Skip to content

IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her.

TIPS TIL DIN IDÉ

1. Skriv kun én idé pr. opslag. Det gør det nemmere for andre at tage stilling til den og evt. stemme på den – og det gør det nemmere for os at vurdere den.

2. Vær så konkret og præcis som muligt i beskrivelsen af din idé. Så kan vi nemmere vurdere, om idéen har potentiale.

3. Tjek, om andre har foreslået din idé før, og stem på den eksisterende idé i stedet for at lave en ny. Vi sammenlægger løbende identiske idéer, men I må meget gerne hjælpe os ved ikke at oprette dublet-idéer.

Vi glæder os til at høre fra jer – det er ikke alle idéer, vi svarer på med det samme, men du kan stole på, at vi ser dem alle.

IdéKassen

Categories

JUMP TO ANOTHER FORUM

882 results found

1. 4,164 votes
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    How important is this to you?

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej alle, hvor det er fedt at se alle de stemmer som tikker ind på denne idé!

Så meget som vi synes, at en anti-inflammatorisk måltidskasse er en rigtig spændende ide, vil det desværre ikke kunne lade sig gøre for os at lave en – af den simple grund, at vi ikke må.

Fødevarestyrelsen har for nylig nemlig indskærpet over for os og andre måltidskasseleverandører at måltidskasser – og alle andre madkoncepter for den sags skyld – at hverken navn eller beskrivelse af varen må stille forbrugeren noget i udsigt, som man ikke kan garantere med dokumentation, at den enkelte forbruger vil opleve.

Det betyder fx at vi ikke må skrive at vores mad er sund eller slankende. Og når det gælder diæter som ’anti-inflammatorisk’ hvis effekt ikke er anerkendt af danske sundhedsmyndigheder, kan det ikke lade sig gøre at få det godkendt af Fødevarestyrelsen, dokumentation eller ej.

//Theis-Emil

2. måltidskasserne er virkelig lækre, men ogsålidt dyre når man har et stramt madbudget, alternativt kunne man også lave en budgetkasse, men hælder mest til at giver studierabat, da jeg godt kan lide indholdet i kasserne som det er.

2,463 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    under review  ·  Juliane responded

Opdatering 13.11.17: Hej alle sammen, og tak for jeres stemmer! Jeg kan se, at der løbende tikker flere og flere stemmer ind på idéen om studierabat, og derfor ville jeg lige sørge for en opdatering til jer.

Vi har endnu ikke fundet den rigtige form for, hvordan en evt. studierabat kunne fungere. For det første er der hele spørgsmålet om, hvorvidt det skal være en studie-rabat. Ikke dermed sagt, at studerende ikke fortjener gode grøntsager til en god pris, men der er jo mange andre grupper med lignende, trange økonomiske vilkår (pensionister, fx), som vi også kunne vælge at tilgodese i forhold til en evt. rabatløsning.

Selve konceptet skal vi også have tænkt videre over. Det er nok ikke realistisk, at vi kommer til at tilbyde en flad rabat på hele vores sortiment til studerende eller andre værdigt trængende. Jeg tror personligt mere på den løsning, at vi udvikler en…

3. Jeg tænker på, om der er basis for en begynderpakke, helt nede på rock bottom.
    Uden spelt fx.
    Man kunne måske tilføje tilvalg en spelt og surdejspakke?
    Eller Dr. Schaer certificeret brød?
    Måske kunne man inddele med yderligere tilvalg.
    Jeg har aldrig købt jeres pakke, der var alt for meget jeg ikke kunne spise og jeg er single.

Alternativt en singlepakke, der også kunne være ønskelig i en familie på 4, med 1 Low fodmap'per? Altså en kasse til 3 + 1 basis Low fodmap?

Bare et forslag.

