IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her.

TIPS TIL DIN IDÉ

1. Skriv kun én idé pr. opslag. Det gør det nemmere for andre at tage stilling til den og evt. stemme på den – og det gør det nemmere for os at vurdere den.

2. Vær så konkret og præcis som muligt i beskrivelsen af din idé. Så kan vi nemmere vurdere, om idéen har potentiale.

3. Tjek, om andre har foreslået din idé før, og stem på den eksisterende idé i stedet for at lave en ny. Vi sammenlægger løbende identiske idéer, men I må meget gerne hjælpe os ved ikke at oprette dublet-idéer.

Vi glæder os til at høre fra jer – det er ikke alle idéer, vi svarer på med det samme, men du kan stole på, at vi ser dem alle.

IdéKassen

Categories

JUMP TO ANOTHER FORUM

1. Vi ønsker større portioner af krydderierne i måltidskasserne - særligt i Vegetarkassen, da grønsager har behov for mere krydderi. Det ville være dejligt hvis fx en thai-inspireret ret smager af thai-mad og en indisk-inspireret ret smager indisk. Dette kunne evt. være et tilkøb til måltidskassen, som de der ønsker mere krydret mad kan tilvælge.

7 votes
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hej Jonas

Og mange tak for din idé! Det er ikke på tegnebrættet pt. at det bliver muligt at tilkøbe ekstra krydderi på hjemmesiden – men jeg sørger for at din feedback kommer videre og lader i mellemtiden din idé stå, så den kan samle stemmer :-)

Hvis du er bosat i nærheden af vores gårdbutik i Humlebæk, er du altid mere end velkommen til at kigge forbi, her kan du købe alle vores krydderiblandinger. Du ønskes en god dag. /Amanda, Aarstiderne

2. Jeg vil endnu engang gerne fremhæve det indeelige ønske om en glutenfri flexitarkasse. Ønsket er stort, da gluten ikke kan indgå i den daglige kost. Dog indeholder ønsket stadig nogle gode nærringsrige måltider med fisk og fjerkræ - Derfor Glutenfri flexitarkasse ❤

5 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Super forslag med en glutenfri flexitarkasse.

Der kommer løbende større efterspørgelse på glutenfri kasser generelt.
    På nuværende tidspunkt, kan du opleve den glutenfri veganske måltidskasse i vores sortiment.
    https://www.aarstiderne.com/find-din-maaltidskasse/glutenfri-vegansk

Ellers er vores 500Kaloriekasse naturligt fri for gluten, men er man allergiker, så ville jeg ikke anbefale den.

Forhåbentlig vil i opleve flere glutenfri alternativer i vores sortiment, i fremtiden.

/Sandra, Aarstiderne

3. Mulighed for tilvalg af ekstra kød og fisk til proteinkassen(100g er ikke så meget) så man samtidig kan nyde de lækre grøntsager uden kartofler mm

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

I vores nuværende sortiment, har vi enkelte kasser, hvor vi tilbyder +kød til måltidskassen.

Desværre findes dette endnu ikke til proteinkassen.
    Det er dog bestemt noget vi vil tage med til overvejelse, og måske i vil opleve det i fremtiden.

I er altid velkommen til, at holde øje på hjemmesiden, hvis +kød til ProteinKassen bliver en realitet.

/Sandra, Aarstiderne

4. Hej aarstiderne. Jeg elsker muligheden for børnevegetar kasse - men ærgrer mig over, at det ikke er muligt at bestille til to personer? Hvordan kan det være? Hvad hvis man er enlig med børn eller er et par, som os, hvor vores 2-årige kun spiser en lille portion. Har flere gange bestilt til 3 personer, og jeg elsker retterne, men det bliver for omkostningsfuldt og for meget madspild med 3 portioner. Vil I overveje??

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Sofie,

Tak for dit forslag!

Jeg kan sagtens forstå at det ville være skønt med en Børnevegetar til 2 personer.
    Lige nu er sortimentet strikket sammen, på baggrund af efterspørgelse. Indtil videre, har der ikke være den store ønske om en 2 personers varianten i vores familie sortiment.

