Jeg foreslår at...

Low Fodmap kasse

Kan det virkelig passe, at der ikke er basis for en Low Fodmap kasse ?
Det undrer mig, da der er rigtig mange mennesker, som har problemer med IBS, og lægerne anbefaler at man spiser efter Low Fodmap principperne.

819 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
Kirsten Wolderslund shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

85 comments

Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • Malthe Wilhelm commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Ville være så fedt, med en low foodmap kasse! Især hvor man kunne undgå hvede og løg for mit vedkomne.

• Berit Brunbech commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jeg kan kun tilslutte mig de andre manges kommentar om at genintroducere en low fodmap-måltidkasse. Jeg forventer også at skulle leve efter low fodmap principperne fremover og savner i den grad jeres måltidskasser. Vi har været nødt til at afmelde vores ugentlige måltidskasse fordi de nuværende kasser indeholder high fodmap.

Det vil være en kæmpe hjælp!

• Anonymous commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jeg har også et meget stort ønske om en Low FODMAP kasse. Det kunne sørme hjælpe meget i hverdagen

• Denice commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jeg tror på det er værd at indføre low FODMAP kassen igen. Da i havde kassen sidste gang kendte jeg ikke til denne diæt, men tror flere og flere med IBS er blevet klar over diæten nu:)

Jeg har levet efter low fodmap diæten i lidt over ét år og savner virkelig noget hjælp i hverdagen i form af en måltidskasse. Det er svært at følge low fodmap principperne i en travl hverdag som børnefamilie, idet det er tidskrævende at lave stort set alt selv fra bunden, som fodmap langt hen ad vejen kræver. Det ville være en kæmpe hjælp, at kunne bestille en måltidskasse fra jer, især hvis der fulgte opskrifter med. Jeg tænker, at der meget vel kunne være kommet et større publikum til måltidskassen, siden I sidst lancerede den, da fodmap ikke var så udbredt på det tidspunkt. Jeg selv har i hvert fald først fået konstateret IBS og blev anbefalet fodmap for et år siden. Jeg forventer, at skulle leve efter diæten resten af mit liv. Vi er en familie på fire. Jeg håber, at I vil tage det op til genovervejelse.

• Pernille commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jeg vil også gerne have en Low Fodmap kasse - jeg skal leve efter det resten af livet og vi er vant til at få måltidskasser fra jer. Men hver uge skal jeg supplere og fjerne varer og jeg er ved at køre lidt træt i det. Jeg håber I vil overveje at indføre sådan en kasse, så vi igen kan bestille hver uge.

Jeg efterspørger fortsat en low fodmap kasse.... Det vil være så fint med de grøntsager der er basis. Helt fantastisk ville det være, hvis der kom en opskrift med i ny og næ... Jeg smider alt for meget ud når jeg forsøger mig med de andre kasser.

Jeg har selv lige fået stillet diagnosen , så støtter op om en kasse på Fodmap kost 🤞🏻😊

Jeg stemmer for en low foodmap kasse - med mulighed for at vælge til en person - så vil jeg helt sikkert være fast kunde..

• Anonym commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Med en Low fodmap kasse ville hverdagen blive så meget nemmere for mig - håber håber virkelig at det kommer

JEG VILLE EEELSKE hvis der kom sådan én...<3 :)

Der er flere og flere folk som døjer med maven, hvor denne kost faktisk kan hjælpe på rette vej.
    Og med den øgede fokus der er kommet på problemet, så kunne det jo være at efterspørgslen er større nu ;)

En nemmere løsning for Jer!

En Low FODMAP kasse.
    Jeg har funderet over det før.
    Når man er forbi testfasen, vil der være 23 varianter hvis FOS og GOS slås sammen. Og 119, hvis man deler dem.

Man kan selvfølgelig sammensætte en meget strikt basis kasse.

Og tilbyde tilvalg tilvalg af moderat FODMAPholdige varer fx:
    1. Fruktoseholdige varer, og/eller
    2. Laktoseholdige varer og/eller
    3. FOS/Fruktanholdige vare og/eller
    4. Spelt og/eller
    5. polyolholdige, mandler, nødder, svampe grøntsager og/eller
    6. GOSholdige varer, bønner osv.

Det ville være en ret simpel måde at møde behovet efter testperioden. Kunderne kunne så krydse af hvilke tilvalg de ønsker. Det kunne de også bruge på hospitaler og i plejesektoren.

Vh Bente J.

Jeg savner virkelig mine aarstiderne kasser og vil elske hvis der kom en Low Fodmap kasse. Jeg vil helt klart bestille den :)

← Previous 1 3 4 5

Feedback and Knowledge Base