IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her.

TIPS TIL DIN IDÉ

1. Skriv kun én idé pr. opslag. Det gør det nemmere for andre at tage stilling til den og evt. stemme på den – og det gør det nemmere for os at vurdere den.

2. Vær så konkret og præcis som muligt i beskrivelsen af din idé. Så kan vi nemmere vurdere, om idéen har potentiale.

3. Tjek, om andre har foreslået din idé før, og stem på den eksisterende idé i stedet for at lave en ny. Vi sammenlægger løbende identiske idéer, men I må meget gerne hjælpe os ved ikke at oprette dublet-idéer.

Vi glæder os til at høre fra jer – det er ikke alle idéer, vi svarer på med det samme, men du kan stole på, at vi ser dem alle.

IdéKassen

Categories

JUMP TO ANOTHER FORUM

1. Jeg foreslår en måltidskasse til alle os, der ikke spiser så meget, og da slet ikke så mange grøntsager, som der f.eks. er i Kvikkassen: "Lidt, men godt!" Kassen må gerne baseres på gourmé.
    Venlig hilsen
    Per Gammelgaard
    persnegl@gmail.com

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Hej
    Det ville være dejligt, med en morgen kasse, og aften kasse
    Uden kød!
    Til 1 person, som gerne vil have ekstra vitaminer.
    Og tage på, på en god måde.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  3. Hej.
    Vi er glade for jeres Flydende grønt.
    Desværre bryder vi os ikke om Kombuhca der er begyndt at komme med.
    Falder ikke i vores smags register. Fornemmes som æbleeddike med kulsyre.
    Kunne pakken ikke laves uden?

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. Det ville være
    fantastisk hvis I kunne lave en måltidskasse der var plastikfri. Så istedet for at
    fødevarerne kommer i plastikemballager kunne I fx gøre sådan at I havde nogle
    standard glaskrukker som man afleverede sammen med sin tomme trækasse, og så
    rensede I glaskrukkerne og brugte dem igen. Ellers hvis det ikke kan lade sig
    gøre 100% plastikfrit, så måske lave en hvor der bliver anvendt minimalt plast.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej – og mange tak for din idé!

For at komme hele vejen rundt, bliver det lidt længere. Jeg håber, du hænger på så længe :-)

Du rammer lige ned i en konstant diskussion, vi har med os selv, vores leverandører og kunder om, hvordan vi får varerne frem til jer i bedst mulig stand. Det særlige ved Aarstidernes forsyningskæde er, at der er meget kort afstand fra landmanden og hjem til køkkendøren. Vi bestiller nemlig de præcise mængder råvarer, vi skal bruge, direkte hos leverandøren. Derved kan vi sikre, at der ikke sker ompakninger og ekstra håndtering. Masser af de varer, man fx ser i supermarkedet, er blevet pakket ud af emballagen, inden du ser den i butikken. Så der er mindst lige så meget plastik i den kæde. Vi ser det bare ikke.

Emballagen har grundlæggende den funktion, at den holder varerne friske og at vi undgår sammenblanding…

5. En kasse fyldt med rodfrugter som pastinakker, gulerødder, persillerødder, knoldselleri, rødbeder mm

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  6. Vi er efterhånden mange der ikke spiser firbenet kød og som har en travl hverdag. Pescetar, vegetar eller flexitar med masser af spice/verdensmad-kvikkasse. Morten Schous mad er altid suveræn god. Har han overskud til endnu en kasse?

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  7. Mad skal være sundt og sjovt - min ide er at der ind i mellem er mulighed for at vælge en tema kasse. F.eks. ved Hallowen så med mad der er drabeligt farligt og sjovt. En anden til påske, fastelavn, jul (små drillenisse ting) osv. Ikke noget fast, men efterhånden som det lige giver mening. Så Familiekassen med et tvist af noget sund og sjovt som tiden lige passer.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  8. Det skulle vara bra om man kan avboka ingredienser i ingredienslistan inför leverans. Många gånger har jag redan vissa ingredienser hemma, så då känns det onödigt att få dubbletter. Detta skulle kunna innebära mindre matsvinn, vilket är bra för miljön. Varorna man drar av skulle kunna kompenseras ekonomiskt på matkassens totalpris.
    Detta skulle även kunna möjliggöra för enskilda kunder att anpassa kassen till t.ex. glutenfri eller laktosfri, där man själv kan lägga till dessa varor hemifrån, eller ta bort en ingrediens som man vet att man absolut inte tycker om och ändå bara kommer slänga.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  9. 1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  10. Jeg kunne godt tænke mig en frugtpose til 1-2 personer med mere variation og mindre dogme. Lidt håndfrugt og lidt godt til morgenmüslien og til snack. Fx, vindruer, mango eller en pakke blåbær/bær, et granatæble, et par æbler, et par pærer eller bananer, en par clementiner/appelsin etc.. I alt ca 15-20 stykker fordelt på 5 forskellige slags frugt. Den lille frugtkasse er for stor til min husstand og frugtposen synes jeg er for uvarieret til min smag. Kort sagt en mini-kombi af frugtposen og eksotisk frugt kassen :)

