IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her. Vi glæder os til at høre fra jer.

Jeg foreslår at...

Du har brugt alle dine stemmer, og du vil ikke være i stand til at skrive en ny idé, men du kan stadig søge og kommentere på eksisterende ideer.

Der er to måder at få flere stemmer på:

• Når en admin lukker en idé, du har stemt på, vil du få dine stemmer tilbage fra den idé.
  • Du kan fjerne dine stemmer fra en åben idé du støtter.
  • For at se ideer, du har allerede stemt på, skal du vælge "Min feedback" filtrere og vælg "Mine Åbne idéer".
(Tænker…)

Indtast din idé og vi vil søge for at se om der er nogen andre der allerede har foreslået det.

Hvis der allerede findes en lignende idé, kan du støtte og kommentere den.

Hvis den ikke findes, kan du sende din idé, så andre kan støtte det.

Indtast din idé og vi vil søge for at se om der er nogen andre der allerede har foreslået det.

1. Der bliver lavet en måltidskasse kun med kød og grøntsager - med et meget lavt indhold af kulhydrater

Hele Aarstidernes idégrundlag blev skabt af grøntsager, så hvorfor ikke droppe kulhydraterne? Vi bliver bare fede af det, og det er altid inspirerende at få nye opskrifter på grøntsagsretter og salater. Man kan altid finde ud af at koge ris og kartofler - det er megakedeligt.

46 stemmer
    stem
    Log ind
    Tjek!
    (tænkning ...)
    Nulstil
    eller log ind med
    • facebook
    • google
      Password icon
      Jeg accepterer terms of service
      Logget ind som (Log ud)
      Luk
      Luk
      Du har tilbage! (?) (Tænker…)
      4 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »
      påbegyndt  ·  Anne-Mette svarede

Hej Karen – og jer andre, der har stemt på ideen. Nu har vi noget, der – næsten – opfylder jeres ønske. Vi har netop lanceret kasserne “Ekstra kød – KvikKassen” og “Ekstra kød – Livretter”. Det er kasser med ekstra kød/fisk/æg af den slags, som er i den akutelle uges Kvik- eller Livretter. I kan enten bruge dem som tilkøb til Kvik- og Livretter for at øge andelen af kød, men I kan også købe dem alene. Hvis I kun bestiller kødkasserne og så selv snupper opskrifterne på ugens Kvik eller Livretter (de bliver lagt på www.aarstiderne.com), så kan trylle jeres egen pasta/ris-frie måltider frem – omend det vil kræve, at I selv skaffer grøntsagerne. Men abonnerer I på en Basis- eller DogmeKasse kan I komme ret langt med lidt kreativitet.

Det bliver lidt håndholdt, men det er en måde at gøre det på.

I kan se mere…

• I laver en single-, vegetar-, slankekasse

Jeg tror, at en single, vegetar måltidskasse, som ovenikøbet kunne spises med god samvittighed, ville blive et hit hos den moderne storbykvinde i 30erne!

45 stemmer
      stem
      Log ind
      Tjek!
      (tænkning ...)
      Nulstil
      eller log ind med
      • facebook
      • google
        Password icon
        Logget ind som (Log ud)
        Luk
        Luk
        0 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »

Hej til alle jer, der ønsker sig en MåltidsKasse til singler!
        På grund af den store (!) interesse for en MåltidsKasse til én person tør vi nu godt love, at kassen kommer på hylderne i løbet af 2016. Men! Vi har fortsat brug for input til hvordan kassen skal sammensættes. Derfor vil det være en hjælp, hvis I har mod på at fortælle os, præcis hvordan en måltidskasse til én burde se ud efter jeres hoveder. Udfyld skemaet her: https://www.aarstiderne.com/Kundeservice/Singlekasse-survey – så tager vi jeres forslag med i den videre produktudvikling.
        De bedste hilsner Lene //Aarstiderne

• Dogme-frugtkasse

Dogme-frugtkasse: En kasse kun m. dansk frugt (evt. kun i efteråret, hvor danske æbler og pærer findes i overflod) Vil ikke have sydamerikanske blommer og druer i en tid, hvor danske haver bugner af frisk frugt!

