IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her.

TIPS TIL DIN IDÉ

1. Skriv kun én idé pr. opslag. Det gør det nemmere for andre at tage stilling til den og evt. stemme på den – og det gør det nemmere for os at vurdere den.

2. Vær så konkret og præcis som muligt i beskrivelsen af din idé. Så kan vi nemmere vurdere, om idéen har potentiale.

3. Tjek, om andre har foreslået din idé før, og stem på den eksisterende idé i stedet for at lave en ny. Vi sammenlægger løbende identiske idéer, men I må meget gerne hjælpe os ved ikke at oprette dublet-idéer.

Vi glæder os til at høre fra jer – det er ikke alle idéer, vi svarer på med det samme, men du kan stole på, at vi ser dem alle.

Jeg foreslår at...

You've used all your votes and won't be able to post a new idea, but you can still search and comment on existing ideas.

There are two ways to get more votes:

• When an admin closes an idea you've voted on, you'll get your votes back from that idea.
  • You can remove your votes from an open idea you support.
  • To see ideas you have already voted on, select the "My feedback" filter and select "My open ideas".
(thinking…)

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

If a similar idea already exists, you can support and comment on it.

If it doesn't exist, you can post your idea so others can support it.

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

1. I laver en single-, vegetar-, slankekasse

Jeg tror, at en single, vegetar måltidskasse, som ovenikøbet kunne spises med god samvittighed, ville blive et hit hos den moderne storbykvinde i 30erne!

53 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: facebook google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej alle

Vi har i løbet af årene udvidet vores sortiment af Måltidskasser til singler og der er nu 11 styk (!) at vælge imellem.

Lige præcis en “Vegetar Slankekasse” til singler har vi ikke, men det er muligt at få VegetarKassen, SlankeKassen og mange flere til 1 person lige her
    https://www.aarstiderne.com/find-din-maaltidskasse/?persons=1

Jeg håber, at I – iblandt de mange kasser, kan finde en, som falder i jeres smag – rigtig god fornøjelse!
    /Amanda

2. Bland-Selv-kasse

Det kunne være dejligt, hvis man selv kunne sammensætte sin kasse. Hvis der fx var en liste med et udvalg af menuer, og man så kunne afkrydse de måltider, man ville have i sin kasse.

53 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. Frokost menu

hej.
    Er det mulig at frokost menuen i slankekassen 24/7kunne blive en ny seperal kasse ????
    Hilsen Mona

53 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    7 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. At der i brødkassen også kan tilvælges nogle af Emmerys kanelsnegle

eller andre af Emmerys kager til weekenden. De kunne måske indgå i kassen eller købes som tilvalg.

52 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  5. Dogme-frugtkasse

Dogme-frugtkasse: En kasse kun m. dansk frugt (evt. kun i efteråret, hvor danske æbler og pærer findes i overflod) Vil ikke have sydamerikanske blommer og druer i en tid, hvor danske haver bugner af frisk frugt!

52 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
    under review  ·  Anne-Mette responded

Opdatering 19. september 2012

Hej igen. Som du kan se af svaret her http://idekassen.aarstiderne.com/forums/100373-id%C3%A9kassen/suggestions/3171282-danske-%C3%A6bler-og-p%C3%A6rer-i-frugt-og-mixkasserne-om-e har vi undersøgt mulighederne for at skaffe dansk frugt.

Men på nuværende tidspunkt er løbet desværre kørt for i år: Pæresæsonen er ved at rinde ud, og danske økoblommer har haft et hårdt år og været for få og for dårlig kvalitet. Så lige nu ville æbler være det eneste, der kunne være i en dogmefrugtkasse, og der har vi jo ÆbleKassen netop nu – kun med danske æbler.

Men vi kan lide ideen og ville gerne afprøve, om en Dogmefrugtkasse kunne lade sig gøre. Måske kan vi til næste år skaffe flere danske pære, kombineret med lidt danske blommer og tidlige æblesorter i en dogmefrugtkasse. Så ideen er ikke død – den må blot sidde over i et år. Sådan er det jo, når man vil følge sæsonen :)

Hej Cæcilie. Tak for den idé.…

6. Der bliver lavet en måltidskasse kun med kød og grøntsager - med et meget lavt indhold af kulhydrater

Hele Aarstidernes idégrundlag blev skabt af grøntsager, så hvorfor ikke droppe kulhydraterne? Vi bliver bare fede af det, og det er altid inspirerende at få nye opskrifter på grøntsagsretter og salater. Man kan altid finde ud af at koge ris og kartofler - det er megakedeligt.