1,719 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Det er en super god idé, med en low-FODMAP kasse.
    Vi har tidligere haft netop denne kasse i vores sortiment, hvor der ikke var den store efterspørgelse.
    Jeg har sørget for at gå videre med idéen, om at genoverveje konceptet.
    Måske vi kan finde en løsning som, passer bedre ind i hverdagen?

/Sandra, Aarstiderne

4. Mange børn (og voksne) reagerer dårligt på gluten og mange også på mælk. Jeres slankekasse og lowcarbkasse er ikke særlig børnevenlige - kunne det være en ide at lave en børnefamiliekasse uden gluten og uden mælk?

1,477 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Marie – og mange tak for din idé!

Grunden til, at vi ikke har givet lyd fra os, er fordi en Børnevenlig kasse som er 100% gluten- og mælkefri ikke lige er på trapperne.

Den Glutenfri VeganerKasse er ikke den mest børnevenlige, men lige nu er vi faktisk ret stolte af, at være de eneste som tilbyder en gluten- og mælkefri måltidskasse. Vi holder selvfølgelig hele tiden øje med jeres efterspørgsler og har også lagt mærke til den stigende efterspørgsel på børnevenlige kasser efter diætkrav.

Senest har vi lanceret BørneVegetar, som er en ny variant af de børnevenlige måltidskasser efter diætkrav. Så det kan godt være, at vi på et tidspunkt lancerer en børnevenlig og 100% gluten- og mælkefri måltidskasse, men det er desværre ikke på tegnebrættet lige nu – vi skal selvfølgelig nok give lyd såfremt at det bliver aktuelt :-)

Du ønskes en rigtig god weekend!
    /Amanda,…

5. Kunne være frugter, grøntsager og kolonial så man - indenfor et vist beløb - kunne sammensætte sin kasse fra uge til uge.

1,307 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

En ‘bland-selv-kasse, er en skøn idé.
    Vi udvikler løbende vores sortiment, og måske i vil opleve en ’blad-selv-kasse’ i fremtiden.
    Det er endnu ikke noget, som er på tegnebrættet, men vi overvejer hvordan en sådan løsning, kunne hænge sammen.

/Sandra, Aarstiderne

6. 15.000 følger den medicinske se'er på Facebook og er blevet hjulpet af med forskellige helbredsproblemer ved at følge de kostråd som Anthony William anbefaler. Kostrådene baseres på masser af grøntsager, frugt og fedtfattigt kød samt ingen æg og mælkeprodukter.

1,174 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  7. Jeg tåler ikke gluten og mælkeprodukter. Kunne man forestille sig en måltidskasse, der er blottet for allergener som gluten, mælkeprodukter, nødder og så videre? Kartofler, quinoa, boghvede kan være i stedet for brød, pasta, couscous, bulgur osv.
    Tak for fantastiske kasser

830 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

En allergi-måltidskasse, eller blot en kasse med mulighed for, at fravælge enkelte råvarer har været et ønske i længere tid.
    Det er endnu ikke lykkedes os, at finde frem til den bedste løsning.

Vi har en række forskellige måltidskasser, som tager højde for gluten og laktose. Men at undgå flere specifikke råvarer som nødder mm. tilbyder vi ikke endnu.

De umiddelbare tanker vi har på nuværende tidspunkt, er muligheden for at samle en kasse selv, i stedet for at fravælge / erstatte enkelte råvarer.

Forhåbentlig er det noget vi kommer i mål med, inden længe.

/Sandra, Aarstiderne

8. Det kunne være smart at man får en SMS/mail når ens varer er leveret så man ikke behøver at ringe ind til jer for at få af vide om ens kasse er leveret

734 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

En SMS-service er også et stort ønske fra vores side.
    Vi arbejder på at finde en god løsning. Forhåbentlig er det noget alle vores kunder vil opleve i den nære fremtid.

