Jeg foreslår at...

Kalorieantal i Måltidskasserne

Det kunne være fedt, hvis der på opskrifterne i de forskellige måltidskasser var angivet, hvor mange kalorier, der er i de forskellige retter.
Det ville være god service for os, der tæller :D

355 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Sign in with: Facebook Google
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
Anita Andersen shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
started  ·  Anne-Mette responded  · 

For jer, der tæller kalorier: Fra uge 11 kan man bestille Slankekassen, der både er fedtfattig og har snor i kalorierne.

Retterne bliver energiberegnede og overholder sundhedsstyrelsens kostråd. Slankekassen bliver lavet sammen med professionelle diætister. Til gengæld er der ikke længere kalorietal på Livretterne.

Hvis I vil vide mere om slankekassen, kan Iæse her http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasserV2/MaaltidsKasse-SlankeKassen

Hej Anita

Fra denne uge og frem vil der være kalorietal i måltidskasserne Livretter til 2 personer i 3 dage og Livretter til 4 personer i 3 dage.

Livretterne til 3 dage er blevet ændret i samarbejde med Diabetesforeningen og ernæringsekspert Janne Bagger, der har gjort Livretterne 3 dage diabetikervenlige. Her er der taget højde for fedt-, kalorie-, sukker- og saltindhold, og der er fokus på fibre og fuldkorn.

Hvis det lyder som noget, så tag et kig på Livretter til 2 personer 3 dage:

http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/MaaltidsKasse-Livretter-2-i-3

eller Livretter til 4 personer i 3 dage:

http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/MaaltidsKasse-Livretter-4-i-3

Hej Anita. Tak for ideen. Heldigvis er de alle vores MåltidsKasser sammensat, så grøntsagerne spiller hovedrollen, kødet og fisken har en birolle, og fuldkorn er med som en stærk karakterskuespiller. Måltiderne i vores kasser vil derfor ofte være langt mere sunde, end dét gennemsnitsdanskeren spiser, hvis han eller hun selv skal lave mad.

Vi tager ideen om kalorietal til os, og har den liggende som en bobler. Vi vil overveje at have det med på udvalgte kasser men håber, at glæden ved kasserne og det gode måltid med sunde råvarer vil trumfe det tætte fokus på kalorier.

25 comments

Sign in
(thinking…)
Sign in with: Facebook Google
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • Mia commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jeg mangler også er ernæringsindhold i lowcarb kassen, da det er yderst vigtigt at se kalorier men endnu vigtigere kulhydrater (hvis man ønsker at lægge sig op ad strikt LCHF), samt fedt og proteinindhold. For mig er det så vigtigt at jeg ikke kan bestille måltidskasserne uden. Men jeg ville absolut, hvis de var tilstede - for så var jeg jo fri for selv at sammensætte mine menuer og lade Årstiderne gøre det for mig - sådan tror jeg mange vil have det :-).
    Håber snart det kommer!!!

• Stine commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jeg ville også meget gerne have kalorie (og andre ernærings-) oplysninger!
    Alternativt til at oplysningerne bliver sendt med i opskriften, kunne der evt være et sted på hjemmesiden hvor man kunne finde fakta for de forskellige opskrifter i den aktuelle uge?

• Anonymous commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Men kan I ikke angive et ca kalorietal for de enkelte kasser? På samme måde som I skriver at Slankekassens måltider ca indeholder 500 kcal pr måltid?

Det kunne være interessant at se hvor mange kalorier der er en en kasse per person. Eks får jeg veganer til 1 person så burde vække nemt at tilføje i opskrifterne.

jeg har ønsket kalorie og ernæringsinfo længe på de forskellige opskrifter, gad virkelig godt hvis det kunne lade sig gøre!! jeg er pt ikke abonnent på årstiderne, men det kunne helt sikkert få mig til at overveje at blive det

Jeg tror at mange gerne vil kende kalorieindholdet i måltiderne - uanset om man er på slank eller ej.

• Vibeke commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jeres måltidskasser ser meget lækre ud. Men hvis der var noteret kalorie pr. person i jeres opskrifter? ville det være lettere for alle at kunne købe dem med god samvittighed.

• Cathrine commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jeg tilstøder mig koret af folk der godt vil vide kalorieindholdet (og sådan set helt generelt næringsindhold) på hver kasse og de enkelte opskrifter. Det vil gøre det lettere for folk der tæller og som også gerne vil have muligheden for at skifte imellem kasser og ikke er nødt til at blive ved f.eks. slankekassen.

Jeg efterspørger det samme, lowcarb passer bedre til min kost end slankekassen, men her følger kalorieoversigten desværre ikke med. Det ønsker jeg mig

Jeg ønsker mig virkelig også en kalorieoversigt i kasserne. Specifikt kunne jeg godt tænke mig en kalorieoversigt i lowcarb kassen - 2 personer, 5 dage. Men jeg synes da, at man burde kunne se kalorierne for måltider i alle kasser :-)

• Ulf Nuka Brandt commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jeg er helt enig, dette ville være super nyttigt for dem af os der prøver at holde styr på vægten, vi abonnerer selv på hälsomatkassen i Sverige

• Anne-Dorte Daugbjerg Holse commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Får vegetarkassen og savner at kunne se hvor mange kalorier måltidet indeholder, da jeg indimellem som alle andre er nødt til at være på slankekur

• Rami Jiowda commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Fx ved at der på forhånd er lavet udregninger på næringsindhold og kalorier og så kan man vælge det til (eller lade være) når man bestiller kasserne. Jeg tænker det er relevant for ALLE måltidskasserne, da giver et overblik over den mad man får, for dem der er interesserede. Det er ret basic, bare gør som i gør med Slankekassen og overfør det til alle jeres kasser

• Rami Jiowda commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Hvad med at man havde muligheden for selv at vælge om man ville have kalorie og næringsoplysningerne på alle jeres måltidskasser? Så kunne man selv vælge om hvorvidt man ville have dem med.

• Mette commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Det vil også være en stor hjælp i vegetar kassen, da det kan være lidt en udfordring at gennemskue mængden af ex proteiner i de enkelte måltider

• Inge Toft Petersen commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jeg vil gerne foreslå at I skriver energiberegninger på opskrifterne i Vegetarkassen lige som I gør i Slankekassen, så man kan se næringsindholdet. Vi vil gerne bruge Vegetarkassen i stedet for Slankekassen og stadig holde os på de rigtige fordelinger af fedt og kulhydrater.

• Lisbeth Ea Stentoft commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Det ville være fantastisk med ernæringsberegninger for alle måltidskasserne :)

Det findes allerede for slankekassen - måske kunne vegetarkassen blive den næste?

• Cæcilie commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jeg ved, at det har været i slankekassen førhen, men jeg savner VIRKELIG, at arbejdet med at udregne kalorieindhold var gjort på forhånd. Jeg tænker, det ville interessere alle, men jeg tænker også, at især for os, der får Low Carb, vil det være en kæmpe hjælp. Lowcarb er jo typisk en del af en hel livsstil, hvor sådan noget som kalorieindtaget faktisk er ret vigtigt. Også med hensyn til proteinindhold osv.
    Vil det være noget, der kunne komme til at ske? Ellers bare gøres nemmere, hvis ingredienserne index pr. 100 g?
    Ellers er vi absolut tilfredse med konceptet og vi har aldrig haft det bedre efter, vi fik LC-kassen fra jer :) Så tak for det!

← Previous 1

Feedback and Knowledge Base