Derfor skal jeg da straks gå videre med, at det nu ønskes!

Jeg håber det er noget du vil opleve, som en del af vores sortiment i den nære fremtid.

/Sandra, Aarstiderne

5. Forslag til low carb eller ny madkasse
    At udskifte en af måltiderne, fx. en af dem fra 4-benede dyr, med en lækker vegetarret. Formået er at få inspiration til lækker vegetarretter, mere anti-inflamatorisk kost samt miljøhensyn

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Susanne

Mange tak for din idé! Det er pt. ikke en mulighed, at udskifte et af måltiderne i vores kasser.

I stedet har du mulighed for, at tilføje et Ekstra Måltid. Med dette tilvalg kan du få et ekstra måltid leveret fra hhv. Kvik Vegetar eller 10 MinuttersKassen. Der er altså mulighed for at få et vegetarisk måltid leveret, som kan give en inspiration til lækre vegetarretter fremover.

Måltidet kan leveres sammen med en måltidskasse. Du kan også vælge at få måltidet leveret for sig selv, hvis det passer bedre.

Du kan læse mere om Ekstra Måltid på https://www.aarstiderne.nu/blog/2019/marts/10/en-lille-haandsraekning-til-de-ekstra-travle-dage/.

Du ønskes en dejlig dag!
    /Amanda

6. Det kunne være skønt hvis
    Frankly juicene kunne vælges med smagsvarianter af 100% friskpressede grøntsager.

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  7. Event: hvor man kan bestille en kasse indeholdende alle ingredienser til at lave et udsøgt måltid ala en Michelin-ret. Video guide medfølgende fra Årstidernes mesterkok, eller gæstekok. En Video hvor det er muligt at stoppe / starte så alle kan følge med. De skal være muligt at bestille til 2, 4, 6, 8 personer, så man også kan bruge det som underholdning og være flere i køkkenet.

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

En kasse ala ‘Michelin’, er en super god idé!

Vi syntes altid det er sjovt at dele ud af vores madviden og råvarekendskab. Derfor kunne det være super skønt, at tilbyde netop sådan en kasse, hvor hverdagsmaden ikke er i fokus.

Jeg har sørget for at gå videre med forslaget til vores produktudvikling.
    Forhåbentlig er det noget i vil opleve i fremtiden.

/Sandra, Aarstiderne

8. Jeg får vegetarkassen hver uge og tænker at man kunne minimere plastforbruget ved at øge det antal af varer som det forventes at vi har i forvejen, som fx olie, honning, eddike osv. Så kan man undgå at 10 mandler og 4 valnødder sendes i hver sin lille plastikpose.

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
    under review  ·  Juliane responded

Hej, og tak for din idé!

Vi arbejder løbende på at mindske brugen af plastic i kasserne, blandt andet ved at bruge bionedbrydelige bøtter til produkterne fra vores eget Grønne Værksted. Meget af det arbejde sker naturligvis også sammen med vores leverandører.

Jeg tror ikke det bliver aktuelt, at vi vælger den løsning, du foreslår og øger antallet af de varer, man selv skal have derhjemme – for mange mennesker er hele pointen med en måltidskasse netop, at man får alt det, man skal bruge i kassen. Men det overordnede mål om at minimere brugen af plastic er vi helt enige om – og vi er i gang! Jeg håber, at du har tålmodighed med os så længe :-)

/Juliane, Aarstiderne

9. En kasse man kan vælge om sommeren, med f.eks helt almindelige grillretter som pølser, flutes og kartoffelsalat og tvists af grillretter man måske ikke selv ville have fundet på. Også gerne kølige friske sommerretter som koldskål, gazpacho osv.

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Frederikke – mange tak for din idé!