/Sandra, Aarstiderne

9. Jeg mindes med glaede dengang aarstiderne havde en gigantisk udvalg af alle former for kolonialvarer man kunne bestille mod at betale et ekstra pakkegebyr - det var fantastisk for alle os som hader at handle ind

682 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    started  ·  Anne-Mette responded

Opdatering 8. august 2012

Kære alle

Vi har virkelig lagt os i selen og har udbygget ekstra varer-sortimentet ganske betragteligt her hen over sommeren. Der er mange virkelig lækre og spændende sager, men netop nu er det måske alligevel værd af fremhæve:

Fisk på glas Smagekasse: http://www.aarstiderne.com/ekstra%20varer/Fisk-paa-glas-kassen (med de mest udsøgte (og miljøvenligt fangede) tun, ansjos og sardin fra Ortiz – kan også købes hver for sig)

Håndlavet fuldkornspasta af fabelagtig kvalitet: http://www.aarstiderne.com/ekstra%20varer/Haandlavet-fuldkornspasta

Den asiatiske smagepose til jer, der bare elsker smagen af soya, sesam, miso og riseddike: http://www.aarstiderne.com/ekstra%20varer/Den-asiatiske-smagepose

Weekendgufkassen med alt det gode: Chokolade, chips, slik, kiks mm. http://www.aarstiderne.com/ekstra%20varer/WeekendGufKassen

Og så har vi længe haft de skønne Clipper-te’er, kaffeposer og nu også Matcha-te (og et Matchatesæt, hvis man vil gøre noget ekstra ud af det: http://www.aarstiderne.com/ekstra%20varer/Matcha-The-saettet )

Og så har vi jo fået de skønneste honningprodukter både i smagekasseform (http://www.aarstiderne.com/ekstra%20varer/HonningPosen ) og i det store smukke ærteblomsthonning i…

10. En måltidskasse til den grønne familie. Den nuværende veganske måltidskasse er skøn og varieret men ikke særlig børnevenlig. Den nye kasse skulle have nemme, hurtige retter som også elskes af børnene.
    Kassen her kan både være til veganske og vegetariske familier men også til de der ønsker flere kødfrie dage :)

363 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Vi elsker at gøre vores familiekasser mere grønne.
    Derfor har vi både en vegetar kasse som kun tager 20 min at lave, når det skal gå hurtigt. Se med her : https://www.aarstiderne.com/find-din-maaltidskasse/kvik-vegetar

Derudover har vi også lavet en BørneVegetarKasse, som i kan læse mere om her : https://www.aarstiderne.com/find-din-maaltidskasse/boernevegetar

Men en vegansk familiekasse, har vi desværre ikke på nuværende tidspunkt.

Jeg har sørget for at tage ønsket videre, og jeg håber det er noget vi kan imødekomme i fremtiden.

/Sandra, Aarstiderne

11. Slankekassen uden kød :)

273 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Lige nu tilbyder vi desværre ikke en kalorielet udgave af vores vegetarkasser.
    Men det er bestemt noget vi vil overveje i fremtiden.

Vi har stor forståelse for, at vores vegetarkasse hurtigt kan komme op i kalorieantal.

Vi skriver en opdatering, hvis der er noget nyt.

/Sandra, Aarstiderne

12. Man kan ind i mellem se retterne inde på hjemmesiden, men det ville være en super god service hvis man bare havde et billede med i opskrifterne som tilsendes. Kokkene laver allerede retterne, så de skal blot tage et billede. Fordelen ved forslaget er, at vi ikke skal gøre noget aktivt for at finde billedet. Jeg kan i et lignede forslag, at der er svaret med, at der er en app, men det kunne altså skabe en kæmpe værdi hvis man bare smider et billede ind med i opskrifterne.

197 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  13. Jeg har en familie med 3 børn, og jeg mangler derfor mulighed for at bestille en kasse til 5 personer. Der er stadig flere større, ofte sammenbragte familier, så hvorfor ikke give mulighed for at man kan opgradere kasser til 5, 6 eller flere personer?

