Jeg foreslår at...

Allergi-måltidskasse

Jeg tåler ikke gluten og mælkeprodukter. Kunne man forestille sig en måltidskasse, der er blottet for allergener som gluten, mælkeprodukter, nødder og så videre? Kartofler, quinoa, boghvede kan være i stedet for brød, pasta, couscous, bulgur osv.
Tak for fantastiske kasser

374 stemmer
Stemme
Log ind
Tjek!
(tænkning ...)
Nulstil
eller log ind med
  • facebook
  • google
    Password icon
    Jeg accepterer terms of service
    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (tænker…)
    Michael SøndergaardMichael Søndergaard indsendte denne ide  ·   ·  Anmeld…  ·  Admin »
    Anne-MetteAnne-Mette svarede  · 

Hej Michael. Tak for din ide og for rosen! Jeg kan sagtens se problematikken, hvis man er allergiker, og vi vil gerne være med til at gøre det lettere for dig at slippe for de varer, du ikke kan tåle.

Vi har planer om at lave et advarselssystem, der skal fungere på den måde, at du kan bede om at blive advaret, hvis der varer, du ikke kan tåle, i den kasse, du plejer at abonnere på. I advarslen vil der også stå, hvilke af ugens kasser, der ikke indeholder den eller de råvarer, du ikke ønsker, så du har mulighed for at skifte kasse. Det vil gøre det nemmere for dig at få en kasse med det indhold, du bedst kan lide og tåle.

Vi håber, at vi i sådan et advarselssystem også kan lave grupper, så du fx kan markere nødder som en samlet kategori, og så bliver du advaret både hvis der er pinjekerner, peanuts eller enhver anden form for nødder i kassen. Og det samme for gluten og mælkeprodukter.

Det kan være svært at lave en decideret allergi-kasse, da der findes mange allergier, og det vil være svært at tage højde for alle. Men vi har det in mente og arbejder for at gøre det lettere at vælge til og fra og udvide udvalget af ekstravarer, så man i højere grad kan få en “pick ’n mix-løsning” .

Jeg håber, det kan gøre det lidt lettere for dig.

18 kommentarer

Log ind
    Tjek!
    (tænkning ...)
    Nulstil
    eller log ind med
    • facebook
    • google
      Password icon
      Jeg accepterer terms of service
      Logget ind som (Log ud)
      Luk
      Luk
      Sender...
      • Helle Foldbjerg RasmussenHelle Foldbjerg Rasmussen kommenterede  ·   ·  Anmeld

Vores søn har cøliaki (glutenallergi) samt mælkeallergi, hvorfor vi også gerne vil kunne vælge gluten og mælk fra. Jeg forestiller mig, at man kunne klikke af at man ikke ønsker gluten, mælk osv. i de forskellige kasser og at der så i stedet var erstatningsvarer. F.eks. kunne pastaen blive skiftet ud med glutenfri pasta, couscous med glutenfri couscous osv. Der kunne være et lille tillæg til kassen for at vælge erstatningsvare.

• Anonym kommenterede  ·   ·  Anmeld

JA TAK! ønskekasse :-)

Nemlig, gluten- og mælkefri. Der må dog meget gerne være nødder i for min skyld. Måske kunne en mellemvej være at kassen var gluten- og mælkefri og at man lavede det der advarselssystem i forhold til nødderne. Kassen må også meget gerne være vegetarisk :)

• AnonymAnonym kommenterede  ·   ·  Anmeld

Jeg synes at det er en god idee med en glutenfri og mælke - sukkerfri kasse!

Jeg har nikkel allergi og kan ikke tåle grov pasta, groft brød, brun ris, linser, bønner og den slags. Vil meget gerne kunne bestille måltidskasserne med alm. pasta, hvidt brød (som også kan være rigtig lækkert) og hvide ris. Det er ærgerligt hver uge, at skulle købe supplerende ind til måltidet og stå med en masse mad, jeg ikke kan bruge.

