IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her.

TIPS TIL DIN IDÉ

1. Skriv kun én idé pr. opslag. Det gør det nemmere for andre at tage stilling til den og evt. stemme på den – og det gør det nemmere for os at vurdere den.

2. Vær så konkret og præcis som muligt i beskrivelsen af din idé. Så kan vi nemmere vurdere, om idéen har potentiale.

3. Tjek, om andre har foreslået din idé før, og stem på den eksisterende idé i stedet for at lave en ny. Vi sammenlægger løbende identiske idéer, men I må meget gerne hjælpe os ved ikke at oprette dublet-idéer.

Vi glæder os til at høre fra jer – det er ikke alle idéer, vi svarer på med det samme, men du kan stole på, at vi ser dem alle.

IdéKassen

Categories

JUMP TO ANOTHER FORUM

1. Undgår madspild og lav en win-win. Økoproducenter må kassere så meget lækkert grønt mv. Ref godaften DR1 i den 13.04.2021. Blot fordi det ikke har den rette form, eller str. Jeg synes man skulle lave et forsøg, hvor man evt. kunne bestille disse, til nok så en lidt billigere penge. blandt lidt af hvert som supplement, suppekassen, eller andet freestyle.

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. I anbefaler at man ikke skal skylle grønsagerne før brug men salaten i grønsagskassen gør grønsagerne våde er der mulighed for at lægge den våde salat i plastikpose

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  3. Savner den meget da jeg ofte står med frugter og grønsager jeg ikke kan bruge på grund af jeg lider af irritabel tyktarm 15 % af den danske befolkning lider af denne sygdom så der må være mange der efterlyser den

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  4. Hos mig hober de små beholdere af pap sig op fordi jeg ikke kan få mig selv til at smide dem ud. Var det en idé at vi kan sende dem retur i flamingokassen? Det er vel i grunden spild af god pap ikke at gøre det?
    Carin Astrup

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  5. Jeg savner en kasse for os, som dyrker meget (hård) sport, og hvor det er vigtigt med et højt proteinindhold - Samtidig med at man er klimabevidst og sætter sundheden i centrum. Derfor en kasse med masser af protein i form af fx bønner, linser og æg - og glutenfri.
    (Den glutenfri veganerkasse er ikke proteinholdig nok)

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  6. I mangler en kasse med nem mad til det ældre publikum.

Min far er 87, pensioneret landmand, der aldrig sådan rigtig har været i køkkenet for det var min mors domæne. Hun har desværre fået alzheimers, så nu er det min far den der køber ind og har overblikket når de laver mad.
    Han har prøvet at bestille en kasse hos jer (tror at det var livretter), men der skulle som han sagde, mange gryder til, og de friske forårsruller med rå gulerødder mm var det svært for min mor at tygge sig igennem.

Så hvad med en kasse med…

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  7. Jeg synes, at det kunne være en god afveksling hvis der kom en gæstekok på kvikkassen, det kan et enkelt måltid eller en hel kasse en gang imellem.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  8. Selv om jeg er er glad for jeres vegetariske måltidskasse, føles mange af måltiderne ofte meget kulhydrat-tunge, med især brød og pasta. Det ville være skønt med en glutenfri eller lchf måltidskasse for vegetarer.

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  9. 1 kg parmesan af gangen er lige rigeligt i en en-mands husholdning, så jeg elsker det, når der er et lille stykke parmesan med til en ret.
    Jeg håber I vil overveje at sælge jeres helt vidunderlige parmesanost i fx 1/3 størrelse til 100 kr?

TAK for altid superlækker mad! Takket være jer, spiser jeg nu rå grønkål, rødbeder, etc. oven i købet fordi det smager godt...!! ;o)

KH Anna Sørensen

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  10. Jeg foreslår gryderetter o.lign. til flere dage, så der kun skal laves fx grøn salat hver dag?