52 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
    started  ·  Anne-Mette responded

Hej Karen – og jer andre, der har stemt på ideen. Nu har vi noget, der – næsten – opfylder jeres ønske. Vi har netop lanceret kasserne “Ekstra kød – KvikKassen” og “Ekstra kød – Livretter”. Det er kasser med ekstra kød/fisk/æg af den slags, som er i den akutelle uges Kvik- eller Livretter. I kan enten bruge dem som tilkøb til Kvik- og Livretter for at øge andelen af kød, men I kan også købe dem alene. Hvis I kun bestiller kødkasserne og så selv snupper opskrifterne på ugens Kvik eller Livretter (de bliver lagt på www.aarstiderne.com), så kan trylle jeres egen pasta/ris-frie måltider frem – omend det vil kræve, at I selv skaffer grøntsagerne. Men abonnerer I på en Basis- eller DogmeKasse kan I komme ret langt med lidt kreativitet.

Det bliver lidt håndholdt, men det er en måde at gøre det på.

I kan se mere…

7. der tilføjes symboler for hvordan varerne skal opbevares på bagsiden af opskriftsbladet.

Det er så ærgerligt at smide varer ud, bare fordi jeg ikke har opbevaret det ordentligt. Vi er glade for at prøve mange nye ting, men netop fordi de er nye for os ved vi ofte heller ikke hvordan de skal opbevares korrekt. Kunne I ikke opfinde nogle simple piktogrammer der kunne følge hver varer??

52 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  Anne-Mette responded

Hej Merete. Tak for din ide. Vi vil rigtig gerne have mere fokus på, hvordan man bedst opbevarer sit frugt og grønt, for der er ikke meget ved grøntsager, der dør før tid, fordi de har været opbevaret forkert.

Som en start kan du se på vores grøntsagsguide her, der giver gode råd til obevaring af en lang række frugt og grønt:

http://www.aarstiderne.com/Kundeservice/Groentsagsguide.aspx

Vi arbejder netop nu på at få lavet en printvenlig version, så du kan printe den ud og hænge den op på opslagstavlen eller køleskabet.

Jeg tror ikke, vi får lavet symboler på opskrifterne, men vi vil helt klart gerne have udbredt det gode budskab om korrekt opbevaring. Vi lægger hovederne i blød…

8. I laver den LCHF (Low Carb High Fat) kasse for een person.

I laver den LCHF (Low Carb High Fat) kasse for een person. Men nu prøver jeg den først for 2. Selvom det bliver dyrt for mit sparsomme budget. Men intutivt lyder det perfekt.

51 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  9. low carb kasse med fisk og fjerkræ som proteinkilde. Altså uden svin og okse. Samt lave den til 3 eller 4 personer.

En low carb kasse med fisk, skaldyr og fjerkræ som proteinkilde. Altså uden svin og okse. Samt lave den til 3 eller 4 personer.

49 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  10. Resistent stivelse-kasse

En kasse med plantain og maniok-rod. Indeholder meget resistent stivelse. Og folk med sart immunforsvar kan ofte spise netop disse...

47 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    12 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  11. Ældre kasse

Jeg synes I skal lave en ældre kasse. Mine bedsteforældre er opvokset med ordentlig mad af høj kvalitet og er nu blevet for gamle til de store udfoldelser i køkkenet. De får nu leveret mad af kommunen, men det er noget frygteligt hundeæde. I stedet spiser de alt for ensidigt og hvad de selv kan klare at lave i køkkenet - og de taber sig. Vi laver selv mad til dem, det kan de godt lide, men kan ikke lide tanken om at være til besvær (det er de nu ikke). Det duer ikke.

Jeg ønsker mig en sund og…

47 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Kære Ditte og andre interesserede,

Kunne vores nye Kvik-KvikKasse måske være den mulighed for ældre mennesker, som I efterspørger?

Kvik Kvik er:
    • Smagfulde retter, der kan laves på 15 minutter
    • Retter fyldt med sundhed selvom det går stærkt
    • Retter, hvor det gode simrekød har simret
    • Retter, hvor de krævende grøntsager er snittet

Se de nye Kvik-KvikKasser her:
    http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/?families=kvik-kvikkassen

De bedste hilsener Lene

12. En almindelig glutenfri kasse

Jeg mangler en glutenfri måltidskasse, som ikke er lavet ud fra en diæt som slankekassen eller low carb. Det kunne være almindelige retter som boller i karry, svensk pølseret osv. således kassen også egner sig til børn. Jeg har cøliaki og tåler ikke gluten, så derfor har jeg altid et lager af glutenfri pasta. Jeg tænker de fleste, som ikke tåler gluten har glutenfri pasta i skabet, så man kunne måske lave kassen med henblik på at kunderne selv stod for pasta til de retter, hvor kartofler og ris ikke bruges. På den måde kan prisen på kassen nemmere holdes…

44 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  13. I laver en lowcarb vegetar kasse med opskrifter, gluten og laktosefri. Og en low carb fiske kasse med opskrifter, gluten og laktosefri.

