IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her.

TIPS TIL DIN IDÉ

1. Skriv kun én idé pr. opslag. Det gør det nemmere for andre at tage stilling til den og evt. stemme på den – og det gør det nemmere for os at vurdere den.

2. Vær så konkret og præcis som muligt i beskrivelsen af din idé. Så kan vi nemmere vurdere, om idéen har potentiale.

3. Tjek, om andre har foreslået din idé før, og stem på den eksisterende idé i stedet for at lave en ny. Vi sammenlægger løbende identiske idéer, men I må meget gerne hjælpe os ved ikke at oprette dublet-idéer.

Vi glæder os til at høre fra jer – det er ikke alle idéer, vi svarer på med det samme, men du kan stole på, at vi ser dem alle.

Jeg foreslår at...

You've used all your votes and won't be able to post a new idea, but you can still search and comment on existing ideas.

There are two ways to get more votes:

• When an admin closes an idea you've voted on, you'll get your votes back from that idea.
  • You can remove your votes from an open idea you support.
  • To see ideas you have already voted on, select the "My feedback" filter and select "My open ideas".
(thinking…)

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

If a similar idea already exists, you can support and comment on it.

If it doesn't exist, you can post your idea so others can support it.

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

1. Studierabat :)

måltidskasserne er virkelig lækre, men ogsålidt dyre når man har et stramt madbudget, alternativt kunne man også lave en budgetkasse, men hælder mest til at giver studierabat, da jeg godt kan lide indholdet i kasserne som det er.

1,991 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    82 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Opdatering 13.11.17: Hej alle sammen, og tak for jeres stemmer! Jeg kan se, at der løbende tikker flere og flere stemmer ind på idéen om studierabat, og derfor ville jeg lige sørge for en opdatering til jer.

Vi har endnu ikke fundet den rigtige form for, hvordan en evt. studierabat kunne fungere. For det første er der hele spørgsmålet om, hvorvidt det skal være en studie-rabat. Ikke dermed sagt, at studerende ikke fortjener gode grøntsager til en god pris, men der er jo mange andre grupper med lignende, trange økonomiske vilkår (pensionister, fx), som vi også kunne vælge at tilgodese i forhold til en evt. rabatløsning.

Selve konceptet skal vi også have tænkt videre over. Det er nok ikke realistisk, at vi kommer til at tilbyde en flad rabat på hele vores sortiment til studerende eller andre værdigt trængende. Jeg tror personligt mere på den løsning, at vi udvikler en…

2. en kasse med bladselleri hvor der er et bundt til om dagen

Mange følger en bestemt livstil hvor man drikker en halv citron en halv time før de drikker hvad der svare til et bundt bladselleri. Pt er det rigtig svært at opdrive bladselleri i de danske supermarkeder pga den stigende interesse for denne livsstil. Det vil virkelig være lækkert at kunne få dem leveret. Evt også med citroner i så man har sin morgen rutine klar, nem og overskuelig.

458 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    44 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej Mie – og alle jer andre :-)
    Tak for jeres idé, det var en god én af slagsen!

Vi arbejder på sagen og skal nok give lyd, hvis det bliver aktuelt med en BladselleriPose!

God weekend :-)
    /Amanda

3. En Gavekasse - sig det med Aarstiderne.

•Vi ses når Kassen kommerkassen – gave til veninde/ søster/ langdistance-kæreste, op til en weekend hvor man kommer på besøg.
    •Kondomkassen – nem mad til den unge der lige er flyttet hjemmefra
    •Sygekassen – hvis kollegaen trænger til en opmuntring, eller til når farmor er alene hjemme, fordi farfar er på sygehuset
    •Tillykke med det helekasssen – champange, lidt brød og lidt ost.
    •Afbudskassen – jeg er ked af jeg ikke kunne komme kassen
    •Høkassen – til dem der ikke bruger tid på at stå op og gå ud
    •Brystkassen – til de ammende mødre J

361 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    7 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
    under review  ·  Anne-Mette responded

Update 22. november 2011

Hej alle. Såtr I og mangler en gavekasse nu og her? Så tjek AfriKassen ud. Den er superflot med farvestrålende etiketter og spændende indhold. I kassen er der også en farverig brochure med fortællinger om varerne, opskrifter, tips & tricks.