44 stemmer
        stem
        Log ind
        Tjek!
        (tænkning ...)
        Nulstil
        eller log ind med
        • facebook
        • google
          Password icon
          Logget ind som (Log ud)
          Luk
          Luk
          1 kommentar  ·  Anmeld…  ·  Admin »

Opdatering 19. september 2012

Hej igen. Som du kan se af svaret her http://idekassen.aarstiderne.com/forums/100373-id%C3%A9kassen/suggestions/3171282-danske-%C3%A6bler-og-p%C3%A6rer-i-frugt-og-mixkasserne-om-e har vi undersøgt mulighederne for at skaffe dansk frugt.

Men på nuværende tidspunkt er løbet desværre kørt for i år: Pæresæsonen er ved at rinde ud, og danske økoblommer har haft et hårdt år og været for få og for dårlig kvalitet. Så lige nu ville æbler være det eneste, der kunne være i en dogmefrugtkasse, og der har vi jo ÆbleKassen netop nu – kun med danske æbler.

Men vi kan lide ideen og ville gerne afprøve, om en Dogmefrugtkasse kunne lade sig gøre. Måske kan vi til næste år skaffe flere danske pære, kombineret med lidt danske blommer og tidlige æblesorter i en dogmefrugtkasse. Så ideen er ikke død – den må blot sidde over i et år. Sådan er det jo, når man vil følge sæsonen :)

Hej Cæcilie. Tak for den idé.…

• der tilføjes symboler for hvordan varerne skal opbevares på bagsiden af opskriftsbladet.

Det er så ærgerligt at smide varer ud, bare fordi jeg ikke har opbevaret det ordentligt. Vi er glade for at prøve mange nye ting, men netop fordi de er nye for os ved vi ofte heller ikke hvordan de skal opbevares korrekt. Kunne I ikke opfinde nogle simple piktogrammer der kunne følge hver varer??

44 stemmer
          stem
          Log ind
          Tjek!
          (tænkning ...)
          Nulstil
          eller log ind med
          • facebook
          • google
            Password icon
            Logget ind som (Log ud)
            Luk
            Luk

Hej Merete. Tak for din ide. Vi vil rigtig gerne have mere fokus på, hvordan man bedst opbevarer sit frugt og grønt, for der er ikke meget ved grøntsager, der dør før tid, fordi de har været opbevaret forkert.

Som en start kan du se på vores grøntsagsguide her, der giver gode råd til obevaring af en lang række frugt og grønt:

http://www.aarstiderne.com/Kundeservice/Groentsagsguide.aspx

Vi arbejder netop nu på at få lavet en printvenlig version, så du kan printe den ud og hænge den op på opslagstavlen eller køleskabet.

Jeg tror ikke, vi får lavet symboler på opskrifterne, men vi vil helt klart gerne have udbredt det gode budskab om korrekt opbevaring. Vi lægger hovederne i blød…

• Ældre kasse

Jeg synes I skal lave en ældre kasse. Mine bedsteforældre er opvokset med ordentlig mad af høj kvalitet og er nu blevet for gamle til de store udfoldelser i køkkenet. De får nu leveret mad af kommunen, men det er noget frygteligt hundeæde. I stedet spiser de alt for ensidigt og hvad de selv kan klare at lave i køkkenet - og de taber sig. Vi laver selv mad til dem, det kan de godt lide, men kan ikke lide tanken om at være til besvær (det er de nu ikke). Det duer ikke.

Jeg ønsker mig en sund og…

43 stemmer
            stem
            Log ind
            Tjek!
            (tænkning ...)
            Nulstil
            eller log ind med
            • facebook
            • google
              Password icon
              Logget ind som (Log ud)
              Luk
              Luk
              2 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »

Kære Ditte og andre interesserede,

Kunne vores nye Kvik-KvikKasse måske være den mulighed for ældre mennesker, som I efterspørger?

Kvik Kvik er:
              • Smagfulde retter, der kan laves på 15 minutter
              • Retter fyldt med sundhed selvom det går stærkt
              • Retter, hvor det gode simrekød har simret
              • Retter, hvor de krævende grøntsager er snittet

Se de nye Kvik-KvikKasser her:
              http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/?families=kvik-kvikkassen

De bedste hilsener Lene

• low carb kasse med fisk og fjerkræ som proteinkilde. Altså uden svin og okse. Samt lave den til 3 eller 4 personer.

En low carb kasse med fisk, skaldyr og fjerkræ som proteinkilde. Altså uden svin og okse. Samt lave den til 3 eller 4 personer.

