Baby mos/grød kasse
Jeg er en førstegangs mor som ikke anede hvordan jeg skulle bære mig ad med at fodre min datter af på aller bedste vis, da hun skulle gå fra modermælk til fast føde (mos/grød) mht. rette ingredienser/mængde/kombination/udførsel. Jeg snakkede med mange veninder om at vi godt kunne bruge en slags Årstidernes koncept, hvor vi fik leveret mad/opskrifter til at kunne lave den helt rigtige mos/grød, så de små fik den helt rigtige kombi med grøntsager/grugt/fedtstof/kød. Jeg ved fra mig selv at jeg var meget tilbøjelig til at lave den samme grød som for eksempel kartoffel/pore mos. Min tanke er at man som forældre med børn i 0-1 års alderen kunne gå ind og bestille Mos/grød kasser til aldersgruppen <6 måneder samt >6 måneder.

Hej Jeanette og mange tak for din idé!
Jeg beklager den sene opfølgning, men bedre sent end aldrig :-)
Der er pt. ikke planer om at lave en måltidskasse til babyer, men vi har en skøn kogebog “Babymad”, som indeholder over 90 opskrifter på grød og mos :-)
Se mere om den her https://www.aarstiderne.com/frugt-groent-og-mere/boeger-grej/babymad
Ha’ en rigtig god dag
/Amanda, Aarstiderne
-
Anonymous commented
Som familie, med børn i forskellige aldre, ville det være en kæmpe hjælp med en kasse, som er specifik på de små. Dem der skal have mos og grød - gode ting, men det tager tid at lave selv, når der er andre i familien også.
-
Christina commented
Med råvarer til mos, grød, velling osv.
Mange forældre har en intention om at give deres barn den bedste start på livet men ender måske alligevel med at ofte ty til konventionelle løsninger når dagligdagen trænger sig på. Det kunne umiddelbart være en stor hjælp til den travle og måske også uerfarne småbørns familie med hjælp til mad-idéer, opskrifter, nyttige tips (ernæringsvejledning, opbevaring, mad på farten...) samt indkøb. Især hvis man alligevel allerede får en måltidskasse til den øvrige familie.