Vi har pt. ikke en decideret SommerMåltidskasse, til gengæld har vi i år tilføjet et stort sortiment af sommervarer som bl.a. indeholder grillkasser (både med og uden kød), pølser til grillen, frugt og vin – det kan du se mere om her https://www.aarstiderne.com/frugt-groent-og-mere/sommer

Jeg lader selvfølgelig din idé om en SommerKasse blive stående, så den kan samle stemmer :-)

Ha’ en god dag!
    /Amanda, Aarstiderne

10. avocado fra aaarstidere plejer altid at være gode så posen er savnet!

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej – og tak for din idé og søde ord!

Vi var desværre nødt til at fjerne AvocadoPosen fra hylderne pga. svingende kvalitet. Men vi er på udkig efter en ny leverandør og skal nok give lyd fra os, så snart det sker!

God weekend! :-)
    /Amanda, Aarstiderne

11. 3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Tusind tak for forslaget!

På nuværende tidspunkt, er det kun muligt at købe overskudskasser på vores to lokationer. Nemlig på Krogerup i Humlebæk og på Banegaarden i København.

Kasserne sammensætter vi af de råvarer som ikke kom i måltidskasserne.
    Prisen er væsentlig reduceret, så råvarerne ikke går til spilde. Hvis vi skal levere kassen, må prisen også blive herefter. Derfor forsvinder lidt at konceptet…

Vi håber, at kunne finde en god løsning indenfor den nærmeste fremtid.

/Sandra, Aarstiderne

12. 2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    under review  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  13. Hi would it be possible to add a photo with the cooking instructions, at least to have an idea of how it could look like? Thank you.

2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    under review  ·  1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  14. Jeg abonnerer på low-carbkassen, som jo nærmest kun består af grøntsager og kød. Det tager mig derfor altid laaang tid, at få skyllet og hakket mig igennem alle de mange gode grøntsager og ofte kan jeg næsten bruge dobbelt så lang tid på tilberedning ift. hvad der står angivet. Hvilket ikke altid er lige fedt i en travl hverdag.
    Jeg foreslår derfor, at man i kasserne med mange grøntsager kunne hakke grøntsagerne (eller bare nogle af dem) på forhånd.
    Det ville i hvert fald være en stor hjælp i min hverdag.

2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Katrine – mange tak for din idé!

Sidste år startede vi ‘Det Grønne Værksted’, hvor der skæres og snittes på livet løs hver eneste uge :-) Det er pt. hovedsageligt til de hurtige måltidskasser, men du vil af og til også kunne møde vores færdigskåret grønt i andre kasser.

Men jeg vil lade din idé stå og samle stemmer – og så skal vi nok give lyd fra os, hvis det bliver aktuelt med mere forhakket grønt i LowCarbKassen.

Ha’ en god dag!
    /Amanda, Aarstiderne

15. En billig madspilds/overraskelseskasse/klimakasse, hvor indhold er ukendt men gode spiselige varer der er beskadigede eller tæt på udløb.

2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Hanne og mange tak for din idé!

I Aarstiderne gør vi en stor indsats for at minimere madspild. Det betyder, at de varer som måtte være til overskud i vores produktion, bliver solgt i vores Gårdbutik på Krogerup. Er der varer vi ikke kan komme af med, bliver de givet til Fødevarebanken.

Vi har altså allerede en struktur på plads, som sikrer, at alle varer bliver brugt fornuftigt og derfor er en Madspildskasse på nuværende tidspunkt ikke en mulighed.

Du ønskes en dejlig dag!
    /Amanda, Aarstiderne

16. Jeres græskar gnocci er virkelig gode, og umulige at opdrive noget lignende (andre gnocci bliver så smattede...) Så kan i ikke pleeeease sætte dem op som ekstravare i tilkøb? Please...!

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej – og mange tak for din idé!

Dejligt at læse, at du er glad for vores gnocci! :-) Det er pt. ikke på tegnebrættet, at de kommer til salg som ekstravare. Men jeg lader din idé stå, så den kan samle stemmer – og skulle det blive aktuelt, så skal vi nok give lyd fra os :-)

I mellemtiden er du altid velkommen forbi Krogerup Avlsgaard i Humlebæk, hvor de kan købes i vores gårdbutik.

