Jeg foreslår at...

Vegansk og glutenfri måltidskasse

484 stemmer
stem
Log ind
Tjek!
(tænkning ...)
Nulstil
eller log ind med
  • facebook
  • google
    Password icon
    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    Anonym indsendte denne ide  ·   ·  Anmeld…  ·  Admin »
    under bedømmelse  ·  AdminJuliane (Teamleder, Aarstiderne) svarede  · 

Hej alle sammen, og tak for jeres stemmer!

Efterspørgslen efter en glutenfri vegansk måltidskasse vokser stødt og roligt, og det er naturligvis noget, vi lægger mærke til.

Pt. har vi ikke planer om at ændre på den nuværende veganske måltidskasse, for vi oplever, at mange er rigtig glade for, hvordan måltiderne i den er sammensat, ligesom det langt fra er alle veganere, som ønsker at spise glutenfrit. Måltider med gluten giver alt andet lige flere muligheder i forhold til variation i måltiderne, og det er noget, som er vigtigt for os at sikre. Samtidig er der ernæringsmæssigt også grunde til at inkludere gluten i sine måltider (veganske eller ej), da det kan være en udfordring at få tilstrækkeligt med kostfibre igennem grøntsager alene.

På nuværende tidspunkt har vi ikke planer om at introducere en ny variant af Den Veganske MåltidsKasse, som er glutenfri, men jeg skal ikke kunne udelukke, at det bliver aktuelt på et tidspunkt. Jeg lader derfor idéen her stå åben, så den kan fortsat kan samle stemmer.

/Juliane, Aarstiderne

34 kommentarer

Log ind
    Tjek!
    (tænkning ...)
    Nulstil
    eller log ind med
    • facebook
    • google
      Password icon
      Logget ind som (Log ud)
      Luk
      Luk
      Sender...
      • Anonym kommenterede  ·   ·  Anmeld

Glutenfri mad er et must for mange mennesker, som ganske enkelt ikke tåler gluten. Så please - det ville være nemt og rart at kunne købe glutenfrit hos Årstiderne.

Jeg er rigtig glad for den nuværende veganske måltidskasse, men måske kunne det være en idé i en periode at gøre den glutenfri f.eks, en gang om måneden, og så se om det ændrer efterspørgelsen

• Tina kommenterede  ·   ·  Anmeld

Jeg hepper på glutenfri vegansk kasse - det er der seriøst en KÆMPE fremtid i for jer. Til info fås kostfibre NETOP gennem grøntsager. Man skal bare have nok af dem. Der er ingen sundhedsmæssige fordele ved Gluten, og det gør mig faktisk lidt trist, at I hos Årstiderne tror, at gluten er vigtig for en varieret kost. Vi er utrolig mange mennesker i DK som bevidst undgår gluten. Den eneste grund til jeg ikke længere abbonnerer på jeres kasser (som jeg ellers elsker), er fordi jeg synes, det er for bøvlet at skulle vælge kasser uden gluten/mælk/kød/æg osv.

• Laila McFarlan kommenterede  ·   ·  Anmeld

Hej Juliane.

Jeg tror, du har misforstået, hvad glutenfrit vil sige.
        Glutenfrit betyder ikke, at man udelukkende spiser grønsager. F.eks. er både majs (og dermed polenta), boghvede, hirse, amaranth, quinoa, ris, kartofler (og dermed nogle former for gnocchi) samt havre, der ikke er kontamineret, glutenfrit. Der er altså ingen ernæringsmæssige grunde til at inkludere gluten i kosten (andre end at man ikke skal erstatte ALLE sine kulhydrater med ris, da man da får for meget arsen).

I må endelig gerne kontakte mig, hvis I har brug for tips til glutenfrie veganske retter. Jeg er ikke selv veganer men er glutenallergiker, og jeg har ønsket en glutenfri flexitar kasse, da jeg synes, der er ALT for meget kød i den glutenfri slankekasse. Derfor er jeg pt. ikke abonnent på Aarstiderne, selvom jeg er fan af konceptet.

Vh. Laila, ernæringsterapi- og psykologistuderende.
        lailamcfarlan_@hotmail.com

• Therese kommenterede  ·   ·  Anmeld

Det er sagtens muligt at få en masse fibre gennem brød og pasta, selvom det er glutenfrit. Kassen kan se ud på præcis samme måde, bare med glutenfrit brød, glutenfrit pasta osv.

I ville få en helt ny kundegruppe hvis I gjorde jer anstrengelserne med en vegansk glutenfri kasse. Så længe I ikke har et glutenfrit tilbud så får I bare ikke denne store og voksende gruppe af potentielle kunder. Dem der spiser glutenfri køber bare ikke hos jer. Der er ikke noget der hedder at man engang imellem lige spiser lidt glutenholdigt alligevel. Så hvis I gad komme ind i kampen er der rigtig mange nye kunder.

