IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her.

TIPS TIL DIN IDÉ

1. Skriv kun én idé pr. opslag. Det gør det nemmere for andre at tage stilling til den og evt. stemme på den – og det gør det nemmere for os at vurdere den.

2. Vær så konkret og præcis som muligt i beskrivelsen af din idé. Så kan vi nemmere vurdere, om idéen har potentiale.

3. Tjek, om andre har foreslået din idé før, og stem på den eksisterende idé i stedet for at lave en ny. Vi sammenlægger løbende identiske idéer, men I må meget gerne hjælpe os ved ikke at oprette dublet-idéer.

Vi glæder os til at høre fra jer – det er ikke alle idéer, vi svarer på med det samme, men du kan stole på, at vi ser dem alle.

IdéKassen

Categories

JUMP TO ANOTHER FORUM

1. En måltidskasse med kød men uden fisk.
    Jeg er opvokset med frisk fisk, og nyder det ofte

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Bare I småtingsafdelingen, som mangeårige kunde vil man føle sig værdsat! Jeg husker en opskriftsmappe, som vi stadig har, som vi modtog tilbage i tid. Det kunne være en kassette til opskrifterne. Et smukt vinglas eller en beholder af en art til smoothie

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  3. Vi plejede at få et rugbrød og et hvedebrød fra emmerys med i vores kasse. Så stoppede i med at have hvedebrød- Og nu savner vi det. Det kunne også være en anden variant af emmerys brød.

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  4. Så kan man slippe for at handle og slippe for daglige fristelser. Vil også give mere tid til familien :)

6 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  5. 1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    under review  ·  Anne-Mette responded

Hej Jeanette. Tak for din ide. SingleKassen er næsten en lille MonsterFrugtKasse. Der er du bare så heldig, at du også får et par grøntsager med. Måske er det en kasse, du kan bruge?

6. De andre måltidskasser til 2 er ikke længere så udfordrende. Verdenskassen minder efterhånden meget om Kvikkassen.
    Måske en Kokkekasse for 2 ville være løsningen? Jeg savner en kasse til 2, som er inspirerende og hvor maden godt må tage længere tid end 30 min at lave.

24 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  7. 7 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej Rune. Tak for din ide. Den Grønne Kasse er næsten en Dogme MåltidsKasse. Den Grønne Kasse er en DogmeKasse med grøntsager, der så er bygget kød og kolonial ovenpå som på de almindelige MåltidsKasser. Kød- og kolonialdelen er dog ikke udelukkende danske produkter, så du kan godt finde fx ris eller en fransk kylling. Men det er det tætteste, vi nok kommer på dit ønske.

Du kan læse mere om Den Grønne Kasse her: http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/MaaltidsKasse-DenGroenneKasse

8. 4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    started  ·  Anne-Mette responded

Hej Jette. Tak for din ide. Nu er det muligt at sende opskrifterne på mail. Sådan gør du:

- Hold musen hen over den røde “share”-knap, når du står på en opskrift.

- Tryk på “Email”

- Udfyld formularen med e-mail, du vil sende til, og den, du sender fra og følg ellers vejledningen på skærmen.

Modtageren får så en mail med linket til opskriften.

Men spørgsmålet er, om det var det, du ønskede? Er det ok med et link, eller vil du helst have opskriften sendt i tekstform i selve mailen?

9. At man i systemet kan klikke x antal grønt/frugt man ikke kan lide, og at man derefter får en emailbesked, hvis ens kasse indeholder det antal man vælger som max af disse, - så man kan gå ind og vælge en anden kasse til denne uge :)

7 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    planned  ·  Anne-Mette responded

Hej Janni. Brandgod ide. Det er præcis det, vi har tænkt os at lave :)

I hvert fald vil du blive alarmeret omrking den eller de frugter og grøntsager, du øsker bedsked om, og får at vide, hvilke kasser, der ikke indeholder den eller de frugter og grøntsager. Men vi har dog ikke tanker om noget med antal.

10. Kan I ikke ændre udskrift af opskrifter og andre sider der kan udskrives, ved at den åbner i et nyt windows, til at der er valgmuligheder, eller en knap til at jeg kan gemme (downloade) teksten til min computer, hvor jeg selv kan justere teksten, så jeg er i stand til at læse den. Og for guds skyld, lave den Ny idé box større, også. Er ellers helt vild med de mange nye kasser i har lavet,

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hej og tak for dit input. Det har vi taget til os, og vi vil se, om vi ikke kan få lavet en løsning. Det kræver dog noget web-udvikling, så det er desværre ikke noget, vi kan trylle frem i løbet af 0,5, men vi har det med på listen over ting, vi ønsker at få fikset :)

11. En generel markat på vores abonnement, så grøntsagen vi har fravalgt ikke kommer i vores kasse, men erstattes af noget andet.