Jeg ønsker I laver en lowcarb vegetar kasse med opskrifter, gluten og laktosefri. Og en low carb fiske kasse med opskrifter, gluten og laktosefri.

43 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej, og tak for din idé! Jeg beklager, at du ikke har fået svar tidligere.

Pt. har vi ikke konkrete planer om at introducere en vegetarisk eller pescetarisk variant af LowCarbKassen, men vi har godt lagt mærke til den stigende efterspørgsel efter netop den type kasser, og jeg ved, at det er noget, vores Produktudvikling også er opmærksomme på. Så det kan sagtens være, at vi på et tidspunkt kommer til at lancere en kasse som den, du ønsker dig. I mellemtiden lader jeg din idé stå åben, så den kan samle stemmer fra flere interesserede :-)

/Juliane, Aarstiderne

14. Vegetariske/vegansk 10 minutterskasse

Jeg synes der er alt for meget kød i 10 minutterskassen. Hvad med en vegetarisk udgave? For min skyld kan den også være vegansk;)

42 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  15. Vegansk kvikkasse!

Indfør en vegansk kvikkasse - den I har nu kræver for meget snitten og hakken. Ved mange (!) vælger den fra, da man skal ordne for meget og det taget for lang tid i hverdagen.

41 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  16. Aarstiderne in English

We love Aarstiderne, and as non-Danes who recently moved to Denmark, it is a great way for us to discover Danish products and recipes.
    I am sure that more newcomers to Denmark would subscribe to Aarstiderne if the website and the recipes had an English version however. At the moment we use Google translate, and it really doesn't work very well!

41 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  17. Vegansk Madpakke kasse til børn og voksne

Jeg foreslår at i laver en vegansk madpakkekasse, som kunne indeholde både brød, frugt, pålæg og lidt snack til mellemmåltiderne - f.eks. tørret frugt, grøntsager, kiks/knækbrød ;)

Savner virkelig nogle flere veganske alternativer, så følg med trenden og få flere veganske alternativer på markedet ....

40 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  18. En singlekasse med grøntsager til voksne - altså uden pjat som kakao, saftevand og kiks.

Som single er det umuligt at spise 2 kilo rødbeder, gulerødder eller kartofler på en uge. Til gengæld er vi nogen, der godt kunne spise 5-10 chili. Men kunne man få en siglekasse uden andet end grøntsager? Jeg er fx hverken interesseret i kakao, chokolade, saft eller anden børnemad.

39 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  19. Jeg kunne så godt tænke mig en vegansk morgenmadskasse!!

Vi har været så glade for slank-morgen kassen herhjemme, men har måtte afmelde den nu, fordi vi egentlig bare gerne vil spise rent plantebaseret. Men vi mangler virkelig vores morgen kasse, det gjorde hverdagen så meget nemmere, så vi ville ELSKE en vegansk morgenmadskasse.

39 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  20. Pescetar/vegetar måltidskasse

Hej jeg er det man kalder Pescetar. Som man ikke rigtig kan kalde vegetar da vi spiser fisk og skaldyr, det kunne være så fedt med en kasse til 1 Pers. Hvor man kunne få vegetar og pescetar retter.

Lige nu spiser jeg vegetar retterne men jeg savner lidt fisk en gang imellem. Tror ikke jeg er den eneste som ville købe den kasse!

En kasse hvor der eks var retter med fisk 2 dage og så 2 dage med vegetar :)

Knuzz herfra og tak for altid god behandling og service! :D

39 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Karoline, og tak for din idé!

Vi havde faktisk en pescetarkasse i sortimentet indtil for relativt nyligt, men salget nåede desværre aldrig de højder, vi havde håbet på, og derfor endte det med, at vi måtte lukke ned for kassen igen. Derfor er det heller ikke lige på trapperne, at vi relancerer kassen – men det er før sket, at vi bare lige skulle vente på det rigtige tidspunkt, før en kasse, som tidligere var blevet lukket, kunne komme i omdrejninger igen. Vi skal naturligvis nok give lyd, hvis det bliver tilfældet med pescetarkassen :-)

/Juliane, Aarstiderne

• Don't see your idea?

IdéKassen

Feedback and Knowledge Base