43 stemmer
              stem
              Log ind
              Tjek!
              (tænkning ...)
              Nulstil
              eller log ind med
              • facebook
              • google
                Password icon
                Logget ind som (Log ud)
                Luk
                Luk
              • Slankekassen til 3 eller 4 dage

Vi er en familie på 4 som i et stykke tid har kørt med livretter. Da jeg højst sandsynligt har fået gluten allergi, vil slankekassen passe bedre. Men 5 dage er for meget til vores behov...

41 stemmer
                stem
                Log ind
                Tjek!
                (tænkning ...)
                Nulstil
                eller log ind med
                • facebook
                • google
                  Password icon
                  Logget ind som (Log ud)
                  Luk
                  Luk
                  5 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »
                • Low carb kassen og slankekassen til 4 personer, men kun til 3 dage.

Vi har prøvet lidt forskellige af jeres kasser og køber ofte den grønne måltidskasse. En måltidskasse til 5 dage er for meget, til en aktiv børnefamilie. Ellers tak for nogle super lækre kasser :-)

40 stemmer
                  stem
                  Log ind
                  Tjek!
                  (tænkning ...)
                  Nulstil
                  eller log ind med
                  • facebook
                  • google
                    Password icon
                    Logget ind som (Log ud)
                    Luk
                    Luk
                  • En singlekasse med grøntsager til voksne - altså uden pjat som kakao, saftevand og kiks.

Som single er det umuligt at spise 2 kilo rødbeder, gulerødder eller kartofler på en uge. Til gengæld er vi nogen, der godt kunne spise 5-10 chili. Men kunne man få en siglekasse uden andet end grøntsager? Jeg er fx hverken interesseret i kakao, chokolade, saft eller anden børnemad.

36 stemmer
                    stem
                    Log ind
                    Tjek!
                    (tænkning ...)
                    Nulstil
                    eller log ind med
                    • facebook
                    • google
                      Password icon
                      Logget ind som (Log ud)
                      Luk
                      Luk
                    • planlægning

at man får en automatisk sms eller mail, når I kender indholdet af kommende ugens kasse, så man ikke behøver logge ind for at lave madplan.

34 stemmer
                      stem
                      Log ind
                      Tjek!
                      (tænkning ...)
                      Nulstil
                      eller log ind med
                      • facebook
                      • google
                        Password icon
                        Logget ind som (Log ud)
                        Luk
                        Luk

Hej Katrine. Tak for din ide. Vi er ved at lave en app, hvor du vil kunne se din kasse, til- og afmelde og i det hele taget få overblik og styre dit abonnement fra din mobiltelefon.

Vi vil rigtig gerne være bedre til at informere om indholdet i bedre tid og gøre det tilgængeligt på flere platforme. Så tak for dit input! Vi er i fuld gang med at se på det – også mulighederne for mail- og sms :)

• Én kødfri dag om ugen!

At holde én kødfri dag om ugen til gavn for miljøet og sundheden vinder popularitet i Danmark. Ved at tilbyde en "MeatFree Mondays" kasse der indeholder alternativer til kødbaseret måltlider med friske og sunde råvarer, varer med højt indhold af protien såsom linser, Quoina for at vælge et par eksempler, er Aarstiderne med til at gøre en stor forskel ved at gøre det endnu nemmere for danskerne, at holde en kødfri dag om ugen. Kassen kunne indeholde spændende og nemme opskrifter (der kan evt. laves et samarbejde med nogle af veganske førerende madbloggers, som MFM har et samarbejde med i…

33 stemmer
                        stem
                        Log ind
                        Tjek!
                        (tænkning ...)
                        Nulstil
                        eller log ind med
                        • facebook
                        • google
                          Password icon
                          Logget ind som (Log ud)
                          Luk
                          Luk

Hej Noura og I andre,

Måske I allerede har set det, men for god ordens skyld får I også lige beskeden her. Vi har for nylig introduceret både en FlexitarKasse (https://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/?families=flexitarkassen) og en PescetarKasse (https://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/?families=pescetarkassen). FlexitarKassen indeholder 1 måltid med fisk, 1 måltid med fjerkræ og 2 vegetariske måltider, og PescetarKassen indeholder 1 måltid med fisk og 3 vegetariske måltider.