• Anne Mette kommenterede  ·   ·  Anmeld

Ja kom med den den sunde, fiberrige og glutenfrie veganske måltidskasse PLEASE

Superskønne vegansk og vegetarisk måltidskasser men men desværre alt for mange hvedeprodukter! Der er jo masser af alternative muligheder istedet! Come on kunne være skønt hvis I forsøgte

• AdminJuliane (Teamleder, Aarstiderne) kommenterede  ·   ·  Anmeld

Hej igen, og tak for gårsdagens svar! Det er jo altid skønt med passionerede mennesker, som argumenterer for deres sag. Jeg tillader mig at nuancere et par af pointerne:

Vi kender godt til de glutenfri alternativer som amaranth, quinoamel etc., og I vil også kunne møde dem i vores veganske måltidskasse. Men alt andet lige vil en udelukkelse af glutenholdige produkter resultere i mindre variation i retterne, og det er vi som skrevet ikke interesserede i. Der findes selvfølgelig glutenfri varianter af glutenholdige produkter, men her oplever vores produktudvikling desværre udfordringer på sourcing, både i forhold til at finde produkter af tilfredsstillende kvalitet og producenter, der kan imødekomme de ret komplekse sourcingbehov, som vores forretningsmodel fordrer.

Som sagt er det bestemt ikke en umulighed, at vi på et tidspunkt kommer til at tilbyde en glutenfri vegansk kasse - men det er ikke pt. noget, som er i pipeline hos vores produktudvikling.

/Juliane, Aarstiderne

Jeg er fuldstæmdig enig i de andres kommentarer om at glutenfri kost ikke er ensbetydende med at spise fiberfattig. Jeg var på kanten til at skrive lidt følelsesladte ord, da jeg synes det er synd med sådan en "ernæringsmæssig" forklaring. Jeg synes de andre kommentarer beskriver rigtig godt nogle af de muligheder i kunne overveje og ville fortsat blive glad for den ekstra hjælp i ville kunne yde vores familie og andres familiers hverdag, når man er tvunget ud i glutenfri kost for god trivsel og sundheds skyld. Jeg er ved at gå kold i all ekstra planlægning denne form for kost kræver i mange situationer og ville være dybt taknemmelig for en glutenfri vegan kasse.

• Vibeke Busch Dorvil kommenterede  ·   ·  Anmeld

Hej Juliane. Med lidt research finder man mange fiberrige alternativer til glutenholdige produkter, her kommer nogle eksempler: Amaranth, rismel, quinoamel, boghvedemel, chiamel, hampefrømel, havremel, bare for at nævne nogle. Selvfølgelig er der udfordringen med at disse meltyper ikke opfører sig helt som hvedemel, men alle os der gerne vil have glutenfri er indforstået med dette i forvejen. Jeg er enig med de andre kommentatorer i at din forklaring er en smule tynd og ikke ernæringsmæssig fyldestgørende idet fibre langt fra kommer alene fra grøntsager. Jeg er også enig med andre i at det ikke er nødvendig med hvedemel i gærflager, eksempelvis er Drogeriets gærflager bare gærflager, og de smager fortrinligt uden hvedemel. Jeg er ellers yderst tilfreda med Aarstiderne og synes i gør et rigtig godt stykke arbejde på mange områder, men lige hér kunne der godt bruges en anelse mere imødekommenhed, særligt taget i betragtning at rigtig mange er glutenallergikere eller har glutenintollerance nu om stunder. Det ville klæde Aarstiderne at komme dette imøde også :-) Mvh Vibeke

• Jesper Rydahl kommenterede  ·   ·  Anmeld

Hej Juliane,

Det var ikke nogen særligt god forklaring. I behøver jo ikke ændre på opskrifterne, i skal blot tilbyde at man ved at betale en mer-pris også kan få den veganske kasse i en glutenfri version.

Dvs hvor i har erstattet hvede-produkterne med glutenfri versioner:

GF pasta
        GF nudler
        GF tortillas
        GF baguette
        GF burger boller / pølsebrød
        Gærflager (uden hvedemel)

Der kan være en udfordring med Seitan pølser, men mon ikke i kan finde et alternativt.

Hvor der er vilje, er der vej - ovenstående burde kunne lade sig gøre - og vi vil gerne betale for det, for vi er godt klar over, at Glutenfri er dyrere.

Og lige nu skal vi alligevel betale både for de varer med gluten i sender os + de GF varer vi er nødt til selv at købe ind - så hvis vi skal betale mere hos jer for en GF version af kassen, så bliver det stadig billigere end det er lige nu.

Håber i vil arbejde på sagen.

Mvh Jesper

Vi får ikke længere den veganske kasse, da jeg er træt af at måtte smide mad ud eller give til naboer. Men hvor jeg dog savner jeres gode grønsager! Det passer ikke det med kostfibre. Tarmen og huden har ikke godt af al den gluten.
        Kan I ikke lave en forsøgsordning med en ny kok?
        Eller kunne I i det mindste skrive alternativer på opskriften, som er glutenfrie?

Jeg må alt for ofte vælge, den ellers elskede veganske kasse fra, da jeg ikke spiser glutenholdige produkter.

Vegansk og glutenfri kasse - ja tak!

Both my partner and I have gluten allergies and would love for this box to also be gluten free of have gluten free option where we pay a little extra. PLEASE!

Vegansk og glutenfri er det jeg savner for at vælge jer til

• Lotte Jantzen kommenterede  ·   ·  Anmeld

Vi stemmer også for en 100% glutenfri, vegansk kasse.

• Sandra kommenterede  ·   ·  Anmeld

Jeg elsker den Veganske måltidskasse, men bestiller den kun, når den ikke indeholder glutenindholdige opskrifter.
        Jeg ville bestille den hver uge, hvis den var glutenfri. Ellers, tak for god økologisk mad :)

← Forrige 1

Feedback og Knowledge Base