IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her.

TIPS TIL DIN IDÉ

1. Skriv kun én idé pr. opslag. Det gør det nemmere for andre at tage stilling til den og evt. stemme på den – og det gør det nemmere for os at vurdere den.

2. Vær så konkret og præcis som muligt i beskrivelsen af din idé. Så kan vi nemmere vurdere, om idéen har potentiale.

3. Tjek, om andre har foreslået din idé før, og stem på den eksisterende idé i stedet for at lave en ny. Vi sammenlægger løbende identiske idéer, men I må meget gerne hjælpe os ved ikke at oprette dublet-idéer.

Vi glæder os til at høre fra jer – det er ikke alle idéer, vi svarer på med det samme, men du kan stole på, at vi ser dem alle.

Jeg foreslår at...

You've used all your votes and won't be able to post a new idea, but you can still search and comment on existing ideas.

There are two ways to get more votes:

• When an admin closes an idea you've voted on, you'll get your votes back from that idea.
  • You can remove your votes from an open idea you support.
  • To see ideas you have already voted on, select the "My feedback" filter and select "My open ideas".
(thinking…)

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

If a similar idea already exists, you can support and comment on it.

If it doesn't exist, you can post your idea so others can support it.

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

1. at der laves en dessertkasse

det kan være med mix af kolonial, frugt og kølevarer. Fast eller varierende indhold. Ekstravare eller egentlig kasse. Bare noget godt og sødt

570 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: facebook google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    19 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
    planned  ·  Anne-Mette responded

opdatering 12. marts 2012

Kære alle

Vi har forskellige ideer til, hvordan vi kunne lave en dessertkasse, men hvad tænker I: Skal det fx være lækre, franske tærter, der bare lige skal i ovnen, eller skal det være mere sofistikerede desserter, der skal laves fra bunden?

Det er altid en udfordring at have bær i kasserne, da de er meget sårbare, så vi skal måske over i nogle andre typer desserter – Panne cotta, Tiramisu, eller måske gamle klassikere som pære belle helene med et twist? Kager? Frugtgrød? :)

/Anne-Mette

Hej Pernille. Glimrende ide! Hvem kunne ikke ønske sig en dessertkasse med økologiske lækkerier :). Og det er noget, vi arbejder på allerede nu.

Det bliver nok ikke muligt at få et fast abonnement på dessertkassen, men vi forestiller os, den kunne dukke op fra tid til anden i ekstravarersortimentet. Vi kan ikke sige endnu, hvornår den kommer, men jeg…

2. Professorens grønne energigrød (morgenmad)

Professor Oluf Borbye Pedersen har lavet opskriften på hans foretrukne morgenmad, som skulle være de sunde mave/tarmbakteriers livret. Den er nem at lave, smager godt og er eftersigende kernesund.

Der skal en del frisk og økologisk frugt og grønt, som kan være svært at skaffe på egen hånd. Det er lidt tilfældigt, hvad supermarkedet nu lige ligger inde med, og derfor kunne det være smart om man kunne bestille en kasse med det nødvendige indhold på ugebasis hos Årstiderne.

Se evt. lidt om grøden her: http://mad.tv2.dk/2016-07-18-her-er-professorens-groenne-energigroed-saadan-faar-du-en-sund-tarm

ps. Sushitangen kan med fordel udelades.

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej,

I forbindelse med udgivelsen af den nye bog, Blender, af Søren Ejlersen og Ditte Ingemann planlægger vi en udvidelse af vores “flydende univers” i begyndelsen af næste år.
    Her vil vi bl.a. komme med en helt grøn juicekasse og en Blend Selv-Kasse!

Venlig hilsen Lene //Aarstiderne

3. Megen mindre plastic emballage

Som jeg ser andre har beskrevet -Unødvendig megen plasticemballage!
    Der findes udmærkede bio-nedbrydelige alternativer tilgængelige overalt i Europa.
    Adskillige varer behøver end ikke indpakning!
    Betaler hjertens gerne mere for jeres levering uden plastic

28 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej, og tak for din idé! Vi deler så klart dit ønske om at minimere brugen af plastic i kasserne, og nogle af mine dygtige kollegaer er netop nu i gang med et projekt, som har til formål netop at undersøge, hvilket plastic, vi helt kan undvære, og hvilket vi kan erstatte med mere bæredygtige alternativer. Jeg regner med, at resultaterne af projektet vil have indflydelse på, hvordan kasserne pakkes, allerede inden udgangen af året. Vi skal naturligvis nok informere om tiltagene, når de er klar til at blive sat i søen :-)

/Juliane, Aarstiderne

4. I burde skrive hvilken kartoffelsort som er i ugens kasser.

Ville det ikke være i Årstidernes ånd, at man som kunde kunne se hvilke kartoffelarter I havde i kasserne. Det gjorde I tidligere, og det var meget inspirerende at prøve de forskellige danske sorter som I sælger, og hvad der kendetegner dem.

