Jeg foreslår at...

at der laves en dessertkasse

det kan være med mix af kolonial, frugt og kølevarer. Fast eller varierende indhold. Ekstravare eller egentlig kasse. Bare noget godt og sødt

367 stemmer
Stemme
Log ind
Tjek!
(tænkning ...)
Nulstil
eller log ind med
  • facebook
  • google
    Password icon
    Jeg accepterer terms of service
    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (tænker…)
    Pernille JørgensenPernille Jørgensen indsendte denne ide  ·   ·  Anmeld…  ·  Admin »
    planlagt  ·  Anne-MetteAnne-Mette svarede  · 

opdatering 12. marts 2012

Kære alle

Vi har forskellige ideer til, hvordan vi kunne lave en dessertkasse, men hvad tænker I: Skal det fx være lækre, franske tærter, der bare lige skal i ovnen, eller skal det være mere sofistikerede desserter, der skal laves fra bunden?

Det er altid en udfordring at have bær i kasserne, da de er meget sårbare, så vi skal måske over i nogle andre typer desserter – Panne cotta, Tiramisu, eller måske gamle klassikere som pære belle helene med et twist? Kager? Frugtgrød? :)

/Anne-Mette

Hej Pernille. Glimrende ide! Hvem kunne ikke ønske sig en dessertkasse med økologiske lækkerier :). Og det er noget, vi arbejder på allerede nu.

Det bliver nok ikke muligt at få et fast abonnement på dessertkassen, men vi forestiller os, den kunne dukke op fra tid til anden i ekstravarersortimentet. Vi kan ikke sige endnu, hvornår den kommer, men jeg lover at sige til, når det sker :)

17 kommentarer

Log ind
    Tjek!
    (tænkning ...)
    Nulstil
    eller log ind med
    • facebook
    • google
      Password icon
      Jeg accepterer terms of service
      Logget ind som (Log ud)
      Luk
      Luk
      Sender...
      • PernillePernille kommenterede  ·   ·  Anmeld

Rabarbertrifli, æblekage/tærte, citrontærte.....vil gerne selv tilberede desserterne. God idé

• HanneHanne kommenterede  ·   ·  Anmeld

Hej. Det kunne være en rigtig god idé, hvis man kunne tilvælge en eller to desserter om ugen til de faste kasser, ligesom man kan bestille ekstra frugt til kasserne:-)

• HanneHanne kommenterede  ·   ·  Anmeld

Hej. Jeg er enig i at det kunne være skønt med en dessertkasse. En anden idé kunne være at man kunne tilvælge en eller to desserter om ugen til de faste kasser, ligesom man kan bestille ekstra frugt til kasserne:-)

• Anonym kommenterede  ·   ·  Anmeld

Det ville være godt med noget der er let og hurtigt at lave. Enten færdiglavet eller meget nemt.

• ZackoZacko kommenterede  ·   ·  Anmeld

Ja lav en til deserter med danske lokale frugter honning og opskrifter på gamle danske lækkerier ting som marmelade is konfekt christainsfeld honningkage og søde smoothie versioner af de bitre og sure juicer ham den sukkerforskrækkede saftpresser laver med farin/ honning da forbændingen holdes oppe med en ugentlig sød dag

• Johnni JakobsenJohnni Jakobsen kommenterede  ·   ·  Anmeld

Gerne raw-desserter for os der ikke tåler sukker og gluten så godt

• AnjaAnja kommenterede  ·   ·  Anmeld

Ugens dessert!! Gerne let, lige til ovnen el lign:)) skal være let at tilføje ugens madkasse;)

jeg elsker også bær i desserter, men er der noget i vejen for at bruge frossene bær? kan de laves i en rimelig kvalitet, og så ville jeg syntes rigtig godt om semi færdige desserter der kan laves færdige med børn

som jeg tænker. kan dessert kassen jo sagtens indeholde godter der kan bruges til mange formål..ex.chokolade, frugt tørret frugt og bær, krydderurter, krydderier kondenceret mælk...osv..

• Maja hansen Maja hansen kommenterede  ·   ·  Anmeld

Jeg syndes det skal variere i kassen om det er færdig lavet som fx. de franske tærter, chokolader, frugtgrød, kager, måske noget lækkert at putte i kaffen/teen som noget sirup :) men også noget man selv kunne lave med familien eller børnene som sunde nøddebrud, kager, slik, osv. :)

• Lise AndersenLise Andersen kommenterede  ·   ·  Anmeld

Jeg syntes, at det fede ved madkasserne generelt er, at man lærer nye måder at bruge nogle af råvarene på, og nogle af varene har jeg aldrig brugt før! Derfor tænker jeg, at det kunne være en god ide, at man også her i dessertkassen kunne lave desserten nogenlunde fra bunden af, og at det ikke bare er en froset frugttærte. I sådan et tilfælde, kunne dejen være færdiglavet mens man selv kunne lave resten af tærten færdig. Man (læs: jeg), lærer meget af opskrifterne nemlig, og det vil jeg gerne fortsætte med også i desserterne :-)

• Susanne Johnsen GrauwelsSusanne Johnsen Grauwels kommenterede  ·   ·  Anmeld

lækker chokolade, flere forskellige slags nødder og andre frø, dejlige franske svesker, tørrede abrikoser, figner, dadler etc og nogle gode opskrifter på forskellige former for "sund slik"

• Anna KristiansenAnna Kristiansen kommenterede  ·   ·  Anmeld

Rigtig lækker idé! Jeg er personligt mest til de hjemmelavede desserter, og i hvert fald ikke sådan noget kedeligt fra frost. Det ville ikke være et must for mig at der er bær, hvis de er meget problematiske at holde friske under transport. Man kan jo lave mange lækre ting som kager, fromager, mousser, grød m.m. med mere hårdfør frugter.

• AnonymousAnonymous kommenterede  ·   ·  Anmeld

Jeg foretrækker desserter, der er færdiglavet. Jeg synes alle de ting du nævner er gode ideer.
        Den kan også indeholde kvalitetschokolade, duchy originals kiks, og frugt der er så lækkert i sig selv at det er ligesom dessert, såsom ferskner og jordbær og måske en sød spumante til ... så kunne denne passende hedde joie d´vivre - kassen!

• AnonymousAnonymous kommenterede  ·   ·  Anmeld

Jeg hælder mest til gamle klassikere, ungerne kan være med til at lave.
        Min datter på 9 har f.eks. lige bedt om sveskemos :)

• Dennis LaursenDennis Laursen kommenterede  ·   ·  Anmeld

Altså at kassen er tiltænkt som en kasse, der indeholder nogle ingredienser til f.eks. en kage, eller en anden form for dessert?
        Det vil i hvert fald være rigtig lækkert!

Feedback og Knowledge Base