IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her.

TIPS TIL DIN IDÉ

1. Skriv kun én idé pr. opslag. Det gør det nemmere for andre at tage stilling til den og evt. stemme på den – og det gør det nemmere for os at vurdere den.

2. Vær så konkret og præcis som muligt i beskrivelsen af din idé. Så kan vi nemmere vurdere, om idéen har potentiale.

3. Tjek, om andre har foreslået din idé før, og stem på den eksisterende idé i stedet for at lave en ny. Vi sammenlægger løbende identiske idéer, men I må meget gerne hjælpe os ved ikke at oprette dublet-idéer.

Vi glæder os til at høre fra jer – det er ikke alle idéer, vi svarer på med det samme, men du kan stole på, at vi ser dem alle.

Jeg foreslår at...

You've used all your votes and won't be able to post a new idea, but you can still search and comment on existing ideas.

There are two ways to get more votes:

• When an admin closes an idea you've voted on, you'll get your votes back from that idea.
  • You can remove your votes from an open idea you support.
  • To see ideas you have already voted on, select the "My feedback" filter and select "My open ideas".
(thinking…)

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

If a similar idea already exists, you can support and comment on it.

If it doesn't exist, you can post your idea so others can support it.

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

1. Én kødfri dag om ugen!

At holde én kødfri dag om ugen til gavn for miljøet og sundheden vinder popularitet i Danmark. Ved at tilbyde en "MeatFree Mondays" kasse der indeholder alternativer til kødbaseret måltlider med friske og sunde råvarer, varer med højt indhold af protien såsom linser, Quoina for at vælge et par eksempler, er Aarstiderne med til at gøre en stor forskel ved at gøre det endnu nemmere for danskerne, at holde en kødfri dag om ugen. Kassen kunne indeholde spændende og nemme opskrifter (der kan evt. laves et samarbejde med nogle af veganske førerende madbloggers, som MFM har et samarbejde med i…

36 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej Noura og I andre,

Måske I allerede har set det, men for god ordens skyld får I også lige beskeden her. Vi har for nylig introduceret både en FlexitarKasse (https://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/?families=flexitarkassen) og en PescetarKasse (https://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/?families=pescetarkassen). FlexitarKassen indeholder 1 måltid med fisk, 1 måltid med fjerkræ og 2 vegetariske måltider, og PescetarKassen indeholder 1 måltid med fisk og 3 vegetariske måltider.

Måske det var noget for jer? Jeg håber i hvert fald, at I har mod på at prøve kasserne :-)

/Juliane, Aarstiderne

2. Graviditetskasse

En kasse specielt tilegnet gravide.

36 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. Jeg kunne så godt tænke mig en vegansk morgenmadskasse!!

Vi har været så glade for slank-morgen kassen herhjemme, men har måtte afmelde den nu, fordi vi egentlig bare gerne vil spise rent plantebaseret. Men vi mangler virkelig vores morgen kasse, det gjorde hverdagen så meget nemmere, så vi ville ELSKE en vegansk morgenmadskasse.

36 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  4. Pescetar/vegetar måltidskasse

Hej jeg er det man kalder Pescetar. Som man ikke rigtig kan kalde vegetar da vi spiser fisk og skaldyr, det kunne være så fedt med en kasse til 1 Pers. Hvor man kunne få vegetar og pescetar retter.

Lige nu spiser jeg vegetar retterne men jeg savner lidt fisk en gang imellem. Tror ikke jeg er den eneste som ville købe den kasse!

En kasse hvor der eks var retter med fisk 2 dage og så 2 dage med vegetar :)

Knuzz herfra og tak for altid god behandling og service! :D

36 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej Karoline, og tak for din idé!

Vi havde faktisk en pescetarkasse i sortimentet indtil for relativt nyligt, men salget nåede desværre aldrig de højder, vi havde håbet på, og derfor endte det med, at vi måtte lukke ned for kassen igen. Derfor er det heller ikke lige på trapperne, at vi relancerer kassen – men det er før sket, at vi bare lige skulle vente på det rigtige tidspunkt, før en kasse, som tidligere var blevet lukket, kunne komme i omdrejninger igen. Vi skal naturligvis nok give lyd, hvis det bliver tilfældet med pescetarkassen :-)

/Juliane, Aarstiderne

5. planlægning

at man får en automatisk sms eller mail, når I kender indholdet af kommende ugens kasse, så man ikke behøver logge ind for at lave madplan.

