IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her.

TIPS TIL DIN IDÉ

1. Skriv kun én idé pr. opslag. Det gør det nemmere for andre at tage stilling til den og evt. stemme på den – og det gør det nemmere for os at vurdere den.

2. Vær så konkret og præcis som muligt i beskrivelsen af din idé. Så kan vi nemmere vurdere, om idéen har potentiale.

3. Tjek, om andre har foreslået din idé før, og stem på den eksisterende idé i stedet for at lave en ny. Vi sammenlægger løbende identiske idéer, men I må meget gerne hjælpe os ved ikke at oprette dublet-idéer.

Vi glæder os til at høre fra jer – det er ikke alle idéer, vi svarer på med det samme, men du kan stole på, at vi ser dem alle.

Jeg foreslår at...

You've used all your votes and won't be able to post a new idea, but you can still search and comment on existing ideas.

There are two ways to get more votes:

• When an admin closes an idea you've voted on, you'll get your votes back from that idea.
  • You can remove your votes from an open idea you support.
  • To see ideas you have already voted on, select the "My feedback" filter and select "My open ideas".
(thinking…)

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

If a similar idea already exists, you can support and comment on it.

If it doesn't exist, you can post your idea so others can support it.

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

1. Der laves en dogmekasse uden kartofler

En dogme version af KUK-kassen.

191 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: facebook google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    14 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Vegansk familiekasse

En måltidskasse til den grønne familie. Den nuværende veganske måltidskasse er skøn og varieret men ikke særlig børnevenlig. Den nye kasse skulle have nemme, hurtige retter som også elskes af børnene.
    Kassen her kan både være til veganske og vegetariske familier men også til de der ønsker flere kødfrie dage :)

163 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    9 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. Måltidskasse for singler

Jeres glimrende måltidskasse i en version med 3 måltider til 1 person.

158 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    14 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. Gerne fisk, men af god/bedre kvalitet

Vi oplever igen og igen, at fisken i måltidskasserne er af ringe kvalitet - kraftig lugt af fisk, ikke frisk fiskesmag mv.

Det kan og bør gøres langt bedre.

150 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    started  ·  10 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  5. Dobbeltpotioner der strækker to dage, så man ikke skal lave mad hver dag

Forslag Vi er en meget travl familie lige som resten af danmark og jeg vil derfor foreslå at en af jeres retter kunne laves som en dobbeltpotion, så den kunne strække to dage. Dette ville let kunne lade sig gøre for jer leveringsmæssigt og samtidig ville det være en kæmpe tidsbesparrelse for travle familier. Vi køber selv den grønne kasse som varer tre dage, men ville ikke have noget i mod at betale lidt ekstra for at den kunne række 4 dage, med den samme arbejdsindsats.

141 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    7 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  6. Mere overskuelighed over hvor meget man køber for

Jeg er fast kunde og betaler med kreditkort, derfor kunne det være rart, hvis jeg under mine side kunne se, hvor meget jeg skylder jer og hvornår det bliver trukket på min konto, så der er styr på pengene.

104 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej Kathrine, tak for din idé og feedback!

Et længe ventet svar, da jeg kan se, at din idé stadigvæk samler stemmer (bedre sent end aldrig :-))

Vi sender altid en kvitteringsmail, når man laver en bestilling hos os. Her vil alle ordrer de næste fem uger tydeligt fremgå – så her kan man holde overblikket over hvad man har bestilt og for hvor mange penge. Derudover får du en mail hver 14. dag, når vi trækker pengene.

Jeg håber, at det kan hjælpe med at holde styr på tingene :-)

Ha’ en dejlig dag!
    /Amanda

7. I laver en fodmapkasse hvor der er kød i, men ikke frugt - som en almindelig måltidskasse.

Det er det, vi har mest brug for, vi stakkels fodmappere. Hvis det er besværligt for jer, kunne man måske forestille sig man bare kunne få den hver anden uge eller noget. Måske ville der også være andre der ville være interesserede, hvis kassen lignede almindelige kasser og indgik som et tilbud mellem de andre.