Måske det var noget for jer? Jeg håber i hvert fald, at I har mod på at prøve kasserne :-)

/Juliane, Aarstiderne

• Der gives en rabat til os der køber flere kasser hver uge! Der er jo kun én levering.

Lige som der er et gebyr hvis der købes for mindre end et eller andet beløb, kunne der godt være en rabat, når der købes 2 eller flere kasser den samme uge, f.eks. morgenmadskasse, grøntsagskasse og kødkasse.

32 stemmer
                          stem
                          Log ind
                          Tjek!
                          (tænkning ...)
                          Nulstil
                          eller log ind med
                          • facebook
                          • google
                            Password icon
                            Logget ind som (Log ud)
                            Luk
                            Luk
                            Anne-Mette svarede

Hej Lotta. Tak for din ide. Jeg kan godt høre, at det lyder logisk, at man skulle kunne få rabat, når man bestiller flere kasse til samme levering.

Selve kørslen er dog kun en lille del af den store mølle, der bliver sat i gang, når en kasse skal fra os og ud til dig. Kassen skal registreres, varerne kontrolleres og pakkes nænsomt på vores pakkeri i Barritskov. Vognmanden, der kører ud til dig, skal pakke ekstra kasser i sin bil og bære ekstra kasser til din dør. Så omkostningerne for os er stort set de samme, uanset om du køber en eller flere kasser.

Vi har taget ideen til os, men lige nu ligger det ikke i kortene, at der kommer mængderabat ved flere kasser.

• Mulighed for at fravælge fisk, i en hvilken som helst kasse

Det kunne være dejligt, at kunne vælge fisk fra i en hvilken som helst kasse, uden at være nødt til at huske på, at skifte kasse hver uge eller gå på kompromis med antal dage. Man skulle kunne vinge af, at man ikke ønsker fisk og der kunne fx følge kylling eller andet kød med til samme opskrifter. Noget i den stil. Vi har pt valgt Aarstiderne helt fra, af ovenstående grunde.

32 stemmer
                            stem
                            Log ind
                            Tjek!
                            (tænkning ...)
                            Nulstil
                            eller log ind med
                            • facebook
                            • google
                              Password icon
                              Logget ind som (Log ud)
                              Luk
                              Luk
                            • der kommer en slankekasse til 2 personer til 3 dage

Jeg har tidligere bestilt og været glad for slankekassen til to personer, men det er ærgerligt at den kun kan fås til fem dage. Vi er ikke hjemme fem dage om ugen, så det ville være skønt om den fandtes til tre dage i stedet.

Mvh Christa

31 stemmer
                              stem
                              Log ind
                              Tjek!
                              (tænkning ...)
                              Nulstil
                              eller log ind med
                              • facebook
                              • google
                                Password icon
                                Logget ind som (Log ud)
                                Luk
                                Luk
                                4 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »
                              • En Vegetar-Kvikkasse

Vi har tidligere været fast abonnent på vegetarkassen, men med et lille barn i huset, er der bare sjældent tid til at bruge lang tid i køkkenet. Vi drømmer derfor om en kvikkasse i vegetarudgave, hvor der ikke bruges mere end 30 min pr opskrift.

31 stemmer
                                stem
                                Log ind
                                Tjek!
                                (tænkning ...)
                                Nulstil
                                eller log ind med
                                • facebook
                                • google
                                  Password icon
                                  Logget ind som (Log ud)
                                  Luk
                                  Luk
                                • der bliver et bredere udvalg af vegetarkasser: Den Indiske vegetarkasse, veganerkasse og glutenfri vegetarkasse.

Som vegetar er der kun én måltidskasse at vælge imellem hos jer, men kødspisere har en del flere :-) Så hvad med at lade jer inspirere af sydindien og lave en indisk vegetarkasse? Og hvad med en veganerkasse? Rigtig mange i dag vil gerne undgå gluten og stivelse, og sådan en kasse ville osse være rar at kunne bestille.
                                  Eller en saftkasse (ikke kun med appelsiner og citrus) Alle os der har en juicer stående på køkkenbordet kunne nok godt bruge en juicerkasse. Den kunne se sådan ud: Som basis er der hver gang æbler, ingefær, citron og gulerod. Derudover…

31 stemmer
                                  stem
                                  Log ind
                                  Tjek!
                                  (tænkning ...)
                                  Nulstil
                                  eller log ind med
                                  • facebook
                                  • google
                                    Password icon
                                    Logget ind som (Log ud)
                                    Luk
                                    Luk
                                  • Low Carb kvikkasse