35 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  Anne-Mette responded

Hej Katrine. Tak for din ide. Vi er ved at lave en app, hvor du vil kunne se din kasse, til- og afmelde og i det hele taget få overblik og styre dit abonnement fra din mobiltelefon.

Vi vil rigtig gerne være bedre til at informere om indholdet i bedre tid og gøre det tilgængeligt på flere platforme. Så tak for dit input! Vi er i fuld gang med at se på det – også mulighederne for mail- og sms :)

6. Low Carb kvikkasse

Tidspres er som regel den størst grund til at spise usundt og mad med for mange kalorier - Har prøvet jeres kvikkasse og kvik-kvikkasse, men der er for mange kulhydrater i og duer derfor ikke til mig. Derfor er jeg blevet glad for Low Carb kassen, som ville være så absolut meget bedre, hvis man også kunne få den i en kvikversion :)

34 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  7. 34 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  8. Måltidskassen til 5 personer tak

Måltidskassen livretter plus til 5 personer tak

34 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  9. Feedback-funktion

En ”Feedback-funktion” på hjemmesiden. Især i forhold til måltidskassen, kunne det være interessant for jer at få et tilfredshedsindeks for opskriften/samsætning/oplevelsen - eksempelvis på en skala fra 1-5. En viden som kunne bruges aktivt i forhold til fremtidig planlægning af kasserne. Er selv meget glad for måltidskassen.
    Skriv endeligt hvis jeg skal uddybe min ide.
    Kh. Thor

33 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    8 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  10. Børnefamiliekasse uden svinekød

Jeg foreslår en børnefamiliekasse uden svinekød. En kasse med varierede retter så man få en sund, god, varieret kost og med velkendte og børnevenlige retter. Jeg tænker at der må være mange andre familier, der ikke spiser svinekød?

32 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  11. Lave en ugentlig levering af friske og frosne færdigretter til ældre (enlige) pensionister.

Sunde, nærende, velsmagende færdigretter til ældre pensionister. Mange ældre spiser mindre portioner, og kan ofte godt lide velkendte gamle "danske" retter. Retter fra 1-2 pers.

Retterne skal kunne tilberedes hurtigt og nemt f.eks. i mikro-ovn og evt. frisk frugt og salat skal være skåret ud lige til at anrette og spise ;-)

Jeg vil tro at der sidder mange ældre rundt omkring, hvor det at få mad leveret til døren vil være kærkommen. Det er i forvejen svært at købe mad ind til små husholdninger og mange orker måske ikke den daglige madlavning. Et par sunde velsmagende færdigretter om ugen…

32 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  12. Køderstatning til veganer måltidskasse

Ros til jeres initiativ til at oprette veganerkassen.

Men faktisk synes jeg veganerkassen godt kan blive lidt for "kreativ" fx blomkålspizza med jordnøddesmør og en kålhotdog.

Mit forslag er at tilsætte køderstatning som ligner kyllingefileter, schnitzeler elller hakket kød (Fx Hälsans Kök). Jeg har nemlig bemærket at I en enkelt gang havde seiten med som ligner pølser og det vil jeg rigtig gerne have til noget som minder om traditionelle retter istedet for en kålhotdog.
    På den måde tror jeg også I kan få flere tilhængere som ikke er veganere men bar gerne vil prøve det ad. For lige nu…

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)

Hej Annie & co.,

Tak for din idé!

Vores Veganske MåltidsKasse er lidt anderledes end de andre måltidskasser, fordi den kun pakkes i en trækasse og ikke også i en flamingokasse med is. Derfor kan vi ikke lægge varer i kassen, som skal være på køl – og derfor er vores udvalg af fx tofuprodukter og andre køderstatninger relativt begrænset. Du vil dog kunne møde både seitanpølser, silken tofu og tofu i kassen med jævne mellemrum.