24 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej Berit. Tak for din ide. Vi vil prøve at få sorten med allerede i denne uge. Det kan dog være en udfordring, da der kan være flere sorter i spil i samme uge, og det kan være svært at vide, hvilke kasser får hvilke sorter. Men vi ser, hvad vi kan gøre :)

5. verdenskassen bør være mere "verdens-agtig" og mindre "dansk".

ALLE 3 retter i verdenskassen bør som minimum være udenlandsk inspireret.

21 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej Malene. Tak for dit input. Det har jeg givet videre til kokkene, der laver opskrifterne. Vi er opmærksomme på, at VerdensKassen skal være verdensagtig og vil forsøge at stramme op :)

6. 14 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Marianne. Jo, det kan du tro, vi kunne :). Det ligger i vores planer, og vi håber at have funktionen klar senere på året.

7. Mandagsleveringer

Så fantastisk mad der er i jeres måltidskasser og super billigt i forhold til kvaliteten, men det er ærgerligt at man ikke kan få singlekassen om mandagen, når næsten alle andre kasser er repræsenteret.. Og så er det mærkeligt at i ikke kan finde ud af at chaufføren får en nøgle så man ikke skal sidde hjemme i 4 timer + pjække fra Fitness :))

10 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Britta. Tak for din ide. Vi er helt med dig på denne her. Det skal ændres. Så du også kan få singlekassen om mandagen. Og chaufføren skal have nøgler – også på mandagsruten. Så du kan komme til fitness. Det andet går jo ikke :)

Så hæng i. Vi arbejder benhårdt på det. Og det kommer til at ske ændringer.

8. Syltekasse

Hvad med at lave en kasse med frugt og grønt der egner sig til syltning, fx. agurker, rødbeder til syltning og frugt til marmelade, kompot, dessert osv.

9 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Maiken. Det var da en god ide. Det arbejder vi på :)

9. Restaurant Årstiderne

I har jo branded, råvarerne og opskrifterne.

Hvorfor ikke en kæde af økologiske restauranter - Restaurant Årstiderne. Måske på Franchise-basis.

8 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Henrik. Tak for din ide. Vi planlægger faktisk noget lignende på vores gård Krogerup Avlsgård i Humlebæk. Her holder vi Landkøkkener (et arrangement hvor vores kokke laver mad i rigelige mængder til 200 kr. pr næse), men planen er at optrappe frekvensen og i sommerperioden at holde “åben restaurant” 3-5 dage om ugen, hvor man blot kan komme forbi og ikke som i dag købe billet over Billetlugen. Så hold øje med landkøkkenerne i 2012. Det bliver – næsten – restaurant :)

10. Fravælg besked-system.

At man i systemet kan klikke x antal grønt/frugt man ikke kan lide, og at man derefter får en emailbesked, hvis ens kasse indeholder det antal man vælger som max af disse, - så man kan gå ind og vælge en anden kasse til denne uge :)

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Janni. Brandgod ide. Det er præcis det, vi har tænkt os at lave :)

I hvert fald vil du blive alarmeret omrking den eller de frugter og grøntsager, du øsker bedsked om, og får at vide, hvilke kasser, der ikke indeholder den eller de frugter og grøntsager. Men vi har dog ikke tanker om noget med antal.

11. Flere dagligvarer som ekstra varer

Det kunne være super hvis man kunne få flere dagligvarer som ekstra varer. Her tænker jeg f.eks. på flere typer brød/rugbrød(idag har i f.eks. kun 1 rugbrød og hvis man som jeg har intolerance for solsikker så kan man ikke købe rugbrød hos jer...) samt rismælk/soyamælk, havregryn, rosiner, pålæg, løst grønt til madpakke osv. På den måde vil man kunne købe det meste hos jer og undgå at skulle handle flere steder.

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  12. Mindre plstik

Jeg er virkelig glad for jeres produkter og har brugt jer i mange år, men mængden af unødig plastik er blevet helt åndssvagt.. Kan i lave et zero waste koncept? Det gør mig ked af det når jeg står med en hel pose af plastik efter at have pakket ud..

6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej! Og tak for din kommentar. For at komme hele vejen rundt bliver det lidt langt – jeg håber du vil hænge på.

Du rammer lige ned i en konstant diskussion, vi har med os selv, vores leverandører og kunder om, hvordan vi bedst får varerne sikkert frem i bedst mulig stand. Det specielle ved Aarstidernes forsyningskæde er, at der er meget kort afstand fra landmanden og gartneren og hjem til køkkendøren. Vi bestiller nemlig bestille de præcise mængder råvarer, vi skal bruge, direkte hos leverandøren, som pakker den endelige vare på stedet. Derved kan vi sikre, at der ikke sker ompakninger og ekstra håndtering, så varen kan komme så frisk frem som muligt. Masser af de varer, man fx ser i supermarkedet, er blevet pakket ud af emballagen, inden du ser den i butikken. Så der er mindst lige så meget plastik involveret i den kæde. Vi ser det…

13. måltidskasse-forsiden angiver ugens retter, så man undgår at gå ind under hver kasse for indholdet

Det er en lang vej med mange klik for at lige læse hvad hver kasse indeholder, så man kan vælge den kasse man vil have i lige den uge. Hvis retterne stod på forsiden, kunne man hurtigt se hvilke der skulle læses mere på.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej. Det er en rigtig god ide! Vi er ved at se på design og visning af netop måltidskasserne, og fremover vil selve måltiderne i kasserne være i fokus. På den måde kan du lynhurtigt få et overblik over, at der i livretterne fx er boller i karry, fiskefileter og æggekage og sammenligne med retterne i de andre måltidskasser, så du kan finde det, du bedst kan lide. Jeg kan ikke sige præcis, hvornår vi er klar med den nye visning, men vi arbejder på det.