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  11. Fortsættelse/opfølgende bog på bogen ‘’babymad’’ - evt. med flere opskrifter fokuseret på småbørn fra 1 år og opefter.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  12. Vi har med stor fornøjelse og minus 15 kg tilsammen, haft glæde af 24/7 kassen i 6 - 7 måneder, herefter gik vi over til sensekassen.

Men men, vi savner den fisk som var frokostdelen af 24/7 kassen, kunne der være en mulighed for at i ville tage den op, selvom i har droppet 24/7. Det ville være dejligt bare at kunne tilkøbe fisk til en uges frokost.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  13. Der er over 2000 ideer på nuværende tidspunkt. Dem har jeg hverken tid eller tålmodighed til at læse igennem for at se, om min ide allerede er beskrevet. Så kunne det være muligt at lave et felt, hvor man skal vælge kategori tin ide? Det kan fx være ekstra tilvalg, kød\fisk, grønt, antal personer, valgmuligheder inden for den enkelte kasse og videre i den stil. Lige nu er det ret uoverskueligt, og jeg kan se, at der er mange mere eller mindre identiske ideer.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  14. Kassen beregnet på mig
    Der bor alene apiser alene 99 af 100 dage..men også travle par og børnefamilier..
    Ting der nemt kan blive til sunde fornuftige tage med mad..
    For singler..måske blot en tillægs kasse til alm kasse..men hvor tillægskassen og opslrifter og anvisninger hvordan den de "overskydende"personers råvarer kan tilberedes eller anvendes i en tag med madpakke..der ikke kræver komfur microbølgeovn osv..

Eller en helt seperat kasse med ingredienser til x-antal dage og X-antal peroner..

Et ønske fra mig der 99 af 100 dage ender med kyllinge spyd fra tanken..eller æbler..rawbars eller energidrikke fra netto..fordi jeg er på farten…

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  15. 1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  16. I min familie er vi fire personer. Deraf en vegetar og en, som ikke tåler gluten.
    Før bestilte vi tit verdenskasse, hvor vegetaren fik en kødfri version og de få glutenholdige varer blev erstattet eller vi bestilte veganerkassen, som resulterede i en søgen og renden efter glutenfri alternativer, da den indeholder en del pasta og brød.
    Hvorfor tilbydes glutenfri veganer kun til 1 eller 2 personer?
    To kasser til 2 personer er simpelthen for dyre, så det er ikke et alternativ.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  17. Et felt, hvor jeg som kunde kan tjekke om der i forvejen er en nøgle til min opgang.
    På den måde kan kundeservice hjælpe med mere relevante problemer

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  18. Vi er 3 voksne i husstanden, og modtager kasser til 3 personer. Og der er generelt alt for meget mad til os pr dag. Portionerne er simpelthen for store. Vi kan f.eks ikke spise 100 g ris pr person, som portionen rummer. Det giver os en del madrester, som sjældent egner sig til brug næste dag. Vi kunne snildt klare os med hvad der svarer til en 2-personers portion, men da kød og fisk ofte kommer i portioner ville det give lidt bøvl med fordelingen.

Vi tænker os, at der kan være andre, som heller ikke har brug for så…

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  19. Tilkøb af en kage til weekend hyg... Ingredienser inkl bagepulver/tørgær, pynt, glasur fløde, friske eller syltede bær osv osv. Hilsen Anne

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  20. Jeg elsker variationen og gider også godt undvære kød og forsøge vegetariske retter har prøvet flere kasser, pt verdenskassen,. men blir ærgerlig når der er svin eller kylling

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  • Don't see your idea?