At Den Veganske MåltidsKasse bliver pakket uden en flamingokasse er et valg vi har foretaget dels på grund af, at den madstil, som vores kok Sanne udfolder i kassen, er plantebaseret i ordets bogstaveligste forstand – og dels fordi det også har indflydelse på kassens pris, om vi pakker en flamingokasse med eller ej.

Men dermed sagt – vi er altid åbne over for forslag og idéer til kasserne! Derfor lader jeg idéen her…

13. Professorens grønne energigrød (morgenmad)

Professor Oluf Borbye Pedersen har lavet opskriften på hans foretrukne morgenmad, som skulle være de sunde mave/tarmbakteriers livret. Den er nem at lave, smager godt og er eftersigende kernesund.

Der skal en del frisk og økologisk frugt og grønt, som kan være svært at skaffe på egen hånd. Det er lidt tilfældigt, hvad supermarkedet nu lige ligger inde med, og derfor kunne det være smart om man kunne bestille en kasse med det nødvendige indhold på ugebasis hos Årstiderne.

Se evt. lidt om grøden her: http://mad.tv2.dk/2016-07-18-her-er-professorens-groenne-energigroed-saadan-faar-du-en-sund-tarm

ps. Sushitangen kan med fordel udelades.

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)

Hej,

I forbindelse med udgivelsen af den nye bog, Blender, af Søren Ejlersen og Ditte Ingemann planlægger vi en udvidelse af vores “flydende univers” i begyndelsen af næste år.
    Her vil vi bl.a. komme med en helt grøn juicekasse og en Blend Selv-Kasse!

Venlig hilsen Lene //Aarstiderne

14. Lowcarbkasse % svinekød:

er vild med lowcarbkassen - også incl salat/rodfrugter (rodfrugter skal jo netop til for at erstatte ris/brød) - men ønsker, at svinekødet erstattes af okse/kylling/lam - for af mange årsager har vi ikke spist svin i 30 år

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  15. Det ville være meget oplagt med den nye 10Minutterskasse til 1 person

Simremad tilbereds desværre ikke så ofte af enkeltpersoner, med mindre de har en større frysekapacitet, for simreretter er en langsom process og tilberedes bedst i større mængde for at få den optimale smag ud af ingredienserne. DERFOR en denne kasse et særdeles godt tilbud til 1 person.
    Desuden bliver det lidt ensformigt (i hvert fald for mig) at veksle mellem de kasser I tilbyder til 1 person, for jeg er ikke vegetar, veganer eller skal tabe mig. Så jeg vil nu afvente, at der forhåbentlig sker noget på 10Minutterkassens platform, så vi "enlige" også kan få glæde af dette tilbud.

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  16. i laver en glutenfri vegetar kasse :-) pleace

Jeg er blevet vegetar og har cøliaki. Søgte på jeres side efter en vegetar kasse men den er jo ikke hel glutenfri.
    Så jeg håber i vil lave en glutenfri vegetar kasse ( også æg, ost, mm) så jeg kan undgå at købe ind i butikker og undgå fristelser :-) og spare penge op til en rejse. . :-) ønsker jer en skøn dag og tak for en inspirerende hjemmeside

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  17. En keto(se) kasse

En måltidskasse efter KETO-diæten.

30 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  18. Måltidskasser uden fisk

For os der , desværre, aldrig lærer at spise fisk, ville det være så fint hvis I kunne lave en 4 dages slankekasse uden fisk, eller evt lægge en vegetar dag mere ind. Det samme også i andre kasse med fisk. Simpelthen lade den udgår, eller erstatte med en vegetar dag.

29 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  19. I laver en raw måltidskasse

Jeg savner meget at kunne købe ekstra varer til mine raw food måltider: en stor pose frisk spinat, grønkål, citroner mv. Der findes masser af lækre opskrifter så hvorfor ikke inkludere disse og lave en egentlig raw måltidskasse? I kunne samarbejde med nogle af raw food restauranterne i København eller booke Ida Kirk Foged som laver menuerne på Råbar i Århus - til at sammensætte jeres opskrifter med årstidens grønt til både måltider og juicer :)

29 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  20. Der var en 24/7 kasse for vegetarer

Jeg vil gerne foreslå at der var en 24/7 kasse til vegetar. Det ville bare være så dejligt

28 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  • Don't see your idea?

IdéKassen

Feedback and Knowledge Base