IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her.

TIPS TIL DIN IDÉ

1. Skriv kun én idé pr. opslag. Det gør det nemmere for andre at tage stilling til den og evt. stemme på den – og det gør det nemmere for os at vurdere den.

2. Vær så konkret og præcis som muligt i beskrivelsen af din idé. Så kan vi nemmere vurdere, om idéen har potentiale.

3. Tjek, om andre har foreslået din idé før, og stem på den eksisterende idé i stedet for at lave en ny. Vi sammenlægger løbende identiske idéer, men I må meget gerne hjælpe os ved ikke at oprette dublet-idéer.

Vi glæder os til at høre fra jer – det er ikke alle idéer, vi svarer på med det samme, men du kan stole på, at vi ser dem alle.

IdéKassen

Categories

JUMP TO ANOTHER FORUM

1. 35 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. er vild med lowcarbkassen - også incl salat/rodfrugter (rodfrugter skal jo netop til for at erstatte ris/brød) - men ønsker, at svinekødet erstattes af okse/kylling/lam - for af mange årsager har vi ikke spist svin i 30 år

35 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. at man får en automatisk sms eller mail, når I kender indholdet af kommende ugens kasse, så man ikke behøver logge ind for at lave madplan.

35 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
    under review  ·  Anne-Mette responded

Hej Katrine. Tak for din ide. Vi er ved at lave en app, hvor du vil kunne se din kasse, til- og afmelde og i det hele taget få overblik og styre dit abonnement fra din mobiltelefon.

Vi vil rigtig gerne være bedre til at informere om indholdet i bedre tid og gøre det tilgængeligt på flere platforme. Så tak for dit input! Vi er i fuld gang med at se på det – også mulighederne for mail- og sms :)

4. Ros til jeres initiativ til at oprette veganerkassen.

Men faktisk synes jeg veganerkassen godt kan blive lidt for "kreativ" fx blomkålspizza med jordnøddesmør og en kålhotdog.

Mit forslag er at tilsætte køderstatning som ligner kyllingefileter, schnitzeler elller hakket kød (Fx Hälsans Kök). Jeg har nemlig bemærket at I en enkelt gang havde seiten med som ligner pølser og det vil jeg rigtig gerne have til noget som minder om traditionelle retter istedet for en kålhotdog.
    På den måde tror jeg også I kan få flere tilhængere som ikke er veganere men bar gerne vil prøve det ad. For lige nu…

34 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
    under review  ·  Juliane responded

Hej Annie & co.,

Tak for din idé!

Vores Veganske MåltidsKasse er lidt anderledes end de andre måltidskasser, fordi den kun pakkes i en trækasse og ikke også i en flamingokasse med is. Derfor kan vi ikke lægge varer i kassen, som skal være på køl – og derfor er vores udvalg af fx tofuprodukter og andre køderstatninger relativt begrænset. Du vil dog kunne møde både seitanpølser, silken tofu og tofu i kassen med jævne mellemrum.

At Den Veganske MåltidsKasse bliver pakket uden en flamingokasse er et valg vi har foretaget dels på grund af, at den madstil, som vores kok Sanne udfolder i kassen, er plantebaseret i ordets bogstaveligste forstand – og dels fordi det også har indflydelse på kassens pris, om vi pakker en flamingokasse med eller ej.

Men dermed sagt – vi er altid åbne over for forslag og idéer til kasserne! Derfor lader jeg idéen her…

5. Måltidskassen livretter plus til 5 personer tak

34 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  6. Sunde, nærende, velsmagende færdigretter til ældre pensionister. Mange ældre spiser mindre portioner, og kan ofte godt lide velkendte gamle "danske" retter. Retter fra 1-2 pers.

Retterne skal kunne tilberedes hurtigt og nemt f.eks. i mikro-ovn og evt. frisk frugt og salat skal være skåret ud lige til at anrette og spise ;-)

Jeg vil tro at der sidder mange ældre rundt omkring, hvor det at få mad leveret til døren vil være kærkommen. Det er i forvejen svært at købe mad ind til små husholdninger og mange orker måske ikke den daglige madlavning. Et par sunde velsmagende færdigretter om ugen…

34 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  7. Grøntsager , kylling, fisk og lidt kød, ingen gluten, mælkeprodukter, sukker

33 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  8. Professor Oluf Borbye Pedersen har lavet opskriften på hans foretrukne morgenmad, som skulle være de sunde mave/tarmbakteriers livret. Den er nem at lave, smager godt og er eftersigende kernesund.

Der skal en del frisk og økologisk frugt og grønt, som kan være svært at skaffe på egen hånd. Det er lidt tilfældigt, hvad supermarkedet nu lige ligger inde med, og derfor kunne det være smart om man kunne bestille en kasse med det nødvendige indhold på ugebasis hos Årstiderne.

Se evt. lidt om grøden her: http://mad.tv2.dk/2016-07-18-her-er-professorens-groenne-energigroed-saadan-faar-du-en-sund-tarm

ps. Sushitangen kan med fordel udelades.