Tidspres er som regel den størst grund til at spise usundt og mad med for mange kalorier - Har prøvet jeres kvikkasse og kvik-kvikkasse, men der er for mange kulhydrater i og duer derfor ikke til mig. Derfor er jeg blevet glad for Low Carb kassen, som ville være så absolut meget bedre, hvis man også kunne få den i en kvikversion :)

30 stemmer
                                    stem
                                    Log ind
                                    Tjek!
                                    (tænkning ...)
                                    Nulstil
                                    eller log ind med
                                    • facebook
                                    • google
                                      Password icon
                                      Logget ind som (Log ud)
                                      Luk
                                      Luk
                                    • I udbyder jeres helt fantastisk lækre slankekasse til 3 eller 4 dage i stedet for alene til 5.

Det vil være helt vildt dejligt, hvis I udbyder jeres lækre slankekasse til 3 eller 4 dage i stedet for alene til 5 (til 2 personer). Vi, og mange i vores omgangskreds, er ikke hjemme 5 aftener om ugen, og det er sådan en skam, hvis mad går til spilde. Jeg har glutenallergi, så vi kan ikke bare skifte til en anden kasse (og slankekassen er også uden tvivl en af de aller lækreste).
                                      Vi vil blive meget glade hvis det en dag bliver en af jeres ydelser.

Tak for et fantastisk og sundt koncept.

Venlig hilsen
                                      Benedikte

30 stemmer
                                      stem
                                      Log ind
                                      Tjek!
                                      (tænkning ...)
                                      Nulstil
                                      eller log ind med
                                      • facebook
                                      • google
                                        Password icon
                                        Logget ind som (Log ud)
                                        Luk
                                        Luk
                                      • Køderstatning til veganer måltidskasse

Ros til jeres initiativ til at oprette veganerkassen.

Men faktisk synes jeg veganerkassen godt kan blive lidt for "kreativ" fx blomkålspizza med jordnøddesmør og en kålhotdog.

Mit forslag er at tilsætte køderstatning som ligner kyllingefileter, schnitzeler elller hakket kød (Fx Hälsans Kök). Jeg har nemlig bemærket at I en enkelt gang havde seiten med som ligner pølser og det vil jeg rigtig gerne have til noget som minder om traditionelle retter istedet for en kålhotdog.
                                        På den måde tror jeg også I kan få flere tilhængere som ikke er veganere men bar gerne vil prøve det ad. For lige nu…

29 stemmer
                                        stem
                                        Log ind
                                        Tjek!
                                        (tænkning ...)
                                        Nulstil
                                        eller log ind med
                                        • facebook
                                        • google
                                          Password icon
                                          Logget ind som (Log ud)
                                          Luk
                                          Luk

Hej Annie & co.,

Tak for din idé!

Vores Veganske MåltidsKasse er lidt anderledes end de andre måltidskasser, fordi den kun pakkes i en trækasse og ikke også i en flamingokasse med is. Derfor kan vi ikke lægge varer i kassen, som skal være på køl – og derfor er vores udvalg af fx tofuprodukter og andre køderstatninger relativt begrænset. Du vil dog kunne møde både seitanpølser, silken tofu og tofu i kassen med jævne mellemrum.

At Den Veganske MåltidsKasse bliver pakket uden en flamingokasse er et valg vi har foretaget dels på grund af, at den madstil, som vores kok Sanne udfolder i kassen, er plantebaseret i ordets bogstaveligste forstand – og dels fordi det også har indflydelse på kassens pris, om vi pakker en flamingokasse med eller ej.

Men dermed sagt – vi er altid åbne over for forslag og idéer til kasserne! Derfor lader jeg idéen her…

• Lowcarbkasse % svinekød:

er vild med lowcarbkassen - også incl salat/rodfrugter (rodfrugter skal jo netop til for at erstatte ris/brød) - men ønsker, at svinekødet erstattes af okse/kylling/lam - for af mange årsager har vi ikke spist svin i 30 år

29 stemmer
                                          stem
                                          Log ind
                                          Tjek!
                                          (tænkning ...)
                                          Nulstil
                                          eller log ind med
                                          • facebook
                                          • google
                                            Password icon
                                            Logget ind som (Log ud)