Mvh
    Hanne Nielsen

182 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Vi forsøger hele tiden af udvide vores sortiment. De fleste kasser opstår, efter jeres efterspørgelse – det samme gælder antal personer.

Da vi oplever en større efterspørgelse på måltidskasser til flere personer, er der nu en række kasser som findes til 5 personer.

Følgende måltidskasser til 5 personer er :
    - KvikKassen
    - BørnefamilieKassen
    - Livretter
    - KvikKassen Uden Fisk

Forhåbentlig vil i opleve endnu flere personer, på flere af vores måltidskasser i fremtiden.

/Sandra, Aarstiderne

14. Dvs. en måltidskasse med laktosefri mejeriprodukter og altså IKKE en hvor alm. mejeriprodukter 'bare' er fjernet.
    Jeg vil rigtigt gerne gøre det nemmere for mig selv med de her måltidskasser, men jeg er laktoseintolerant og ønsker samtidigt ikke at fjerne mejeriprodukter fra min diæt.
    Jeg synes der mangler et alternativ til jeres low-carb kasse, som er det eneste 'laktosefri' i har i sortimentet lige nu.
    Jeg er mere eller mindre konstant på fedekur, så jeg ønsker ikke en 'low-carb' løsning.

165 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Vi har endnu ikke en måltidskasse som er laktosefri.

I vores nuværende sortiment kan du finde vores veganske måltidskasse som er helt uden animalske produkter og derfor også uden produkter som mælk, smør mm.

Desværre er laktosefrie kasser ikke i sortimentet, men måske det kommer hvis efterspørgelsen bliver større.

/Sandra, Aarstiderne

15. Det kunne være super lækkert med en kasse der gjorde det mere muligt at grille, eller at der blev taget hensyn til det i de eksisterende kasser.
    Det er lidt “træls” at stå og lave suppe når vejret siger 27 grader ;)

118 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Opdateret 20/06/19

Hej alle sammen

På baggrund af jeres efterspørgsel sidste år, har vi valgt at få en GrillKasse på hylderne i år – eller faktisk har vi valgt at få to!

En SommerGrillKasse med 3 forskellige slags kød som egner sig godt til grillen, og en Grøn GrillKasse med forskellige grønsager som er gode at grille hele eller fx på et spyd.

I finder GrillKasserne under vores sommervarer lige her – https://www.aarstiderne.com/frugt-groent-og-mere/sommer

Rigtig god fornøjelse – og god sommer!
    /Amanda

16. Jeg foreslår en kasse baseret på sæsonvarer: kål, grove rodfrugter o.lign., som er i sæson og minimum af salat, agurk og tomater udenfor sæsonen.
    Det kunne fx være baseret på Anette Sams og Madbandittens principper om meget kål - kålhydrater og få/ingen kulhydrater, og lidt kød, fisk, fjerkræ. En kasse som variation til proteinkassen, men med det bæredygtige islæt tilføjet. Anette Sams vil meget gerne være med i et samarbejde.

109 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  17. 88 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  18. Hej jeg er det man kalder Pescetar. Som man ikke rigtig kan kalde vegetar da vi spiser fisk og skaldyr, det kunne være så fedt med en kasse til 1 Pers. Hvor man kunne få vegetar og pescetar retter.

Lige nu spiser jeg vegetar retterne men jeg savner lidt fisk en gang imellem. Tror ikke jeg er den eneste som ville købe den kasse!

En kasse hvor der eks var retter med fisk 2 dage og så 2 dage med vegetar :)

Knuzz herfra og tak for altid god behandling og service! :D

56 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  19. Grøntsager , kylling, fisk og lidt kød, ingen gluten, mælkeprodukter, sukker

56 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  20. Der kommer snart en BørneVegetar-kasse men kun til 3 eller 4 personer.
    Stem hvis du også kunne tænke dig den til 2 personer :D

53 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
← Previous 1 3 4 5 44 45