IdéKassen

Velkommen til IdéKassen. Har du et godt forslag til vores kasser, vores service, vores hjemmeside eller andet, så stil det her. Vi glæder os til at høre fra jer.

Jeg foreslår at...

Du har brugt alle dine stemmer, og du vil ikke være i stand til at skrive en ny idé, men du kan stadig søge og kommentere på eksisterende ideer.

Der er to måder at få flere stemmer på:

• Når en admin lukker en idé, du har stemt på, vil du få dine stemmer tilbage fra den idé.
  • Du kan fjerne dine stemmer fra en åben idé du støtter.
  • For at se ideer, du har allerede stemt på, skal du vælge "Min feedback" filtrere og vælg "Mine Åbne idéer".
(tænker…)

Indtast din idé og vi vil søge for at se om der er nogen andre der allerede har foreslået det.

Hvis en lignende idé allerede findes, kan du stemme og kommentere på den.

Hvis den ikke findes, kan du indsende din idé, så andre kan stemme på den.

Indtast din idé og vi vil søge for at se om der er nogen andre der allerede har foreslået det.

1. Studierabat :)

måltidskasserne er virkelig lækre, men ogsålidt dyre når man har et stramt madbudget, alternativt kunne man også lave en budgetkasse, men hælder mest til at giver studierabat, da jeg godt kan lide indholdet i kasserne som det er.

704 stemmer
    Stemme
    Log ind
    Tjek!
    (tænkning ...)
    Nulstil
    eller log ind med
    • facebook
    • google
      Password icon
      Jeg accepterer terms of service
      Logget ind som (Log ud)
      Luk
      Luk
      Du har tilbage! (?) (tænker…)
      51 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »

Hej Annette. Tak for din ide. Vi ville rigtig gerne give studierabat, men avancen på fødevarer er ret lav, så det er en økonomisk hurdle at gøre det – simpelthen.

Men! Vi kan måske gøre noget andet. Vi har overvejet en slags lykkepose – LykkeKassen – hvor man vil få en kasse med uspecificeret indhold til en reduceret pris i forhold til de almindelige kasser. Indholdet vil skifte, da det afhænger af, hvad der er overproduceret af i den uge.

Det kunne måske være interessant for studerende også? Man skal selvfølgelig have lidt is i maven for at få sådan en kasse, men til gengæld er der penge at spare.

Vi har ikke besluttet endnu at lave sådan en LykkeKasse, men den ligger og bobler som ide. Hvad synes du – og alle jer andre, der har stemt på ideen – om det? Kunne en uspecificeret LykkeKasse til reduceret pris…

• 333 stemmer
      Stemme
      Log ind
      Tjek!
      (tænkning ...)
      Nulstil
      eller log ind med
      • facebook
      • google
        Password icon
        Logget ind som (Log ud)
        Luk
        Luk
        28 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »
      • Flere kolonialvarer

Jeg mindes med glaede dengang aarstiderne havde en gigantisk udvalg af alle former for kolonialvarer man kunne bestille mod at betale et ekstra pakkegebyr - det var fantastisk for alle os som hader at handle ind

281 stemmer
        Stemme
        Log ind
        Tjek!
        (tænkning ...)
        Nulstil
        eller log ind med
        • facebook
        • google
          Password icon
          Logget ind som (Log ud)
          Luk
          Luk
          31 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »
          påbegyndt  ·  Anne-MetteAnne-Mette svarede

Opdatering 8. august 2012

Kære alle

Vi har virkelig lagt os i selen og har udbygget ekstra varer-sortimentet ganske betragteligt her hen over sommeren. Der er mange virkelig lækre og spændende sager, men netop nu er det måske alligevel værd af fremhæve:

Fisk på glas Smagekasse: http://www.aarstiderne.com/ekstra%20varer/Fisk-paa-glas-kassen (med de mest udsøgte (og miljøvenligt fangede) tun, ansjos og sardin fra Ortiz – kan også købes hver for sig)

Håndlavet fuldkornspasta af fabelagtig kvalitet: http://www.aarstiderne.com/ekstra%20varer/Haandlavet-fuldkornspasta

Den asiatiske smagepose til jer, der bare elsker smagen af soya, sesam, miso og riseddike: http://www.aarstiderne.com/ekstra%20varer/Den-asiatiske-smagepose

Weekendgufkassen med alt det gode: Chokolade, chips, slik, kiks mm. http://www.aarstiderne.com/ekstra%20varer/WeekendGufKassen