Kassen er blevet til i samarbejde med Solhjulet, Care, Dansk Flygtningehjælp og Imperiet, og er sat i verden for at hjælpe afrikanske kvalitetsvarer frem i handlen.

Giv AfriKassen som gave og glæd en ven – mens du samtidig støtter Afrika.

Læs mere om AfriKassen her: http://aarstiderne.com/ekstra%20varer/AfriKassen.aspx

Hej Lone. Tak for dine kreative ideer :). Som du måske ved, har vi i dag mulighed for at give et gavekort eller give en gavelevering af en af de eksisterende kasser. Det er selvfølgelig ikke helt det samme, som du foreslår, men står du og mangler en gave her op til jul, er det et godt bud :)

Du…

4. Måltidskasser

Det kunne være dejligt, hvis man selv kunne sammensætte sine måltidskasser, eller på anden måde have lidt indflydelse til indholdet i kasserne. Hvert måltid skulle så have en pris, efter om den var til 2 eller 4 personer, og afh. af indhold.

300 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    11 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej Tina. Ja, det kunne være dejligt :). Vi arbejder hele tiden på at få mere fleksibilitet i kasser og ekstravarer, så du i højere grad kan sammensætte, vælge til og fra, som du lyster.

Omkostningerne ved fuld fleksibilitet på MåltidsKasserne vil dog være ganske store, og det er en økonomisk hurdle at gøre alt justerbart. Så lige nu arbejder vi på andre måder at øge fleksibiliteten, bl.a. ved at øge ekstravarersortimentet, så du nemmere kan supplere, hvis din MåktidsKasse mangler noget.

5. Mælk

At man som ekstra varer kan bestille 5 liter mælk

273 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    22 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej Birgit. Tak for din ide. Vi ville elske den gamle mælemandsmodel, hvor vi kan levere mælk, der står klar på dit dørtrin hver morgen – gerne i glasflasker :).

Men vi må også erkende, at der er langt til mælkemandsrdømmen. Realistisk ville vi skulle levere mæken i kartoner på køl i flamingokasser, og det vil ende i uanede mængder emballage og en pris, der ville blive alt for høj i forhold til supermarkedspriserne.

Så ideen er god, men som det ser ud i dag, er det ikke noget, vi lige kan løse og dermed føre ud i livet.

6. Alle slags mel fra Aurion bliver tilgængelige i online shop

Da vi selv bager rugbrød, vil vi gerne have rugmel og knækkede rugkerner fra Aurion tilgængelige.

90 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej Karen. Tak for din ide. Vi planlægger at udvide bageuniverset, men kan ikke endnu sige, om alt vil blive tilgængeligt i onlineshoppen. Men hæng i og hold øje – der vil komme nye sager :)

7. I laver en single-, vegetar-, slankekasse

Jeg tror, at en single, vegetar måltidskasse, som ovenikøbet kunne spises med god samvittighed, ville blive et hit hos den moderne storbykvinde i 30erne!

53 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej alle

Vi har i løbet af årene udvidet vores sortiment af Måltidskasser til singler og der er nu 11 styk (!) at vælge imellem.

Lige præcis en “Vegetar Slankekasse” til singler har vi ikke, men det er muligt at få VegetarKassen, SlankeKassen og mange flere til 1 person lige her
    https://www.aarstiderne.com/find-din-maaltidskasse/?persons=1

Jeg håber, at I – iblandt de mange kasser, kan finde en, som falder i jeres smag – rigtig god fornøjelse!
    /Amanda

8. At der i brødkassen også kan tilvælges nogle af Emmerys kanelsnegle

eller andre af Emmerys kager til weekenden. De kunne måske indgå i kassen eller købes som tilvalg.

52 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  9. Dogme-frugtkasse

Dogme-frugtkasse: En kasse kun m. dansk frugt (evt. kun i efteråret, hvor danske æbler og pærer findes i overflod) Vil ikke have sydamerikanske blommer og druer i en tid, hvor danske haver bugner af frisk frugt!

52 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Opdatering 19. september 2012

Hej igen. Som du kan se af svaret her http://idekassen.aarstiderne.com/forums/100373-id%C3%A9kassen/suggestions/3171282-danske-%C3%A6bler-og-p%C3%A6rer-i-frugt-og-mixkasserne-om-e har vi undersøgt mulighederne for at skaffe dansk frugt.