Du ønskes en god weekend!
    /Amanda, Aarstiderne

17. Vi modtager slankekassen. I næste uge er der ikke kød den ene dag. Vil foreslå at der er garanti for kød hver dag. Ellers ville vi vælge en anden kasse.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    under review  ·  Juliane responded

Hej Conni, og tak for din idé!

Det er ikke på trapperne, at vi laver en kasse med kød-garanti – blandt andet fordi vi oplever stigende interesse for de kødfri måltider selv hos dem af vores kunder, som modtager kasser med kød.

Du kan dog altid se denne og næste uges menu i de forskellige kasser på aarstiderne.com – og evt. skifte rundt imellem kasserne, hvis der er særlige råvarer, du gerne vil undgå eller ikke kan undvære :-)

/Juliane

18. Super lækkert med en glutenfri veganerkasse. Gerne uden soja også, da soja også er et allergen og der kan være krydsreaktioner, når man ikke tåler gluten. Kan det ikke lade sig gøre (altid), så i det mindste tydeliggøre, når soja anvendes, så det er nemt og overskueligt at se om, der er anvendt soja i de forskellige retter.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Tanja – og mange tak for din idé!

Det er ikke lige på trapperne, at vi laver en kasse som er fri for flere allegener end gluten. Men vi holder hele tiden holder øje med efterspørgslen. Vi vil dog rigtig gerne sikre en høj variation i vores måltidskasser, så når vi i Den Glutenfri VeganerKasse er begrænset ift. gluten, sikrer vi variationen gennem glutenfri varianter, som til gengæld kan indeholde soja.

Husk at du altid kan se indholdet af kasserne på aarstiderne.com. Her finder du også ingredienslister for produkterne, hvorpå der er specificeret om produktet indeholder allergener som f.eks. soja.

Jeg håber, at det kan være en hjælp fremover :-)
    /Amanda, Aarstiderne

19. Jeg har ved flere lejligheder udtrykt min utilfredshed over for den måde som appen er sat op på vedr. bestilling af måltidskasser.
    Mere specifikt, at man aktivt skal fravælge et abonnement. Jeg er med på, at det er en del af jeres koncept, men det er ligeledes jeres mål, at forhindre madspil og dermed overforbrug. Ikke mindst skal det være nemt og bekvemt for jeres kunder at bestille og veksle mellem kasser og vælge og fravælge, når deres behov skifter.
    Det hænger dårligt sammen med, at det er nemt at glemme at skifte feltet "Hvor ofte ønskes kassen leveret".
    Jeg…

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej June

Tak for din idé og feedback! Jeg kan godt se din pointe.

Grundlæggende set er Aarstiderne en abonnementsforretning, og det er det, vores butik er indrettet efter. Men vi er naturligvis ikke interesserede i, at man som kunde får bestilt kasser eller andre varer, som man ikke vil have eller kan bruge. Derfor sender vi også altid en kvitteringsmail, når du laver en bestilling hos os. Her vil alle ordrer de næste fem uger tydeligt fremgå – så her kan du holde overblikket.

Men dermed sagt – vi er altid åbne overfor feedback, og derfor sender jeg selvfølgelig din idé videre til vores udviklere, som sidder med designet af vores app.

Ha’ en dejlig dag!
    /Amanda

20. Jeg kan så let som ingenting samle 10-15 familier på Læsø som ville købe jeres kasser og samtidigt også betale et (rimeligt) fragtbeløb. Det kræver selvfølgelig lidt logistik i forhold til at nå den tidlige færgeafgang så kasserne kan nås at blive omdelt inden aften. Kan det overvejes?

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Kitty – mange tak for din idé!

Vi vil mægtig gerne levere vores Måltidskasser til de ikke-brofaste rundt om i landet, men desværre er det en stor logistisk udforing at time leveringen med færger og derfor er det ikke lige på trapperne, at vi bliver landsdækkende – i ordets bogstavelige forstand.

Men vi giver selvfølgelig lyd, hvis der skulle ske ændringer!

Du ønskes en rigtig god weekend!
    /Amanda, Aarstiderne

• Don't see your idea?