Og så har vi længe haft de skønne Clipper-te’er, kaffeposer og nu også Matcha-te (og et Matchatesæt, hvis man vil gøre noget ekstra ud af det: http://www.aarstiderne.com/ekstra%20varer/Matcha-The-saettet )

Og så har vi jo fået de skønneste honningprodukter både i smagekasseform (http://www.aarstiderne.com/ekstra%20varer/HonningPosen ) og i det store smukke ærteblomsthonning i…

• Dogme-mikskasse

En mikskasse med dansk frugt og grønt. Mikskasserne er rigtigt gode, hvis man ikke er så mange og dogmekassen er en god måde at støtte de danske producenter. Derfor kunne det være rigtigt fedt, hvis man havde muligheden for, at vælge en sådan kasse udelukkende med danske produkter.

280 stemmer
          Stemme
          Log ind
          Tjek!
          (tænkning ...)
          Nulstil
          eller log ind med
          • facebook
          • google
            Password icon
            Logget ind som (Log ud)
            Luk
            Luk
            4 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »
          • at der laves en dessertkasse

det kan være med mix af kolonial, frugt og kølevarer. Fast eller varierende indhold. Ekstravare eller egentlig kasse. Bare noget godt og sødt

254 stemmer
            Stemme
            Log ind
            Tjek!
            (tænkning ...)
            Nulstil
            eller log ind med
            • facebook
            • google
              Password icon
              Logget ind som (Log ud)
              Luk
              Luk
              8 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »
              planlagt  ·  Anne-MetteAnne-Mette svarede

opdatering 12. marts 2012

Kære alle

Vi har forskellige ideer til, hvordan vi kunne lave en dessertkasse, men hvad tænker I: Skal det fx være lækre, franske tærter, der bare lige skal i ovnen, eller skal det være mere sofistikerede desserter, der skal laves fra bunden?

Det er altid en udfordring at have bær i kasserne, da de er meget sårbare, så vi skal måske over i nogle andre typer desserter – Panne cotta, Tiramisu, eller måske gamle klassikere som pære belle helene med et twist? Kager? Frugtgrød? :)

/Anne-Mette

Hej Pernille. Glimrende ide! Hvem kunne ikke ønske sig en dessertkasse med økologiske lækkerier :). Og det er noget, vi arbejder på allerede nu.

Det bliver nok ikke muligt at få et fast abonnement på dessertkassen, men vi forestiller os, den kunne dukke op fra tid til anden i ekstravarersortimentet. Vi kan ikke sige endnu, hvornår den kommer, men jeg…

• Allergi-måltidskasse

Jeg tåler ikke gluten og mælkeprodukter. Kunne man forestille sig en måltidskasse, der er blottet for allergener som gluten, mælkeprodukter, nødder og så videre? Kartofler, quinoa, boghvede kan være i stedet for brød, pasta, couscous, bulgur osv.
              Tak for fantastiske kasser

222 stemmer
              Stemme
              Log ind
              Tjek!
              (tænkning ...)
              Nulstil
              eller log ind med
              • facebook
              • google
                Password icon
                Logget ind som (Log ud)
                Luk
                Luk
                12 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »
                Anne-MetteAnne-Mette svarede

Hej Michael. Tak for din ide og for rosen! Jeg kan sagtens se problematikken, hvis man er allergiker, og vi vil gerne være med til at gøre det lettere for dig at slippe for de varer, du ikke kan tåle.

Vi har planer om at lave et advarselssystem, der skal fungere på den måde, at du kan bede om at blive advaret, hvis der varer, du ikke kan tåle, i den kasse, du plejer at abonnere på. I advarslen vil der også stå, hvilke af ugens kasser, der ikke indeholder den eller de råvarer, du ikke ønsker, så du har mulighed for at skifte kasse. Det vil gøre det nemmere for dig at få en kasse med det indhold, du bedst kan lide og tåle.

Vi håber, at vi i sådan et advarselssystem også kan lave grupper, så du fx kan markere nødder som en samlet kategori, og så bliver…

• En Gavekasse - sig det med Aarstiderne.

