Allergi-måltidskasse
Jeg tåler ikke gluten og mælkeprodukter. Kunne man forestille sig en måltidskasse, der er blottet for allergener som gluten, mælkeprodukter, nødder og så videre? Kartofler, quinoa, boghvede kan være i stedet for brød, pasta, couscous, bulgur osv.
Tak for fantastiske kasser

En allergi-måltidskasse, eller blot en kasse med mulighed for, at fravælge enkelte råvarer har været et ønske i længere tid.
Det er endnu ikke lykkedes os, at finde frem til den bedste løsning.
Vi har en række forskellige måltidskasser, som tager højde for gluten og laktose. Men at undgå flere specifikke råvarer som nødder mm. tilbyder vi ikke endnu.
De umiddelbare tanker vi har på nuværende tidspunkt, er muligheden for at samle en kasse selv, i stedet for at fravælge / erstatte enkelte råvarer.
Forhåbentlig er det noget vi kommer i mål med, inden længe.
/Sandra, Aarstiderne
-
Anonymous commented
Lyder som en super ide med sådan et advarselssystem 😊
Det håber jeg snart kommer! -
Nanna commented
Min mor ville rigtig gerne have måltidskassen, men tåler intet gluten og altså heller ikke spor af gluten. Hun kunne godt tænke sig en 100% glutenfri kasse :-)
-
Kristiina jenden commented
Det kunne også være fantastisk med en gluten og mælkefri kasse som er vegansk samtidlig
-
Mette commented
Hej,
Er der nogen tidshorisont for et sådant advarselssystem? Eller måske mulighed for at få low FODMAP kassen tilbage? :)
Mvh Mette -
Nina commented
Vi ville klart bliver kunder, hvis vi vidste, at der kom erstatningsvarer i stedet for mælkeprodukter (gerne så lidt soja som muligt). Vi er børnefamilie, så tilbuddet om at skifte kasse er ikke så attraktiv, da fx veganerkassen ikke er så aktuel for vuggestuebarn.
-
Mie T commented
God ide. Ved ikke om det er nævnt, men low fodmap ville være godt at få tilbage.
-
Anna commented
Gör hälsovården mjölkfri / mejerifria
-
Helle Foldbjerg Rasmussen commented
Vores søn har cøliaki (glutenallergi) samt mælkeallergi, hvorfor vi også gerne vil kunne vælge gluten og mælk fra. Jeg forestiller mig, at man kunne klikke af at man ikke ønsker gluten, mælk osv. i de forskellige kasser og at der så i stedet var erstatningsvarer. F.eks. kunne pastaen blive skiftet ud med glutenfri pasta, couscous med glutenfri couscous osv. Der kunne være et lille tillæg til kassen for at vælge erstatningsvare.
-
Anonymous commented
JA TAK! ønskekasse :-)
-
Anonymous commented
Nemlig, gluten- og mælkefri. Der må dog meget gerne være nødder i for min skyld. Måske kunne en mellemvej være at kassen var gluten- og mælkefri og at man lavede det der advarselssystem i forhold til nødderne. Kassen må også meget gerne være vegetarisk :)
-
Anonym commented
Jeg synes at det er en god idee med en glutenfri og mælke - sukkerfri kasse!
-
Anonymous commented
Jeg har nikkel allergi og kan ikke tåle grov pasta, groft brød, brun ris, linser, bønner og den slags. Vil meget gerne kunne bestille måltidskasserne med alm. pasta, hvidt brød (som også kan være rigtig lækkert) og hvide ris. Det er ærgerligt hver uge, at skulle købe supplerende ind til måltidet og stå med en masse mad, jeg ikke kan bruge.
-
Helene commented
Jeg tror det vil være en rigtig smart idé for Jer Årstiderne, at lave en kasse der er BÅDE vegan og glutenfri (kød-, mælk- æg og glutenfri)! Det lyder som om behøvet er stort. Både her og i vores (store) netværk er det et stort og stigende ønske. OG det er altså ikke så svært længere - der findes store og gode kokke-kræfter i den retning i DK. I øvrigt TAK for et fantastisk koncept.
-
Anonymous commented
Low FODMAP diet- kassen ville være smart her :)
-
Ditte commented
Ja helt sikkert med på en allergi kasse ala, har en datter som får kost efter fodmap diæt så jaaaaa
-
Susan Andersen commented
Er selv Gluten sensibel og får i forvejen Vegetarkassen, så det er egentlig få ændringer der skal til ift Glutenfri produkter i denne kasse. Det er evt. Pasta, pizza bunde eller mel til dem, lasagneplader, cous cous og den slags . Ikke varer der fylder meget i det samlede udvalg i vegetarretterne. Måske kunne man tænke sig at man kunne vælge en glutenfri variant af kassen/kasserne ? Undrer mig faktisk over hvorfor I ikke har flere glutenfri varer i det hele taget? . Der er kommet langt mere fokous på gluten og lactose problemer de senere år og flere får anbefalet gluten og evt, lactose fri kost. Så jeg tror det ville være et fornuftigt sats fra Aarstiderne. Jeg ved at eet af de store mærker med Glutenfri varer, er igang med at satse på DK, så bare ind i kampen ;-)
-
Cecilie commented
Jeg er også med her på ønsket om flere glutenfri produkter - det kunne være fedt med gode glutenfri alternativer under "ekstra varer".
-
Kristin olafsdottir commented
I tilbyder en rugbrødskasse med tre typer af rugbrød. Alle indeholder gluten! Det skulle være en god service at tilbyde den glutenfrie brødkasse.
-
Tine L Eriksen commented
Ville elske det hvis der kom en glutenfri måltidskasse, eller hvis det bare engang imellem passede så alle 3 opskrifter i kassen var fri for gluten!
-
Lene commented
Helt enig i at der mangler oplysninger om allergener i de forskellige kasser/kolonialvarer .
Selv skal jeg undgå mælk,æg,soja,hasselnødder og mandler, hvilket har gjort, at jeg ikke har turdet kaste mig ud i kasser med kolonialvarer.
Min erfaring er , at jeg har det bedst med selv at tjekke indigrensliten på det jeg køber.
Så en anden løsning kunne evt være at gøre ingredienslisten på kolonialvarene tilgængelig for kunderne.