96 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  8. Slank Vegetar kasse

Slankekassen uden kød :)

95 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  9. Kosher og halal

Jeg er sikker på ret mange jøder og muslimsker som jeg selv gerne vil benytte sig af aarstiderne men dette kan vi ikke med mindre vi skal bestille vegetar kasserne og så skal vi alligevel ud og handle kød så det ville være alletiders hvis i ville overveje at sammensætte opskrifter med alm fisk og kosher eller halal kød også nogle med børne menuer ☺️

94 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  10. Alle slags mel fra Aurion bliver tilgængelige i online shop

Da vi selv bager rugbrød, vil vi gerne have rugmel og knækkede rugkerner fra Aurion tilgængelige.

90 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
    under review  ·  Anne-Mette responded

Hej Karen. Tak for din ide. Vi planlægger at udvide bageuniverset, men kan ikke endnu sige, om alt vil blive tilgængeligt i onlineshoppen. Men hæng i og hold øje – der vil komme nye sager :)

11. Billeder af retterne med i opskrifterne :-)

Man kan ind i mellem se retterne inde på hjemmesiden, men det ville være en super god service hvis man bare havde et billede med i opskrifterne som tilsendes. Kokkene laver allerede retterne, så de skal blot tage et billede. Fordelen ved forslaget er, at vi ikke skal gøre noget aktivt for at finde billedet. Jeg kan i et lignede forslag, at der er svaret med, at der er en app, men det kunne altså skabe en kæmpe værdi hvis man bare smider et billede ind med i opskrifterne.

87 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  12. En kasse med anti inflammatoriske og lav histaminindholdige madvarer og evt. også uden frugtose.

Jeg ved ikke om det er noget der vil være interesse for, men en kasse for både dem der spiser lav histamin og for dem der enten bare vælger at spise anti inflammatorisk for sundhendes skyld, og for dem gør det af helbredsmæssige årsager ville jeg syntes vil være skønt. Den vil nok naturligt blive uden gluten og laktose, man kunne evt. også lave den unden frugtose. så der var flere med diverse mad allergier der kunne få glæde af den :-)

81 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  13. Mulighed for at fravælge fisk, i en hvilken som helst kasse

Det kunne være dejligt, at kunne vælge fisk fra i en hvilken som helst kasse, uden at være nødt til at huske på, at skifte kasse hver uge eller gå på kompromis med antal dage. Man skulle kunne vinge af, at man ikke ønsker fisk og der kunne fx følge kylling eller andet kød med til samme opskrifter. Noget i den stil. Vi har pt valgt Aarstiderne helt fra, af ovenstående grunde.

81 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  14. I laver en rawfood kasse! Mmm :-)

Synes at det er oplagt med en rawfoodkasse med al det skønne øko frugt og grønt I udbyder! Bruger ofte lang tid på at finde de rigtige ingredienser og som også er økologiske - og det tror jeg ikke at jeg den eneste der gør, så det tror jeg kunne blive en succes :-)

78 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  15. Grill-kasse

Det kunne være super lækkert med en kasse der gjorde det mere muligt at grille, eller at der blev taget hensyn til det i de eksisterende kasser.
    Det er lidt “træls” at stå og lave suppe når vejret siger 27 grader ;)

77 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    10 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej, og tak for din idé!

Jeg kan godt forstå hvad du mener.

Sagen er den, at en del af indholdet i kasserne (særligt kød og andre kølevarer) planlægges ret lang tid i forvejen, så vores leverandører kan nå at følge med og vi undgår risikoen for madspild i produktionsleddet – noget, som ligger os meget på sinde. Og selvom det virker helt fjernt her i sommervarmen, var foråret jo ret koldt, og på grund af sidste sommers meget lidt grill-agtige vejr turde vi simpelthen ikke satse på en god grillsæson i år. Derfor har vi fx ikke en dedikeret grillkasse på hylderne her til sommer. (En anden ting er jo så, at store dele af landet har været ramt af grillforbud på grund af tørken sommeren igennem).