•Vi ses når Kassen kommerkassen – gave til veninde/ søster/ langdistance-kæreste, op til en weekend hvor man kommer på besøg.
                •Kondomkassen – nem mad til den unge der lige er flyttet hjemmefra
                •Sygekassen – hvis kollegaen trænger til en opmuntring, eller til når farmor er alene hjemme, fordi farfar er på sygehuset
                •Tillykke med det helekasssen – champange, lidt brød og lidt ost.
                •Afbudskassen – jeg er ked af jeg ikke kunne komme kassen
                •Høkassen – til dem der ikke bruger tid på at stå op og gå ud
                •Brystkassen – til de ammende mødre J

189 stemmer
                Stemme
                Log ind
                Tjek!
                (tænkning ...)
                Nulstil
                eller log ind med
                • facebook
                • google
                  Password icon
                  Logget ind som (Log ud)
                  Luk
                  Luk
                  5 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »

Update 22. november 2011

Hej alle. Såtr I og mangler en gavekasse nu og her? Så tjek AfriKassen ud. Den er superflot med farvestrålende etiketter og spændende indhold. I kassen er der også en farverig brochure med fortællinger om varerne, opskrifter, tips & tricks.

Kassen er blevet til i samarbejde med Solhjulet, Care, Dansk Flygtningehjælp og Imperiet, og er sat i verden for at hjælpe afrikanske kvalitetsvarer frem i handlen.

Giv AfriKassen som gave og glæd en ven – mens du samtidig støtter Afrika.

Læs mere om AfriKassen her: http://aarstiderne.com/ekstra%20varer/AfriKassen.aspx

Hej Lone. Tak for dine kreative ideer :). Som du måske ved, har vi i dag mulighed for at give et gavekort eller give en gavelevering af en af de eksisterende kasser. Det er selvfølgelig ikke helt det samme, som du foreslår, men står du og mangler en gave her op til jul, er det et godt bud :)

Du…

• Kasse til børnefamilier med mindre børn

Hej jeg har i denne uge modtaget en af jeres måltidskasser og er tilfreds, men synes i mangler en kasse til børnefamilier med mindre børn.
                  dels en kasse hvor der er taget højde for i pris og mængde at små børn ikke spiser så meget og så noget mere børnerealeteret mad.
                  Mvh Lykke Smith

179 stemmer
                  Stemme
                  Log ind
                  Tjek!
                  (tænkning ...)
                  Nulstil
                  eller log ind med
                  • facebook
                  • google
                    Password icon
                    Logget ind som (Log ud)
                    Luk
                    Luk
                  • Mælk

At man som ekstra varer kan bestille 5 liter mælk

170 stemmer
                    Stemme
                    Log ind
                    Tjek!
                    (tænkning ...)
                    Nulstil
                    eller log ind med
                    • facebook
                    • google
                      Password icon
                      Logget ind som (Log ud)
                      Luk
                      Luk
                      18 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »

Hej Birgit. Tak for din ide. Vi ville elske den gamle mælemandsmodel, hvor vi kan levere mælk, der står klar på dit dørtrin hver morgen – gerne i glasflasker :).

Men vi må også erkende, at der er langt til mælkemandsrdømmen. Realistisk ville vi skulle levere mæken i kartoner på køl i flamingokasser, og det vil ende i uanede mængder emballage og en pris, der ville blive alt for høj i forhold til supermarkedspriserne.

Så ideen er god, men som det ser ud i dag, er det ikke noget, vi lige kan løse og dermed føre ud i livet.

• Der laves en dogmekasse uden kartofler

En dogme version af KUK-kassen.

149 stemmer
                      Stemme
                      Log ind
                      Tjek!
                      (tænkning ...)
                      Nulstil
                      eller log ind med
                      • facebook
                      • google
                        Password icon
                        Logget ind som (Log ud)
                        Luk
                        Luk
                        14 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »
                      • ...det bliver muligt at bestille enkeltvarer, således at man nemt kan supplere sin faste kasse med de ekstravarer man ønsker.

Jeg elsker f.eks. jeres vegetarkasse, men kunne godt tænke mig fast hver uge, at få grønkål med (som jeg putter i alt...is, smoothies, salater osv.). Eller f.eks. at man kan nøjes med at bestille én pakke vegetarbøffer, så man ikke behøver at få f.eks. tofuen med :)

På den måde, vil jeg kunne købe alle mine grøntsager og frugt udelukkende hos Aarstiderne :)

144 stemmer
                        Stemme
                        Log ind
                        Tjek!
                        (tænkning ...)
                        Nulstil
                        eller log ind med
                        • facebook
                        • google
                          Password icon
                          Logget ind som (Log ud)
                          Luk
                          Luk
                          9 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »
                        • 139 stemmer
                          Stemme
                          Log ind
                          Tjek!
                          (tænkning ...)
                          Nulstil
                          eller log ind med
                          • facebook
                          • google
                            Password icon
                            Logget ind som (Log ud)
                            Luk
                            Luk
                            9 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »

Hej Anders. Tak for ideen. Jeg forstår godt ønsket om at kunne vælge frit – eller måske slippe for grisen. Og vi vil rigtig gerne hjælpe med det :)

Men har du tænkt på, at du kan holde øje med kasserne og skifte i de uger, der er gris i den, du plejer? Så får du prøvet forskellige kasser, og måske opdager du endda, at der er andre kasse, der er sjovere for dig.