6 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  12. Det kunne være super hvis man kunne få flere dagligvarer som ekstra varer. Her tænker jeg f.eks. på flere typer brød/rugbrød(idag har i f.eks. kun 1 rugbrød og hvis man som jeg har intolerance for solsikker så kan man ikke købe rugbrød hos jer...) samt rismælk/soyamælk, havregryn, rosiner, pålæg, løst grønt til madpakke osv. På den måde vil man kunne købe det meste hos jer og undgå at skulle handle flere steder.

9 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  13. måltidskasserne er virkelig lækre, men ogsålidt dyre når man har et stramt madbudget, alternativt kunne man også lave en budgetkasse, men hælder mest til at giver studierabat, da jeg godt kan lide indholdet i kasserne som det er.

2,391 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    85 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
    under review  ·  Juliane responded

Opdatering 13.11.17: Hej alle sammen, og tak for jeres stemmer! Jeg kan se, at der løbende tikker flere og flere stemmer ind på idéen om studierabat, og derfor ville jeg lige sørge for en opdatering til jer.

Vi har endnu ikke fundet den rigtige form for, hvordan en evt. studierabat kunne fungere. For det første er der hele spørgsmålet om, hvorvidt det skal være en studie-rabat. Ikke dermed sagt, at studerende ikke fortjener gode grøntsager til en god pris, men der er jo mange andre grupper med lignende, trange økonomiske vilkår (pensionister, fx), som vi også kunne vælge at tilgodese i forhold til en evt. rabatløsning.

Selve konceptet skal vi også have tænkt videre over. Det er nok ikke realistisk, at vi kommer til at tilbyde en flad rabat på hele vores sortiment til studerende eller andre værdigt trængende. Jeg tror personligt mere på den løsning, at vi udvikler en…

14. Visse uger er jeg helt tilfreds med at give 203kr for en kasse. Men når jeg står og har 9 forskællige varer i min kasse, hvor der er gulerødder, løg, kål og citron og 5 ting til, så er middelprisen ganske høj. 22kr er meget for en pose gulerødder ..eller for 2 citroner for den sagens skyld.

6 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  15. Idet store fisk som bl.a. tun, helleflynder, oliefisk, gedde, aborre, havtaske, torsk og sandart ophober store koncentrationer af dioxiner, pesticider, PCB’er´ og kviksølv. Laks fra Østersøen har ligeledes et højt indhold af dioxiner. Det kunne være skønt med en kasse med økologisk fisk, der både rummer rå fisk til aftensmaden og røget fisk til madpakken.

2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  16. At der laves en måltidskasse hvor man selv kan vælge mellem f.eks. 2-6 måltider ud af 6 forskellige

7 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  17. 6 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  18. Som single er det umuligt at spise 2 kilo rødbeder, gulerødder eller kartofler på en uge. Til gengæld er vi nogen, der godt kunne spise 5-10 chili. Men kunne man få en siglekasse uden andet end grøntsager? Jeg er fx hverken interesseret i kakao, chokolade, saft eller anden børnemad.

39 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  19. Det er superærgeligt at få sin måltidskasse om fredagen - specielt, når man altid er ude fredag og lørdag. Derfor kommer jeg tidligst i gang med at lave måltiderne om søndagen, og så er varerne ikke så friske. Jeg ved godt, at I ikke bare kan levere mandag til alle rent logistisk, men kunne man fx få lov at hente sin kasse selv eller betale et gebyr for at skifte leveringsdag?

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
    planned  ·  Anne-Mette responded

Opdatering 16. april 2012

Hej molly. Nu kan du i storkøbenhavn få leveret MåltidsKasser om mandagen også. Vi ville rigtig gerne kunne tilbyde det samme uden for storkøbenhavn, men vi er ikke helt nået dertil endnu, men arbejder stadig på mere fleksible løsninger i forhold til levering.

Bor du i storkøbenhavn, kan du, når du er logget ind, ændre din leveringsdag til mandag i din kalendervælger. Det glæder de fleste produkter, dog ikke Grønt- og MixKasser.

Hej Molly. Tak for din ide. Vi er meget opmærksomme på, at især Måltidkasserne er et hverdagsprodukt, og at mange derfor ikke ønsker dem leveret om fredagen.

Vi arbejder på mere fleksible løsninger både i forhold til leveringsdag og bestillingstid. Så der vil ske ændringer – men jeg tør dog ikke love, hvornår vi er klar med et mere fleksibelt set-up.

20. Jeg oplever lidt for tit, at opskrifterne ikke er ordentligt gennemarbejdede. Pludselig bliver en ingrediens fra listen glemt i fremgangsmåden eller der er ikke angivet minutantal på koge-/stegetider. Det er især i Verdenskassen.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    started  ·  Anne-Mette responded

Hej Kirsten. Du har helt ret, og vi har strammet meget op på korrekturlæsningen af opskrifterne. Det ville være dejligt med en tilbagemelding, om du også synes, det er blevet bedre. På forhånd tak.

• Don't see your idea?