lave en anti-inflamatorisk kasse.

Hej alle, hvor det er fedt at se alle de stemmer som tikker ind på denne idé!
Så meget som vi synes, at en anti-inflammatorisk måltidskasse er en rigtig spændende ide, vil det desværre ikke kunne lade sig gøre for os at lave en – af den simple grund, at vi ikke må.
Fødevarestyrelsen har for nylig nemlig indskærpet over for os og andre måltidskasseleverandører at måltidskasser – og alle andre madkoncepter for den sags skyld – at hverken navn eller beskrivelse af varen må stille forbrugeren noget i udsigt, som man ikke kan garantere med dokumentation, at den enkelte forbruger vil opleve.Det betyder fx at vi ikke må skrive at vores mad er sund eller slankende. Og når det gælder diæter som ’anti-inflammatorisk’ hvis effekt ikke er anerkendt af danske sundhedsmyndigheder, kan det ikke lade sig gøre at få det godkendt af Fødevarestyrelsen, dokumentation eller ej.
//Theis-Emil
-
Julia Basini Refsgaard commented
Hej,
Man kan jo lave kasse, som kun indeholder det antiinflamatoriske.. og så kan man vælge den. Den behøver jo ikke reklamere med, at den er antiinflamatorisk.
Fx. Udfn gluten, ko og gris, ris, pasta og kartoffel . Det jeg mener er at det kan man nok godt kommer udenom og derved få endnu flere kunder.
Selvfølgelig er det en udfordring, men det lyder som om i mener det ikke er problemet .
Så hvad er så?
Kærligst Julia
-
Jesper Bakka commented
Måske i kunne lave en aftale med fx Martin Kreutzer, eller en anden der ofte krediteres for antiinflammatorisk diæt og kalde den for "Martin Kreutzer kassen". 😀
Eller AI-kassen, altså sammensat vha kunstig intelligens (eng. Artificial Intelligence), naturligvis. -
Linda Klein commented
Hvad med at kalde den PLUS-MINUS-KASSEN?
Hej Aarstiderne (+ andre, der gerne vil have en anti-inflammatorisk kasse)
Jeg har nu foreslået en anti-inflammatorisk kasse med navnet "Plus-Minus-Kassen" (se idé indsendt 11. maj 2022)
Den skal gerne indeholde opskrifter og ingredienser til måltider baseret på den anti-inflammatoriske tilgang, dvs.
PLUS alt det gode: masser af grøntsager, bælgfrugter, nødder, kerner, frugt, sunde olier osv. men
MINUS rødt kød, animalske mejeriprodukter, glutenholdige fødevarer, sukker osv.
Så har I i hvert fald et forslag til et navn, I kan arbejde videre med - og med lidt held og knofedt gøre den pt. mest (og længe!) efterspurgte kasse til virkelighed!
Og jer andre, som gerne vil have en anti-inflammatorisk kasse og måske kan gå ind for navnet: Stem gerne på idéen. Det ville være rart, hvis vi kunne få noget til at ske her, ikk? :>)
Bedste hilsner
Linda -
Ida Krabbe commented
Det burde være muligt at komme uden om problematikken, ved at kalde den noget andet end antiinflammatorisk. Navnet kunne fx fortælle noget om hvad der er udeladt..
-
Linda Klein commented
Hej Aarstiderne, vi har - som en hel del herinde, kan jeg se - længe savnet en kasse med "anti-inflammatorisk" mad og er pt. hoppet fra fast kasselevering efter flere år af samme grund for at "gøre det selv" (=svært!)
Vi har vekslet mellem mange forskellige måltidskasser, men hvis man ønsker at leve glutenfrit/uden mælkeprodukter (og det vil vi egentlig gerne), er man henvist til de (udmærkede) veganske kasser - hvilket i længden bliver lidt trælst, når man gerne vil have en smule fisk/kylling/æg.
Jeg håber virkelig, I kan løse problemet. For mig at se, er det et spørgsmål om navnet, dvs. hvad navnet lover eller ikke lover i forhold til lovgivning. Det tænker jeg, jeres dygtige ordsmede godt kan finde en løsning på! Eventuelt kan I jo udskrive en konkurrence blandt jeres medlemmer på et dækkende navn. Krydser intenst fingre for at der (snart!?) er håb! :>) -
Inger Ladegaard-Pedersen commented
Jeg synes , det er i orden, men jeg har brug for en antiflammatorisk måltidskasse, så jeg stoler på I er i stand til , at ordne den sag.
vh IL-P -
Pylle Quaade commented
Hvor længe skal en ny idé være under bedømmelse?
-
Anonymous commented
Min datter har Colitis Ulcerosa og kan derfor kun spise antiinflammatorisk, så det ville være fantastisk med sådan en måltidskasse.
-
Ajten79@hotmail.com commented
Kunne man få en status på hvor langt i er med denne?
-
Kristine commented
Gør det! Jeg har lige søgt efter en anti-inflammatorisk måltidskasse på nettet, og så vidt jeg kan se, findes det desværre ikke endnu :-(
-
Anja Sophie Møller commented
Ville være perfekt med en antiinflammatorisk kasse, som både er gluten- og mælkefri😊 gerne med fisk og kylling.
-
Anonymous commented
Jeg tilslutter mig også ønsket om en kvik antiinflamatorisk måltidskasse!
Det vil passe perfekt til os. -
Kristianna Øster commented
Ja, så ville jeg komme tilbage🙌
-
Gitte Højstrup Christensen commented
En 20 min antiinflamatorisk madkasse
-
Anette Kærgaard commented
Vi vil også komme tilbage til Årstiderne, hvis vi kunne få en antiinflammatorisk/keto kasse.
-
Lotte commented
Jeg ville elske en antiinflamatorisk kasse!! Det er den eneste grund til at vi afmeldte årstiderne i sin tid. Savner det, men ønsker ikke at slippe min antiinflamatoriske kost idet det er så givende for mig og mit helbred/humør og energi
-
LS commented
Helt enig. En anti-inflammatorisk måltidskasse ville være ideelt!
-
annaberitwester@gmail.com commented
Jeg har tidligere haft stor effekt af antiinflammatorisk kost på vægttab og generelt bedre helbred. Jeg er derfor fuld af håb til, at Aarstiderne vil tage den kostform op til en ny måltidskasse 🙏🏼
-
Anne Katrine Bauer commented
Er helt enig i at en anti-inflammatorisk kasse (glutenfri naturligvis) vil være perfekt. Jeg køber i øjeblikket vegansk og glutenfri kasse for at få mange grøntsager og ingen gluten, men synes det er meget stivelse i kasserne og savner lyst kød og fisk (ikke svin og ko:-)) Jeg krydser så meget fingre. Det vil børnene også kunne lide. De er ved at gå død i den veganske glutenfri kasse:-(
-
Rikke D.L. commented
Vi får lige nu 500 kaloriers kassen og der er for meget stivelse/kulhydrat og dermed 'sukker' i.
Jeg er ved at udvikle gigt og den antiinflammatoriske kost har vist at have en vis effekt. Når man også er i overgangsalderen er sukker en trigger for hedeture. Det er antiinflammatorisk kost fri for.