Derudover pønser vi på at lave en “grøntsagsalarm”, der også kan fugere som en grisealarm. Det skal fungere på den måde, at du kan bede om at blive advaret, hvis der fx er gris i den kasse, du plejer at abonnere på. I advarslen vil der også stå, hvilke af ugens kasser, der ikke indeholder gris, så du har mulighed for at skifte kasse. Det vil gøre det nemmere for dig at få en kasse med…

• SMS med leveringstidspunkt

Ønsker mig en sms på dagen for leveringen med angivelse af leveringstidspunkt fx ml kl 12-13

137 stemmer
                            Stemme
                            Log ind
                            Tjek!
                            (tænkning ...)
                            Nulstil
                            eller log ind med
                            • facebook
                            • google
                              Password icon
                              Logget ind som (Log ud)
                              Luk
                              Luk
                              3 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »
                            • Måltidskasser

Det kunne være dejligt, hvis man selv kunne sammensætte sine måltidskasser, eller på anden måde have lidt indflydelse til indholdet i kasserne. Hvert måltid skulle så have en pris, efter om den var til 2 eller 4 personer, og afh. af indhold.

128 stemmer
                              Stemme
                              Log ind
                              Tjek!
                              (tænkning ...)
                              Nulstil
                              eller log ind med
                              • facebook
                              • google
                                Password icon
                                Logget ind som (Log ud)
                                Luk
                                Luk
                                10 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »

Hej Tina. Ja, det kunne være dejligt :). Vi arbejder hele tiden på at få mere fleksibilitet i kasser og ekstravarer, så du i højere grad kan sammensætte, vælge til og fra, som du lyster.

Omkostningerne ved fuld fleksibilitet på MåltidsKasserne vil dog være ganske store, og det er en økonomisk hurdle at gøre alt justerbart. Så lige nu arbejder vi på andre måder at øge fleksibiliteten, bl.a. ved at øge ekstravarersortimentet, så du nemmere kan supplere, hvis din MåktidsKasse mangler noget.

• Kalorieantal i Måltidskasserne

Det kunne være fedt, hvis der på opskrifterne i de forskellige måltidskasser var angivet, hvor mange kalorier, der er i de forskellige retter.
                                Det ville være god service for os, der tæller :D

86 stemmer
                                Stemme
                                Log ind
                                Tjek!
                                (tænkning ...)
                                Nulstil
                                eller log ind med
                                • facebook
                                • google
                                  Password icon
                                  Logget ind som (Log ud)
                                  Luk
                                  Luk
                                  5 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »

For jer, der tæller kalorier: Fra uge 11 kan man bestille Slankekassen, der både er fedtfattig og har snor i kalorierne.

Retterne bliver energiberegnede og overholder sundhedsstyrelsens kostråd. Slankekassen bliver lavet sammen med professionelle diætister. Til gengæld er der ikke længere kalorietal på Livretterne.

Hvis I vil vide mere om slankekassen, kan Iæse her http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasserV2/MaaltidsKasse-SlankeKassen

Hej Anita

Fra denne uge og frem vil der være kalorietal i måltidskasserne Livretter til 2 personer i 3 dage og Livretter til 4 personer i 3 dage.

Livretterne til 3 dage er blevet ændret i samarbejde med Diabetesforeningen og ernæringsekspert Janne Bagger, der har gjort Livretterne 3 dage diabetikervenlige. Her er der taget højde for fedt-, kalorie-, sukker- og saltindhold, og der er fokus på fibre og fuldkorn.

Hvis det lyder som noget, så tag et kig på Livretter til 2 personer 3 dage:

http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/MaaltidsKasse-Livretter-2-i-3

eller Livretter til 4 personer i 3 dage:

http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/MaaltidsKasse-Livretter-4-i-3

• ... i lavede flere kasser til kun en enkelt person.

jeg ville virkelig ønske der var nogle kasser at vælge mellem selv om man kun er en person. veræredens kassen er god men nogen uger kunne det være rart med afveksling.