Samtidig er det også vigtigt, at retterne i måltidskasserne fungerer for de mange af vores kunder, som bor i lejligheder og ikke…

16. SalatKassen

En kasse med alt til salater

74 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    Anne-Mette responded

Hej Ulla og alle ander salatfans. I Mixkassen er der altid salat, og næsten alt i kasse kan spises råt. Der er næsten aldrig kartofler. Der er lidt frugt og næsten altid æbler, der i tynde skiver er fantastisk i salat.

Så giv MixKassen en chance. Den vil rigtig gerne være jeres nye salatkasse.

http://aarstiderne.com/MixKasser/MixKassen.aspx

17. en nordisk måltidskasse

en måltidskasse med madvarer fra hele norden som følger årstiderne.

67 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
    Anne-Mette responded

Kære alle. Tak for ideen om en nordisk MåltidsKasse. Den Grønne Kasse har i dag kun danske grøntsager (der følger årstiden), som jo er fundamentet for kassen, så det er det tætteste, vi p.t. kommer en nordisk MåltidsKasse. Svinekødet er også altid dansk, men de andre produkter i kassen kan være mange andre steder fra. Men det er vitterlig en meget dansk/nordisk kasse.

En 100% nordisk kasse er dog ikke noget, vi har, og det ligger heller ikke i planerne. Men jeg håber, I vil give Den Grønne Kasse en chance :)

I kan læse mere om Den Grønne Kasse her: http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/MaaltidsKasse-DenGroenneKasse

18. Frugtkasse - uden bananer!

Sidder her og kigger på 12 bananer, der er i gang med at skifte farve til nuancer af brunt.
    Der er ingen i familien, der spiser bananer .....
    Tænker på, at der er en grøntsagskasse uden kartofler! - som vi fx bruger, når vi har adgang til nye kartofler, der er gravet op samme dag.
    Ville ønske, der var en frugtkassen uden bananer .....

59 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  19. Vegetarkasse i børnevenlig udgave

Vi har været rigtig glade for aarstidernes vegetarkasse. Men efter vi har fået vores datter har vi måtte indse at det ikke et så børnevenlige retter.

58 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    6 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej, og tak for din idé. Det var en god én af slagsen :-)

Fra uge 36 kan du få endnu mere grøn madglæde i køkkenet – på endnu kortere tid! Vores nyeste måltidskasse Kvik Vegetar byder på aftensmad til 2 eller 4 personer i 4 dage. Her er skruet ned for tilberedningstiden, op for smagen – og som altid er kassen fyldt med dejlige grøntsager og vegetarisk inspiration. I kassen finder du også lidt mere tilgængelige / børnevenlige retter, fx vege-hotdogs, pizza og ravioli med tomatsauce.

Kvik Vegetar kan bestilles allerede nu på https://www.aarstiderne.com/find-din-maaltidskasse#/kvik-vegetar – jeg håber, at du bliver rigtig glad for den! /Juliane, Aarstiderne

20. Laktosefri måltidskasse

Dvs. en måltidskasse med laktosefri mejeriprodukter og altså IKKE en hvor alm. mejeriprodukter 'bare' er fjernet.
    Jeg vil rigtigt gerne gøre det nemmere for mig selv med de her måltidskasser, men jeg er laktoseintolerant og ønsker samtidigt ikke at fjerne mejeriprodukter fra min diæt.
    Jeg synes der mangler et alternativ til jeres low-carb kasse, som er det eneste 'laktosefri' i har i sortimentet lige nu.
    Jeg er mere eller mindre konstant på fedekur, så jeg ønsker ikke en 'low-carb' løsning.

55 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  • Don't see your idea?

IdéKassen

Feedback and Knowledge Base