Men på nuværende tidspunkt er løbet desværre kørt for i år: Pæresæsonen er ved at rinde ud, og danske økoblommer har haft et hårdt år og været for få og for dårlig kvalitet. Så lige nu ville æbler være det eneste, der kunne være i en dogmefrugtkasse, og der har vi jo ÆbleKassen netop nu – kun med danske æbler.

Men vi kan lide ideen og ville gerne afprøve, om en Dogmefrugtkasse kunne lade sig gøre. Måske kan vi til næste år skaffe flere danske pære, kombineret med lidt danske blommer og tidlige æblesorter i en dogmefrugtkasse. Så ideen er ikke død – den må blot sidde over i et år. Sådan er det jo, når man vil følge sæsonen :)

Hej Cæcilie. Tak for den idé.…

10. der tilføjes symboler for hvordan varerne skal opbevares på bagsiden af opskriftsbladet.

Det er så ærgerligt at smide varer ud, bare fordi jeg ikke har opbevaret det ordentligt. Vi er glade for at prøve mange nye ting, men netop fordi de er nye for os ved vi ofte heller ikke hvordan de skal opbevares korrekt. Kunne I ikke opfinde nogle simple piktogrammer der kunne følge hver varer??

52 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Merete. Tak for din ide. Vi vil rigtig gerne have mere fokus på, hvordan man bedst opbevarer sit frugt og grønt, for der er ikke meget ved grøntsager, der dør før tid, fordi de har været opbevaret forkert.

Som en start kan du se på vores grøntsagsguide her, der giver gode råd til obevaring af en lang række frugt og grønt:

http://www.aarstiderne.com/Kundeservice/Groentsagsguide.aspx

Vi arbejder netop nu på at få lavet en printvenlig version, så du kan printe den ud og hænge den op på opslagstavlen eller køleskabet.

Jeg tror ikke, vi får lavet symboler på opskrifterne, men vi vil helt klart gerne have udbredt det gode budskab om korrekt opbevaring. Vi lægger hovederne i blød…

11. Ældre kasse

Jeg synes I skal lave en ældre kasse. Mine bedsteforældre er opvokset med ordentlig mad af høj kvalitet og er nu blevet for gamle til de store udfoldelser i køkkenet. De får nu leveret mad af kommunen, men det er noget frygteligt hundeæde. I stedet spiser de alt for ensidigt og hvad de selv kan klare at lave i køkkenet - og de taber sig. Vi laver selv mad til dem, det kan de godt lide, men kan ikke lide tanken om at være til besvær (det er de nu ikke). Det duer ikke.

Jeg ønsker mig en sund og…

47 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Kære Ditte og andre interesserede,

Kunne vores nye Kvik-KvikKasse måske være den mulighed for ældre mennesker, som I efterspørger?

Kvik Kvik er:
    • Smagfulde retter, der kan laves på 15 minutter
    • Retter fyldt med sundhed selvom det går stærkt
    • Retter, hvor det gode simrekød har simret
    • Retter, hvor de krævende grøntsager er snittet

Se de nye Kvik-KvikKasser her:
    http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/?families=kvik-kvikkassen

De bedste hilsener Lene

12. I laver en lowcarb vegetar kasse med opskrifter, gluten og laktosefri. Og en low carb fiske kasse med opskrifter, gluten og laktosefri.

Jeg ønsker I laver en lowcarb vegetar kasse med opskrifter, gluten og laktosefri. Og en low carb fiske kasse med opskrifter, gluten og laktosefri.

43 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej, og tak for din idé! Jeg beklager, at du ikke har fået svar tidligere.

Pt. har vi ikke konkrete planer om at introducere en vegetarisk eller pescetarisk variant af LowCarbKassen, men vi har godt lagt mærke til den stigende efterspørgsel efter netop den type kasser, og jeg ved, at det er noget, vores Produktudvikling også er opmærksomme på. Så det kan sagtens være, at vi på et tidspunkt kommer til at lancere en kasse som den, du ønsker dig. I mellemtiden lader jeg din idé stå åben, så den kan samle stemmer fra flere interesserede :-)

/Juliane, Aarstiderne

13. Pescetar/vegetar måltidskasse

Hej jeg er det man kalder Pescetar. Som man ikke rigtig kan kalde vegetar da vi spiser fisk og skaldyr, det kunne være så fedt med en kasse til 1 Pers. Hvor man kunne få vegetar og pescetar retter.