85 stemmer
                                  Stemme
                                  Log ind
                                  Tjek!
                                  (tænkning ...)
                                  Nulstil
                                  eller log ind med
                                  • facebook
                                  • google
                                    Password icon
                                    Logget ind som (Log ud)
                                    Luk
                                    Luk
                                  • Mere overskuelighed over hvor meget man køber for

Jeg er fast kunde og betaler med kreditkort, derfor kunne det være rart, hvis jeg under mine side kunne se, hvor meget jeg skylder jer og hvornår det bliver trukket på min konto, så der er styr på pengene.

81 stemmer
                                    Stemme
                                    Log ind
                                    Tjek!
                                    (tænkning ...)
                                    Nulstil
                                    eller log ind med
                                    • facebook
                                    • google
                                      Password icon
                                      Logget ind som (Log ud)
                                      Luk
                                      Luk
                                      under bedømmelse  ·  2 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »
                                    • en nordisk måltidskasse

en måltidskasse med madvarer fra hele norden som følger årstiderne.

69 stemmer
                                      Stemme
                                      Log ind
                                      Tjek!
                                      (tænkning ...)
                                      Nulstil
                                      eller log ind med
                                      • facebook
                                      • google
                                        Password icon
                                        Logget ind som (Log ud)
                                        Luk
                                        Luk
                                        1 kommentar  ·  Anmeld…  ·  Admin »
                                        Anne-MetteAnne-Mette svarede

Kære alle. Tak for ideen om en nordisk MåltidsKasse. Den Grønne Kasse har i dag kun danske grøntsager (der følger årstiden), som jo er fundamentet for kassen, så det er det tætteste, vi p.t. kommer en nordisk MåltidsKasse. Svinekødet er også altid dansk, men de andre produkter i kassen kan være mange andre steder fra. Men det er vitterlig en meget dansk/nordisk kasse.

En 100% nordisk kasse er dog ikke noget, vi har, og det ligger heller ikke i planerne. Men jeg håber, I vil give Den Grønne Kasse en chance :)

I kan læse mere om Den Grønne Kasse her: http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser/MaaltidsKasse-DenGroenneKasse

• Gerne fisk, men af god/bedre kvalitet

Vi oplever igen og igen, at fisken i måltidskasserne er af ringe kvalitet - kraftig lugt af fisk, ikke frisk fiskesmag mv.

Det kan og bør gøres langt bedre.

64 stemmer
                                        Stemme
                                        Log ind
                                        Tjek!
                                        (tænkning ...)
                                        Nulstil
                                        eller log ind med
                                        • facebook
                                        • google
                                          Password icon
                                          Logget ind som (Log ud)
                                          Luk
                                          Luk
                                          6 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »

Hej Lars. Tak for tilbagemeldingen. Fisken skal selvfølgelig være i orden. Ingen tvivl om det. Hvis du oplever dårlig fisk i din kasse, må du meget gerne kontakte Samtalerne – vores kundeservice. Så får du både prisen refunderet og vi har mulighed for at føre statistik over, hvor ofte fisken ikke er helt frisk.

Vi arbejder hele tiden på at forbedre kvaliteten og for at få den bedste fisk leveret i vores kasser.

Når det så er sagt, så kan der være flere grunde til, at fisken kan lugte lidt, uden at det har betydning for kvaliteten. Al vores fisk er fersk – pånær laksen, der kommer fra Alaska og har været frosset for at kunne klare transporten. Fisken er pakket i en beskyttet atmosfære for at øge holdbarheden, dvs. at der ikke kun er luft i pakken. Når man åbner pakken kan denne atmosfære godt lugte lidt, uden at…

• Alle slags mel fra Aurion bliver tilgængelige i online shop

Da vi selv bager rugbrød, vil vi gerne have rugmel og knækkede rugkerner fra Aurion tilgængelige.

62 stemmer
                                          Stemme
                                          Log ind
                                          Tjek!
                                          (tænkning ...)
                                          Nulstil
                                          eller log ind med
                                          • facebook
                                          • google
                                            Password icon
                                            Logget ind som (Log ud)
                                            Luk
                                            Luk
                                            0 kommentarer  ·  Anmeld…  ·  Admin »

Hej Karen. Tak for din ide. Vi planlægger at udvide bageuniverset, men kan ikke endnu sige, om alt vil blive tilgængeligt i onlineshoppen. Men hæng i og hold øje – der vil komme nye sager :)

← Forrige 1 3 4 5 41 42
                                          • Kan du ikke finde din idé?

IdéKassen

Feedback og Knowledge Base