Jeg foreslår at...

Studierabat :)

måltidskasserne er virkelig lækre, men ogsålidt dyre når man har et stramt madbudget, alternativt kunne man også lave en budgetkasse, men hælder mest til at giver studierabat, da jeg godt kan lide indholdet i kasserne som det er.

1,298 stemmer
stem
Log ind
Tjek!
(tænkning ...)
Nulstil
eller log ind med
  • facebook
  • google
    Password icon
    Jeg accepterer terms of service
    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    Annette Berg indsendte denne ide  ·   ·  Anmeld…  ·  Admin »
    under bedømmelse  ·  AdminJuliane (Teamleder, Aarstiderne) svarede  · 

Opdatering 13.11.17: Hej alle sammen, og tak for jeres stemmer! Jeg kan se, at der løbende tikker flere og flere stemmer ind på idéen om studierabat, og derfor ville jeg lige sørge for en opdatering til jer.

Vi har endnu ikke fundet den rigtige form for, hvordan en evt. studierabat kunne fungere. For det første er der hele spørgsmålet om, hvorvidt det skal være en studie-rabat. Ikke dermed sagt, at studerende ikke fortjener gode grøntsager til en god pris, men der er jo mange andre grupper med lignende, trange økonomiske vilkår (pensionister, fx), som vi også kunne vælge at tilgodese i forhold til en evt. rabatløsning.

Selve konceptet skal vi også have tænkt videre over. Det er nok ikke realistisk, at vi kommer til at tilbyde en flad rabat på hele vores sortiment til studerende eller andre værdigt trængende. Jeg tror personligt mere på den løsning, at vi udvikler en særlig kasse, som indeholder billigere varer og evt. overskudsvarer, der så ville være mere interessant for de af os med et lidt strammere madbudget. Men om den kasse så skal være for alle eller kun tilgængelig for fx studerende ville også være noget, vi skulle tænke over.

Distributionen og det konkrete indhold af kassen har vi heller ikke fået tænkt færdig over endnu – så der er med andre ord nok lidt vej igen, før vi kan præsentere et bæredygtigt rabatkoncept til fx studerende. Men idéen lever bestemt stadig og ligger og bobler hos os. Og I bliver naturligvis de første til at få at vide, hvis vi på et tidspunkt fører planerne ud i livet!

/Juliane, Aarstiderne

76 kommentarer

Log ind
    Tjek!
    (tænkning ...)
    Nulstil
    eller log ind med
    • facebook
    • google
      Password icon
      Jeg accepterer terms of service
      Logget ind som (Log ud)
      Luk
      Luk
      Sender...
      • Anonym kommenterede  ·   ·  Anmeld

Hej aarstiderne og alle jer studerende.
        Jeg synes at jeres priser er ganske fair.
        Det er meget normalt at man lever for ca 75-100 kr om dagen i mad pr. Person.
        Det kan gøres billigere hvis det ikke var økologisk, men det koster økologi og transporten og pakningen osv.
        Desuden så er der rigtig mange familier, og pensionister som har ligeså lidt penge som de studerende. Det er et valg man må tage om man vil handle ikke økologisk eller økologisk og så handle selv i fakta/netto eller få lækre varer fra jer årstiderne med lækre inspirerede opskrifter til. Husk på kødet er også økologisk og det koster plus fisken er opdrættet.
        Så prisen er ganske fair.... Tak for et fantastisk koncept som vi i familien nyder meget

• Susie kommenterede  ·   ·  Anmeld

Det lyder som en god idé med en billigere kasse. Som studerende lever man jo ofte af pasta og ketchup og det er ikke specielt nærende. Så hvis man kunne lave nogle mere lødige opskrifter på billig mad i økologisk udgave, vil det være super. Og da kontant hjælpen og integrationsydelsen er så lave, at folk må vælge mellem at købe mad eller betale husleje - og er nød til at begynde at skralde hvis de skal have nok at spise, vil det var fantastisk at Aarstiderne også tager et socialt ansvar og pudser lidt på sin CSR profil :-)

• Michelle kommenterede  ·   ·  Anmeld

Det er en fed idé med Lykkekassen, endnu federe, hvis man kunne få en vegetarisk Lykkekasse! (Hvilket jo er meget på moden i disse dage, så tror, at den ville sælge godt!)

God ide også til os der kun har en folkepension.

Lykkeposen lyder som en herlig ide. Tror også jeg kunne finde på det ind i mellem - også selvom jeg ikke er studerende længere. Det er altid godt at bliver udfordret.
        Se at få gjort noget ved det, så vi kan undgå madspild.

• Lone Sørensen kommenterede  ·   ·  Anmeld

Kunne det være muligt at arbejde med "undgå madspild" som kombination til Lykkekassen, eller det er allerede en del af ideen?

2011 - skriver I at i overvejer en lykkekase. 2016 folk kommentere stadig at det er en god ide - men I er tilsyneladende ikke kommet længere med ideen? Var det ikke en ide at give en opdate på ideen - bekræft eller afliv. Vi er mange der venter i spænding kan jeg se??????

• Rune Hou Thode kommenterede  ·   ·  Anmeld

Studie og/eller mængderabat er en god idé.
        LykkeKasse lyder også rigtig godt. Det er også godt med mindre madspild

Fantastisk idé

God ide!

• Parthia kommenterede  ·   ·  Anmeld

God idé! Det kunne være rigtig rart med et billigere tilbud for studerende, således at man ikke er nødt til at lade sig begrænse af pengepungen for hvor ofte man kan nyde de friske råvarer fra Aarstiderne. :)

Super idè - der er mange med et stramt madbudget, som gerne vil have lækker økologisk mad, inklusiv mig som er førtidspensionist

• Susanne - i arbejde kommenterede  ·   ·  Anmeld

Det vil være en god idé med en lykkekasse, men den skal kunne købes af andre end studerende. Der er mange pensionister, førtidspensionister, arbejdsløse osv., som også lever på et meget stramt budget. At kunder i arbejde eller med penge på bogen skal betale ekstra er ikke en god idé. Det ville fungere som en form for dobbelt beskatning. Lykkekassen skal være for alle - ellers skal aarstiderne sidde og kontrollere, om kunderne er studerende, pensionister eller andet, og det ville give en masse bureaukrati og fordyrelse af ydelser.

God ide!!

Lykkekasse er en god ide!

• Paris Nakita Kejser kommenterede  ·   ·  Anmeld

Istedf or studie rabat kunen man vle også bare lave en "stuide kasse" som indholder mere produkt egnet til en studens budget så andre kunder ikke skal betale for studernes gilde?

God idé. Så længe det stadig er måltider med opskrifter.

• Bruno kommenterede  ·   ·  Anmeld

lykkekassen til alle

Ja, god ide med lykkekassen- men også til pensionister.

← Forrige 1 3 4

Feedback og Knowledge Base