14. Flere kasser til 1 person med 3 dage, mangler den så tit i low carb kassen.

Mangler tit en kasse til 3 dage fra low carb eller slankekassen, for at undgå madspild fra den kasse jeg i forvejen får.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  15. man kan slippe for at få levering fredag.

Det er superærgeligt at få sin måltidskasse om fredagen - specielt, når man altid er ude fredag og lørdag. Derfor kommer jeg tidligst i gang med at lave måltiderne om søndagen, og så er varerne ikke så friske. Jeg ved godt, at I ikke bare kan levere mandag til alle rent logistisk, men kunne man fx få lov at hente sin kasse selv eller betale et gebyr for at skifte leveringsdag?

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Opdatering 16. april 2012

Hej molly. Nu kan du i storkøbenhavn få leveret MåltidsKasser om mandagen også. Vi ville rigtig gerne kunne tilbyde det samme uden for storkøbenhavn, men vi er ikke helt nået dertil endnu, men arbejder stadig på mere fleksible løsninger i forhold til levering.

Bor du i storkøbenhavn, kan du, når du er logget ind, ændre din leveringsdag til mandag i din kalendervælger. Det glæder de fleste produkter, dog ikke Grønt- og MixKasser.

Hej Molly. Tak for din ide. Vi er meget opmærksomme på, at især Måltidkasserne er et hverdagsprodukt, og at mange derfor ikke ønsker dem leveret om fredagen.

Vi arbejder på mere fleksible løsninger både i forhold til leveringsdag og bestillingstid. Så der vil ske ændringer – men jeg tør dog ikke love, hvornår vi er klar med et mere fleksibelt set-up.

16. kvæder

som det er næsten umuligt at finde i butikkerne, men som dufter og smager fantastisk

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Rikke. Tak for din ide. Kvæderne er lige på trapperne. Vi sælger KvædePosen i ugerne 43, 44 og 45. Hold øje med aarstiderne.com under Ekstra Varer – der kommer den til syne :)

17. at website usability forbedres

Særligt "Se ugens kasser" : skift mellem denne og næste uge skal gælde for alle kasser. Savner mulighed for at søge kasser med bestemte indhold (alle med blåbær, f.eks.). Skrift og layout ikke særlig letlæselig, en masse scrolling op og ned. osv

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej apgroner. Tak for dine input. Vi er netop nu ved at se på websitet og visningen af kasserne. Vi har noteret os dine input og arbejder videre :)

18. Nem visning af næste uges måltider

Lav et link fra næste levering til opskrifter fx kvikkassen uge 44, der viser indhold, måltider med opskrifter.
    Jeg får måltidskasser hver uge, men indholdet variere i lige og ulige uger. Derfor synes jeg det er tungt først at skulle åbne næste uges levering for at se kassenavnet og der næst foretage en del klik for at komme ind til uges måltider, opskrifter og indhold.

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Anette. Tak for dine input. Vi er netop nu ved at se på websitet og visningen af kasserne. Vi har noteret os dine input og arbejder videre :)

19. Filtrering/sortering af måltidskasserne efter kuvertpris

Savner at jeg kan sidde med alle måltidskasserne og sortere efter priser og filtrere størrelser til og fra. Scenarie; er som regelt på udgik efter måltidskasser til 2 pers til imellem 3-5 dage og de kasser der hitter på disse søgekriteringer vil jeg gerne kunne sortere efter kuvertpris. På den måde kan jeg gennemskue hvad dee for mig som studerende er økonomisk, smagsmæssigt og logistisk mest passende for mig :)

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Kathrine, og tak for din idé! Det giver rigtig god mening hvad du skriver. Og faktisk er mange af dine forslag allerede planlagt i den næste opdatering af aarstiderne.com, hvor vi giver visningen af måltidskasserne en ordentlig overhaling. Den er længe ventet og efterhånden lige på trapperne!

/Juliane, Aarstiderne

20. I indfører et loyalitetsprogram

Vi anbefaler gerne jeres måltidskasser til enhver, der gider lytte, men hvad med en loyalitetsprogram, så man f.eks. fik en belønning for hver ny kunde man bragte ind i jeres butik?

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej: Det er en rigtig god ide. Fra uge 37 kører vi en kunde-finder-kunde-kampagne, hvor både du, der finder, og den der bliver fundet, får hhv. en gave og rabat. Jeg håber, det er noget, du vil benytte dig af :)

← Previous 1
  • Don't see your idea?

IdéKassen

Feedback and Knowledge Base