Jeg er MEGA tilfreds med jeres mad og opskrifter!! En helt enorm variation i retterne, jeg tror ikke jeg har fået det samme mad to dage og jeg har været med længe...! ;o)

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  11. Jeg har jeres glutenfri veganerkasse og er egentlig glad for den. Men jeg tænkte at en udfordring for jer kunne være at gøre kassen slow-carb agtig også :-). Her tænker jeg på Anette Sams' principper om at holde blodsukkeret stabilt. Gnocci, pasta og søde saucer er nok bla en synder :-). Udfordringen bliver at få det til at smage af noget - men det er jo jeres opgave ;-)

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  12. Min personlige ynglingskasse skal bestå afselvopgivne varer fra en liste med mulige varer, der er sendt til kunden og som kunden har bestemt som ynglings varer, og har returneret til årstidernes kundekartotek.
    De almindelige kasser er man jo ikke selv herrer over i indhold og som man son kunde måske kun får få gange i de kasser man får i hverdagene.

Ynglingskasse er , som nævnt, bygger oppe den måde at i får en liste fra kunden, som i har sendt ud og som indeholder varer fra jeres sortiment. Kunden krydser sine ynglings varer af og kunden må være klar…

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  13. Vores familie savner helt vildt den kasse med tomater, burrata, sorte oliven og grønt, som I tidligere havde som enkeltmåltidskasse

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  14. Man tilbereder på skift enten tilbehøret eller "kødet" til to dage.

Et eksempel på madplanen kunne være:

Dag 1: Dobbelt portion bolognaise med pasta.

Dag 2: Resten af bolognaisen serveret som millionbøf med halvdelen af en
    dobbelt portion kartoffelmos.

Dag 3: Resten af kartoffelmosen laves til kroketter, der spises med halvdelen af en stor gang fiskefrikadeller.

Dag 4: Resten af fiskefrikadellerne med halvdelen af en dobbelt poriton risotto.

Dag 5: Resten af risottoen steges som "klatkager" og spises til halvdelen af en dobelt portion kyllingelår

Dag 6: Kødet fra resten af kyllingelårene pilles af og puttes i tærte.

Det virker…

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  15. Kikærter, couscous, bulgur, hummus, masser af grøntsager, granatæbler, dadler, oliven, friskost, krydderurter i overdådige bundter, varme krydderier, zhoug, saltede citroner, fladbrød i forskellige varianter, lam og kylling. Gerne inkl. en simreret, til en af de dage, hvor der er god tid.

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  16. Jeg mangler et sted, hvor jeg kan give tilbagemelding til jer på ugens kasse. Var opskriften fantastisk eller bare so-so? Var de to pakker pasta nok til alle fire, eller var der alt for meget quinoa og for lidt af alt det andet?
    Tænker det må være virkelig brugbart for jer at vide hvordan vi som kunder modtager/oplever indhold, mængder, kvalitet, opskrifter - og jeg vil rigtig gerne have muligheden for at give jer den feedback.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  17. En kasse alt efter behov til inspiration og indhold til gode madpakker til børnefamilien. Der bør også være varianter til vegetariske/veganske alternativer.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  18. Jeg synes kassen skal indeholde det hele så man egentlig bare skal tage den med uden at bekymre sig om man nu har fået det hele med. Måske bortset fra drikkevarer...

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  19. Den skal være til os der endnu hænger ved kød, men gerne vil over på mere plantebaseret.. Altså fx. Livretter ( vores kasse pt)hvor der så er mulighed for at skifte det meste af kødet ud med plantebaseret “kød”. Enkel vegetarmad... “Plantebaseret kødretter”, der minder om kød...
    Jeg tænker:
    selleribøffer/falaffel/vegibøf/æggekage/sammenkogt med mos/ forårsruller/fiskefrikadeller/fiskefilet/
    Grød/brød/æg/Måske stadig kylling...
    Blomkålsgratin/margaronny pie/ gullerods/porre tærter/ pizza/ grøntsagssupper/ mættende retter så selv min mand der holder af livretter med ekstra kød bliver glad i maven😂
    Men det må ikke blive dyrere end den kasse vi pt er vældig glade for..

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  20. Det kunne være rart hvis man kunne vælge tilkøb af varer fra Netop Nu, feks. Pizza Bianco eller lign. sammen med bestilling af en Måltidskasse.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  • Don't see your idea?