• HeleneHelene kommenterede  ·   ·  Anmeld

Jeg tror det vil være en rigtig smart idé for Jer Årstiderne, at lave en kasse der er BÅDE vegan og glutenfri (kød-, mælk- æg og glutenfri)! Det lyder som om behøvet er stort. Både her og i vores (store) netværk er det et stort og stigende ønske. OG det er altså ikke så svært længere - der findes store og gode kokke-kræfter i den retning i DK. I øvrigt TAK for et fantastisk koncept.

Low FODMAP diet- kassen ville være smart her :)

• DitteDitte kommenterede  ·   ·  Anmeld

Ja helt sikkert med på en allergi kasse ala, har en datter som får kost efter fodmap diæt så jaaaaa

• Susan AndersenSusan Andersen kommenterede  ·   ·  Anmeld

Er selv Gluten sensibel og får i forvejen Vegetarkassen, så det er egentlig få ændringer der skal til ift Glutenfri produkter i denne kasse. Det er evt. Pasta, pizza bunde eller mel til dem, lasagneplader, cous cous og den slags . Ikke varer der fylder meget i det samlede udvalg i vegetarretterne. Måske kunne man tænke sig at man kunne vælge en glutenfri variant af kassen/kasserne ? Undrer mig faktisk over hvorfor I ikke har flere glutenfri varer i det hele taget? . Der er kommet langt mere fokous på gluten og lactose problemer de senere år og flere får anbefalet gluten og evt, lactose fri kost. Så jeg tror det ville være et fornuftigt sats fra Aarstiderne. Jeg ved at eet af de store mærker med Glutenfri varer, er igang med at satse på DK, så bare ind i kampen ;-)

• CecilieCecilie kommenterede  ·   ·  Anmeld

Jeg er også med her på ønsket om flere glutenfri produkter - det kunne være fedt med gode glutenfri alternativer under "ekstra varer".

• Kristin olafsdottir Kristin olafsdottir kommenterede  ·   ·  Anmeld

I tilbyder en rugbrødskasse med tre typer af rugbrød. Alle indeholder gluten! Det skulle være en god service at tilbyde den glutenfrie brødkasse.

• Tine L EriksenTine L Eriksen kommenterede  ·   ·  Anmeld

Ville elske det hvis der kom en glutenfri måltidskasse, eller hvis det bare engang imellem passede så alle 3 opskrifter i kassen var fri for gluten!

• LeneLene kommenterede  ·   ·  Anmeld

Helt enig i at der mangler oplysninger om allergener i de forskellige kasser/kolonialvarer .
        Selv skal jeg undgå mælk,æg,soja,hasselnødder og mandler, hvilket har gjort, at jeg ikke har turdet kaste mig ud i kasser med kolonialvarer.
        Min erfaring er , at jeg har det bedst med selv at tjekke indigrensliten på det jeg køber.
        Så en anden løsning kunne evt være at gøre ingredienslisten på kolonialvarene tilgængelig for kunderne.

• Michael SøndergaardMichael Søndergaard kommenterede  ·   ·  Anmeld

Fantastisk! Det lyder rigtig godt! Glæder mig til at se advarselssystemet.

Til Ulla: Der er ikke gluten i boghvede og det gør det til et rigtig godt alternativ til hvede.

• UllaUlla kommenterede  ·   ·  Anmeld

Er du gluten allergiker må du ikke få boghvede ...

• MetteMette kommenterede  ·   ·  Anmeld

Ja - jeg har også cøliaki (glutenallergi)... så jeg kan kun tilslutte mig ønsket om sådan en kasse!!!

• ViviVivi kommenterede  ·   ·  Anmeld

Det samme eftersøger jeg - særligt en kasse der er fri for gluten - ELLER gluten- og lactosefri varer i Jeres sortiment som ekstrakøb (f.eks. forskellige glutenfri korn- og melprodukter samt ris-/soyamælk).
        Det ville være helt fantastisk! :-)

• MatildeMatilde kommenterede  ·   ·  Anmeld

ja ja ja!!!!

Feedback og Knowledge Base