32 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej,

I forbindelse med udgivelsen af den nye bog, Blender, af Søren Ejlersen og Ditte Ingemann planlægger vi en udvidelse af vores “flydende univers” i begyndelsen af næste år.
    Her vil vi bl.a. komme med en helt grøn juicekasse og en Blend Selv-Kasse!

Venlig hilsen Lene //Aarstiderne

9. I har en masse dejlige kasser, til folk der spiser kød, er vegetar, flixitar, pescetar, der kun spiser lowcarb eller keto diæt, til diverse slankekasser. I har en kasse med en udvidelse af en anden kasse hvor man kan fravælge fisk.

Men I har ingen "kød" kasse uden gris.

Det kunne være super dejligt at få det valg.

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  10. det kunne være rigtig fedt med billeder på alle opskrifter samt oplysning om kalorier pr. pers :-)

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  11. Jeg vil gerne have den glutenfri veganerkasse til min familie, men den findes kun til 1-2 pers. Hvornår kommer den til flere?

30 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  12. Tilføj kcal til retterne pr portion

30 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  Juliane responded

Hej, og tak for din idé!

Det er desværre et ret omstændigt arbejde at tilføje ernæringsberegninger for alle kasser (pt. beregninger vi alle måltider i vores slanke-univers). Dels fordi der jo er tale om ret mange (150+!) opskrifter hver uge, og dels fordi der i de forskellige varianter af opskrifterne findes små mængdeforskelle, som vil gøre, at vi ville skulle ernæringsberegne hver enkelt variant.

Vores diætist kigger løbende på sammensætningen af de forskellige kasser for at sikre, at de kan indgå i en sund og god kost, og vi retter naturligvis ind, hvis hun påtaler noget.

Pt. er det altså ikke muligt for os at tilføje ernæringsberegninger til samtlige vores opskrifter, men jeg lader din idé stå åben, så den kan samle flere stemmer – vi skal nok løbende tjekke efterspørgslen efter tiltaget :-)

/Juliane, Aarstiderne

13. Jeg kunne godt tænke mig i nogle uger at kunne bestille sensekassen til 3 dage, som fx i næste uge, hvor vi ikke skal spise hjemme på leveringsdagen

29 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    6 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  14. Ville ønske man kunne købe en familiekasse uden svinekød

29 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  15. Jeg ønsker en nemmere måde at give feedback til jer end ved at maile eller ringe til kundeservice. Konkret forestiller jeg mig muligheden for at rate de enkelte retter/opskrifter i måltidskasserne, ved at kunne give 0-5 stjerner til dem via appen. Så kan i nemt se hvilke retter som fungerer og er populære og kunne ønskes som gengangere og hvilke retter som skal indgå sjældnere udfra hvor populære de er. Jeg kunne også tænke mig at man let via sin egen profil kunne indsende en kommentar til ugens kasse. Det kunne være at en vare mangler eller er forkert, noget…

29 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej,

Tak for dit forslag.

Netop ideen med at kunne anmelde de enkelte retter arbejder vi på at få med i næste opdatering af app’en.

Dit øvrige forslag om bedre feedback-mulighed vil jeg give videre til dem, der arbejder med at udvikle app’en.

Venlig hilsen Lene

16. At man kan købe slank frokostkasse for sig selv og ikke under Slank 24/7.

29 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  17. Jeg vil gerne foreslå at der var en 24/7 kasse til vegetar. Det ville bare være så dejligt

28 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  18. Vi er en familie på 2 voksne og 2 mindre børn, der alle er glutensensitive. Vi er meget glade for jeres måltidskasser, men det kunne være dejligt, hvis der var en glutenfri-kasse, som ikke var en Slankekasse eller LCHF. Den glutenfri diæt har for os betydet, at vi er blevet meget tynde. Vi har derfor brug for en helt almindelig måltidskasse, og jeg oplever også, at mine børn har svært ved at spise de meget grove og rå grøntsagsretter. Lige nu til- og framelder jeg mig Livretter fra uge til uge alt efter om der er gluten (pasta, pizza, bulgur…

28 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  19. Min idé er en måltidskasse, som er en vegetarkasse men, som samtidig ikke indeholder ligeså meget kulhydrat som den gør nu. Den nuværende kasse indeholder næsten alle dage kulhydrat (eller stivelse). Jeg synes det kunne være fedt med en vegetarkasse, som ikke indeholdt ligeså meget kulhydrat eler stivelse som den gør nu!

28 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    6 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  20. Det er desværre også ret nemt at få for mange kalorier som veganer derfor dette forslag. Jeg arbejder i butik og træner hvilket betyder lange dage som gør at jeg om søndagen "food prepper" til de kommende 5 hverdage.. Hvis jeg kunne kombinere det med en kasse ville mit liv uden tvivl blive en del lettere og overskuelig 😍

27 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  • Don't see your idea?