 votesHej,
Ha en trevlig dag!
MVH,
Årstiderna -
Paleokost -för både hälsa och vikt!
Hej!
Så bra med en vegankasse!
Jag ser att det redan finns förslag på att göra kassarna allergivänliga, eftersom det är vegan finns inte laktos så det är ju bra, men gluten ger värst skador även på dem som inte har intolerans, studier visar på ökad förekomst av demens, hjärt/kärlsjukdomar och autoimmuna sjukdomar. De som redan är sjuka har blivit helt friska el betydligt bättre i sina sjukdomat. Alltså kan man bli frisk eller må bättre genom kosten!
Utesluta och tillsätta tex den läkande kokosoljan (kallpressad, eko, virgin)
Kan rekommendera Dr Perlmutters bok "Hotet mot din hjärna".Förutom gluten är…
4 votesHej Carina,
Ha en fin dag!
MVH,
Årstiderna
- Don't see your idea?