Lige nu spiser jeg vegetar retterne men jeg savner lidt fisk en gang imellem. Tror ikke jeg er den eneste som ville købe den kasse!

En kasse hvor der eks var retter med fisk 2 dage og så 2 dage med vegetar :)

Knuzz herfra og tak for altid god behandling og service! :D

39 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Karoline, og tak for din idé!

Vi havde faktisk en pescetarkasse i sortimentet indtil for relativt nyligt, men salget nåede desværre aldrig de højder, vi havde håbet på, og derfor endte det med, at vi måtte lukke ned for kassen igen. Derfor er det heller ikke lige på trapperne, at vi relancerer kassen – men det er før sket, at vi bare lige skulle vente på det rigtige tidspunkt, før en kasse, som tidligere var blevet lukket, kunne komme i omdrejninger igen. Vi skal naturligvis nok give lyd, hvis det bliver tilfældet med pescetarkassen :-)

/Juliane, Aarstiderne

14. planlægning

at man får en automatisk sms eller mail, når I kender indholdet af kommende ugens kasse, så man ikke behøver logge ind for at lave madplan.

35 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Katrine. Tak for din ide. Vi er ved at lave en app, hvor du vil kunne se din kasse, til- og afmelde og i det hele taget få overblik og styre dit abonnement fra din mobiltelefon.

Vi vil rigtig gerne være bedre til at informere om indholdet i bedre tid og gøre det tilgængeligt på flere platforme. Så tak for dit input! Vi er i fuld gang med at se på det – også mulighederne for mail- og sms :)

15. Køderstatning til veganer måltidskasse

Ros til jeres initiativ til at oprette veganerkassen.

Men faktisk synes jeg veganerkassen godt kan blive lidt for "kreativ" fx blomkålspizza med jordnøddesmør og en kålhotdog.

Mit forslag er at tilsætte køderstatning som ligner kyllingefileter, schnitzeler elller hakket kød (Fx Hälsans Kök). Jeg har nemlig bemærket at I en enkelt gang havde seiten med som ligner pølser og det vil jeg rigtig gerne have til noget som minder om traditionelle retter istedet for en kålhotdog.
    På den måde tror jeg også I kan få flere tilhængere som ikke er veganere men bar gerne vil prøve det ad. For lige nu…

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Annie & co.,

Tak for din idé!

Vores Veganske MåltidsKasse er lidt anderledes end de andre måltidskasser, fordi den kun pakkes i en trækasse og ikke også i en flamingokasse med is. Derfor kan vi ikke lægge varer i kassen, som skal være på køl – og derfor er vores udvalg af fx tofuprodukter og andre køderstatninger relativt begrænset. Du vil dog kunne møde både seitanpølser, silken tofu og tofu i kassen med jævne mellemrum.

At Den Veganske MåltidsKasse bliver pakket uden en flamingokasse er et valg vi har foretaget dels på grund af, at den madstil, som vores kok Sanne udfolder i kassen, er plantebaseret i ordets bogstaveligste forstand – og dels fordi det også har indflydelse på kassens pris, om vi pakker en flamingokasse med eller ej.

Men dermed sagt – vi er altid åbne over for forslag og idéer til kasserne! Derfor lader jeg idéen her…

16. Feedback til Aarstiderne

Jeg ønsker en nemmere måde at give feedback til jer end ved at maile eller ringe til kundeservice. Konkret forestiller jeg mig muligheden for at rate de enkelte retter/opskrifter i måltidskasserne, ved at kunne give 0-5 stjerner til dem via appen. Så kan i nemt se hvilke retter som fungerer og er populære og kunne ønskes som gengangere og hvilke retter som skal indgå sjældnere udfra hvor populære de er. Jeg kunne også tænke mig at man let via sin egen profil kunne indsende en kommentar til ugens kasse. Det kunne være at en vare mangler eller er forkert, noget…

28 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej,

Tak for dit forslag.

Netop ideen med at kunne anmelde de enkelte retter arbejder vi på at få med i næste opdatering af app’en.

Dit øvrige forslag om bedre feedback-mulighed vil jeg give videre til dem, der arbejder med at udvikle app’en.

Venlig hilsen Lene

17. Kasser til 5 personer.

Vi har brugt måltidskasserne det sidste halve år og er meget glade for det. Nu bliver vi en voksen mere i en periode på et halvt år og jeg vil være ked af hvis jeg skal gå væk fra jeres kasser så længe så det vil være dejligt hvis man kunne få til 5 og evt. til 6 personer også så er der bare lidt ekstra med, der må være flere familier med mere end 4 som gerne vil spare tid og gøre det nemt med økologisk mad. ??

24 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej Anita,

Fra uge 3 næste år leverer vi vores BørnefamilieKasse til 5 personer i 3 dage.

Kassen fås med og uden frugt.

Du kan læse mere om BørnefamilieKassen her:
    https://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/?families=boernefamiliekassen

Glædelig jul og godt nytår!
    Vh. Lene & Aarstiderne

Hej,

Grundet den store efterspørgsel arbejder vi på at få en måltidskasse til 5 personer på hylderne engang efter sommer :)

Du kan skrive dig op her og få besked, når kassen kommer:
    https://www.aarstiderne.com/Kundeservice/Nye%20kassevarianter

Gode hilsner Lene

Hej,

Tak for dit ønske om en ny variant af MåltidsKasserne.

På MåltidsKasse-siden kan du under hver kasseoversigt for Kvik, Livretter osv. se et link, hvor du kan angive, hvis der er en variant af kassen, du mangler – altså flere/færre dage og flere/færre personer.

Denne afstemning bruges for os til at vurdere, hvilke varianter vi skal åbne op for, når vi har ressourcerne til det.

Vi håber, at du vil give os…

18. At tilføje kcal tal til retterne :) pr portion

Tilføj kcal til retterne pr portion

23 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej, og tak for din idé!

Det er desværre et ret omstændigt arbejde at tilføje ernæringsberegninger for alle kasser (pt. beregninger vi alle måltider i vores slanke-univers). Dels fordi der jo er tale om ret mange (150+!) opskrifter hver uge, og dels fordi der i de forskellige varianter af opskrifterne findes små mængdeforskelle, som vil gøre, at vi ville skulle ernæringsberegne hver enkelt variant.

Vores diætist kigger løbende på sammensætningen af de forskellige kasser for at sikre, at de kan indgå i en sund og god kost, og vi retter naturligvis ind, hvis hun påtaler noget.

Pt. er det altså ikke muligt for os at tilføje ernæringsberegninger til samtlige vores opskrifter, men jeg lader din idé stå åben, så den kan samle flere stemmer – vi skal nok løbende tjekke efterspørgslen efter tiltaget :-)

/Juliane, Aarstiderne

19. 50% ekstra kød til alle kasser som et tilvalg.

100g kød for et måltid er i vores øjne alt for lidt.
    Jeg synes det er helt fint at årstiderne følger nogle anbefalinger for kostsammensætning. Men derfor syntes jeg man skal have muligheden for at tilvælge mere kød.

Ex. at der udfor hver kasse er et afkrydsningsfelt til 50% ekstra kød.

Som det er nu får vi kvikkassen til 2 pers. Der kan ikke vælges ekstra, men det kan man til 4 pers.
    Vi kunne også vælge lowcarb kasse men 5 dage om ugen er for mange dage for os.

21 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hej – og mange tak for din idé!

Pt. har vi ikke konkrete planer om at introducere tilvalget om 50% ekstra kød til alle kasser, men jeg lader din idé stå åben, så den kan samle stemmer fra flere interesserede :-)

Men lige for at følge op på det andet du skriver, så er tilvalget af ‘ekstra kød’ i KvikKassen nu udvidet til 2-4 personer. Det betyder at man med +KØD-tilvalget får 50 % mere kød eller fisk til hvert måltid til 2 og 4 personer og 33 % mere til 3 personer.

Derudover er det nu muligt at vælge LowCarbKassen i 3 dage til 2 personer – du kan se mere her https://www.aarstiderne.com/find-din-maaltidskasse/lowcarbkassen/konfigurer.

Ha’ en dejlig dag! /Amanda, Aarstiderne

20. 18 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
← Previous 1 3 4 5 6 7 8
  • Don't see your idea?

IdéKassen